Titec H-bar

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lc4
Berichten:489
Lid geworden op:di sep 07, 2004 9:04 pm
Titec H-bar

Bericht door lc4 » wo apr 04, 2007 10:21 am

Is-ie in NL leverbaar en zo ja bij wie?

Gebruikersavatar
MarinTi
Berichten:1252
Lid geworden op:wo jan 21, 2004 1:44 pm

Titec H-bar

Bericht door MarinTi » wo apr 04, 2007 4:41 pm

lc4 schreef:Is-ie in NL leverbaar en zo ja bij wie?
In februari was ie in elk geval nog niet leverbaar in NL,
ik heb hem toen uit de VS laten komen via bikeman :) .

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo apr 04, 2007 5:29 pm

ah dan heb je vast wel foto's van hoe ie eruit ziet..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
lc4
Berichten:489
Lid geworden op:di sep 07, 2004 9:04 pm

Bericht door lc4 » do apr 05, 2007 8:14 am

Laatst gewijzigd door lc4 op do apr 05, 2007 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do apr 05, 2007 8:25 am

Wat ik niet snap is waarom dat ding, als ie toch hoofdzakelijk in 29-ers gebruikt wordt uberhaupt nog een rise heeft... Hoe oma-fiets-achtig wil je zitten???

Hubert !
Berichten:1573
Lid geworden op:wo okt 02, 2002 11:43 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door Hubert ! » do apr 05, 2007 7:26 pm

Steelboy schreef:Wat ik niet snap is waarom dat ding, als ie toch hoofdzakelijk in 29-ers gebruikt wordt uberhaupt nog een rise heeft... Hoe oma-fiets-achtig wil je zitten???
In NL met saaie paadjes kunnen veel mensen wel een diepe zit aan. In VS waar de trails wat uitdagender zijn staan de sturen veeeeel hoger.

Voordeel van de 'rise' is dat je 'em ook kunt flippen, soms handig voor kleine 29ers enzo.

Lelijk is het wel, daar valt bijna niet over te twisten.

heppypeppy
Berichten:128
Lid geworden op:zo apr 30, 2006 10:51 am
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » vr apr 06, 2007 9:37 am

Het is volgens mij vooral omdat ze dit stuur, om kosten te besparen, maken van een ander stuur uit hun collectie dat wordt afgezaagd en vervolgens van die dwarsdingen wordt voorzien. Zo uit mijn hoofd heeft titec voornamelijk risers in het assortiment, dus zullen ze wel daar eentje van gebruikt hebben.

Gebruikersavatar
Scaluner
Berichten:275
Lid geworden op:ma sep 19, 2005 10:06 pm

Bericht door Scaluner » vr apr 06, 2007 12:04 pm

Ik had van de week zitten kijken, maar volgens mij is alleen de OS versie als riser uitgevoerd. De klassieke passing is gewoon recht.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » vr mei 04, 2007 10:34 pm

Volgende week in de 25.4mm passing in huis. ALs het goed is heeft ie 37mm rise, weegt ie 390 gram en is 670mm breed.

Prijs zal rond de 70-75 Euro liggen.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » ma mei 14, 2007 7:09 pm

Een plaatje in vergelijking met het origineel.

Afbeelding

Kortere pen nodig met minder rise

Afbeelding

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » ma mei 14, 2007 7:22 pm

Ik vind die Titec versie maar lelijk. Natuurlijk gaat er niks boven het origineel, maar ik denk dat de TiTec versie mooier had gekund.


Jelle: Hoe rijdt ie in vergelijking met origineel?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
Het TUIG
Berichten:2812
Lid geworden op:zo okt 12, 2003 10:12 pm
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma mei 14, 2007 8:58 pm

Misschien stom,maar komt die vreemd te zitten als je hem omdraait qua houding?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » ma mei 14, 2007 9:19 pm

Ik heb er nog niet mee gereden, maar overweeg om er 1 op mijn Niner te zetten (omgekeerd, net al s de Mary; in omgekeerde toestand zijn verder alle hoeken gelijk, alleen iets dieper). Hij is inderdaad niet mooi, maar zoals je ziet qua geometry identiek aan de originele H bar (als je die malle rise en forward sweep inderdaad niet meerekent).

Natuurlijk zul je het Ti gevoel missen, maar ondanks dat ie belachelijk duur is een enkele malen goedkoper dan het origineel.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
Alfa
Berichten:73
Lid geworden op:ma feb 12, 2007 10:26 pm

Bericht door Alfa » wo jun 13, 2007 9:35 pm

JJ schreef:Ik heb er nog niet mee gereden, maar overweeg om er 1 op mijn Niner te zetten (omgekeerd, net al s de Mary; in omgekeerde toestand zijn verder alle hoeken gelijk, alleen iets dieper). Hij is inderdaad niet mooi, maar zoals je ziet qua geometry identiek aan de originele H bar (als je die malle rise en forward sweep inderdaad niet meerekent).

Natuurlijk zul je het Ti gevoel missen, maar ondanks dat ie belachelijk duur is een enkele malen goedkoper dan het origineel.

JJ
Heb jij of iemand anders het stuur al geprobeerd?
Ik was er helemaal uit, ik rij al tijden met zo'n batavus stuur rond (lijkt wel op de on one mary alleen smaller en van staal) , het moest een on one mary worden. Het orgineel is te duur, nu is er dan toch de titec.
Vind het riser gedeelte wel lelijk, op de foto in ieder geval.
Welke is volgens jou fijner, on one mary of de titec?

Plaats reactie