Heb speling op de achterste naaf van hope, XC naaf.
ik heb er ooit eens een vastgelopen lager in gehad en toen had ik de naaf nogal bruut gedemonteerd... niet zo goed voor de as zelf.
is er speciale tool om dit te doen? of een bepaalde manier zonder de as te beschadigen?
alvast bedankt.
Hope naven
Moderator:Beheerders
- cyberhawk
- Contacteer:
er staat een complete index op de site van hope .com dacht ik met maten erbij van wat en hoe groot voor blok je moet hebben om je naaf in te doen...
meten kan natuurlijk ook ..
volgens mij kwam het er op neer dat je de flens laat rusten op de rand van een gat waar je as einde in rust
en dan de bearing er voorzichtig uit tikt
xc is 2 lagers dacht ik ....
google ff met "hope hubs" krijg je plaatjes dacht ik

meten kan natuurlijk ook ..

volgens mij kwam het er op neer dat je de flens laat rusten op de rand van een gat waar je as einde in rust
en dan de bearing er voorzichtig uit tikt

xc is 2 lagers dacht ik ....
google ff met "hope hubs" krijg je plaatjes dacht ik
- cyberhawk
- Contacteer:
braam op de as....?
je bedoeld dattie een beetje plat gemept was....
nah zou niet errug moeten zijn ...als je een vaste as naaf hebt(bolt on) IPV quickrelease.. zit je met t schroefdraad wat ook niet altijd even fijn je frame verlaat of in gaat..
ik zou proberen er een stukje laminaat op de hamer te zetten of leer.. iets wat deukt en zachter is als de as..
de lagers gaan dan langzamer eruit maar de as blijft heel
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3281
18euries is een nieuwe... bij CRC
je bedoeld dattie een beetje plat gemept was....

nah zou niet errug moeten zijn ...als je een vaste as naaf hebt(bolt on) IPV quickrelease.. zit je met t schroefdraad wat ook niet altijd even fijn je frame verlaat of in gaat..

ik zou proberen er een stukje laminaat op de hamer te zetten of leer.. iets wat deukt en zachter is als de as..
de lagers gaan dan langzamer eruit maar de as blijft heel
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3281
18euries is een nieuwe... bij CRC