Saint cranks

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rabelista
Saint cranks

Bericht door Rabelista » wo mei 16, 2007 12:04 pm

Hey, ik heb een vraag.
Ik wil binnenkort saint cranks aanschaffen maar je hebt ze in 170 mm, 175 en 180 mm. Ik wil voornamelijk 4cross gaan rijden, maar ook wat dirten...
Het lijkt me logisch, maar ik weet niet of het klopt, kan je met 170 mm cranks dan sneller trappen? zoja, is het dan beter voor fourcross?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Rudie
Berichten:570
Lid geworden op:wo jun 16, 2004 3:44 pm
Locatie:Groningen / Zutphen

Bericht door Rudie » wo mei 16, 2007 12:43 pm

Het lijkt me dat je met een 170 lichter trapt dan met een 180, aangezien de 170 kleiner is. Maar wat dan het beste zou zijn? Dunno...

Gieleuh
Berichten:835
Lid geworden op:zo jun 05, 2005 9:34 pm
Locatie:Leuven
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » wo mei 16, 2007 12:54 pm

Ik zou de 170mm nemen, rijdt erg lekker..

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo mei 16, 2007 12:57 pm

Zou minimaal 175 mm nemen.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Steelhead Rider
Berichten:2370
Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm

Bericht door Steelhead Rider » wo mei 16, 2007 3:55 pm

Rudie schreef:Het lijkt me dat je met een 170 lichter trapt dan met een 180, aangezien de 170 kleiner is. Maar wat dan het beste zou zijn? Dunno...
Volgens mij geldt hier ook de wet van de hefboom...dus dat een langer crank ervoor zorgt dat je lichter trapt tegenover een kortere...

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » wo mei 16, 2007 6:01 pm

Rudie schreef:Het lijkt me dat je met een 170 lichter trapt dan met een 180, aangezien de 170 kleiner is. Maar wat dan het beste zou zijn? Dunno...
Een lichter verzet ja...

Wat het beste is, hangt af van verscheidene factoren:
- (binnen)beenlengte
- ruimte t.o.v. voorwiel
- bodemvrijheid
- persoonlijke voorkeur voor 'kracht' vs. 'toeren'.

Rabelista

Bericht door Rabelista » za mei 19, 2007 12:34 pm

Igg valt de 180 mm af.
Het wordt 170 of 175.. zit nu meer te denken aan de 170 mm maar aangezien ik nog nooit met 170 mm heb gereden en alleen 175 mm.. Maar voel je echt zoveel verschil in die 5 mm?

Gebruikersavatar
Marklesss
Berichten:260
Lid geworden op:zo nov 27, 2005 5:13 pm
Contacteer:

Bericht door Marklesss » ma mei 21, 2007 2:36 pm

4X : 175
DH : 170
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Christiaan
Berichten:6303
Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm

Bericht door Christiaan » di mei 29, 2007 11:49 am

Marklesss schreef:4X : 175
DH : 170
What he said

Gast

Bericht door Gast » wo mei 30, 2007 6:05 pm

Ik ga ook voor de Saints, heb nu mijn 2de set Holzfellers al krom!

GTboy494
Berichten:198
Lid geworden op:di jun 26, 2007 9:48 pm
Locatie:Nunspeet

saint

Bericht door GTboy494 » wo jun 27, 2007 11:18 pm

ik heb nog een nieuwe crankset liggen 170 mm eventueel met 44 tands blad
en met 83mm bracket

GTboy494
Berichten:198
Lid geworden op:di jun 26, 2007 9:48 pm
Locatie:Nunspeet

crank

Bericht door GTboy494 » vr jul 06, 2007 10:33 pm

ik heb nog een nieuwe saint crank liggen 175 mm met 83 mm bracket

carlosfernandez_cf@hotmail.com

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » za jul 07, 2007 5:51 am

Hij heeft zijn bike al in elkaar steken, dus je hoeft je de moeite niet meer te nemen, GTboy494. ;)

Plaats reactie