ik heb een pike 426 en moet de olie enzo vervangen.
naar ik begrijp moeten er in de rechtse poot 2 verschillende olies.
bovenaan , voor de motion control wt5 120ml en onderaan wt15 , 15ml.
vul ik deze wt15 dan gwn langs onder erin ?
alsook hetzelfde aan de u turn coil kant ?
enige wat nu wel opvalt is , er lekt wat olie langs de floodgate , tenzij deze dichtgezet word.. kan je die motion control top openen en gewoon een o'ring gaan kopen en vervangen?
tnx
pike 426 u turn coil.
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
-
- Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
iets waar ik niet zo echt happy mee ben is de smering van de vork.
die 15ml 15 wt die je onderin je vork giet , dient dan voor de smering ?
die kan toch nooit degelijk tusse de binnepote en de bushings geraken zoals een open bath systeem als marzocchi ? daar zit je olie continu door heel je vork. hier heb je 15ml onderin ?
die 15ml 15 wt die je onderin je vork giet , dient dan voor de smering ?
die kan toch nooit degelijk tusse de binnepote en de bushings geraken zoals een open bath systeem als marzocchi ? daar zit je olie continu door heel je vork. hier heb je 15ml onderin ?
het is volgens het splash bath principe. oftewel door schokken wordt de olie door de hele vork gegooid.
van rockshox heb ik gehoord dat ze zelf dunnere olie gemengd met red rum gebruiken en dan 50/50.
ik heb zelf 2.5W met red rum gebruikt.
het voordeel van de dikkere olie is dat het wanneer het op de seals en bushings zit minder snel wegloopt.
op mtbr gaf iemand eens als tip om voor het fietsen je fiets ff op zijn kop te houden.
van rockshox heb ik gehoord dat ze zelf dunnere olie gemengd met red rum gebruiken en dan 50/50.
ik heb zelf 2.5W met red rum gebruikt.
het voordeel van de dikkere olie is dat het wanneer het op de seals en bushings zit minder snel wegloopt.
op mtbr gaf iemand eens als tip om voor het fietsen je fiets ff op zijn kop te houden.