Tune King&Kong of DT 240's naven?
Moderator:Beheerders
'lo,
Ik sta op't punt een nieuw setje wielen ineen te flansen.
Velg staat vast; No-tubes Olympic
Maar ivm de naven ben ik er nog niet aan uit
Ofwel Dt 240's
Ofwel Tune King en Kong
Iemand voorkeur voor iet en waarom aub?? Naven beter,roleigenschappen, lichter (tune tov van Dt in't totaal 90gr)...de look doet er niet toe aangezien ze beide stralend zijn!!
Greetz,
Yvkov
Y
Ik sta op't punt een nieuw setje wielen ineen te flansen.
Velg staat vast; No-tubes Olympic
Maar ivm de naven ben ik er nog niet aan uit
Ofwel Dt 240's
Ofwel Tune King en Kong
Iemand voorkeur voor iet en waarom aub?? Naven beter,roleigenschappen, lichter (tune tov van Dt in't totaal 90gr)...de look doet er niet toe aangezien ze beide stralend zijn!!
Greetz,
Yvkov
Y
Wel...idd zoveel verschil in gewicht is er niet....enne ivm body ed heb ik ook wat vrees bij tune als er iet stuk gaat dat ik niet tijdig vervangstukken kan krijgen....overtuig me!!bart-fmx schreef:Ik zou sowieso voor de dt gaan. Het is misschien wat minder orgineel en 90 gram zwaarder maar die dingen zijn gewoon super! Lagers zijn goed, gewicht is goed (wat is 90 gram kun je sochtends beter goed poepen ben je meer kwijt) , body is goed.
Thx,
Y
Nou Yvkov, ik heb geen ervaring met de Tune's, maar wel zowel veel ervaring met de 240s...
En ook goede ervaring. Ik heb ze nu 1 jaartje, en nog to-taal geen problemen gehad. Aardig wat kilometers erop zitten en ook geen problemen ermee gehad.
Ze kunnen aardig wat hebben, zijn stevig en ook qua lagering zijn ze superieur. Het geluid van de achternaaf is heerlijk en het uiterlijk is ook niet slecht he...
Al met al heb ik het idee dat die 90 gram niet veel hoeven uit te maken. Als ik nú nog een keer de keuze zou maken, zou voor mij de DT wederom mijn keuze zijn. Betrouwbaar en licht tegen een goede prijs zijn belangrijke factoren in het mtb-rijden, waar deze naven aan tegemoet komen.
En ook goede ervaring. Ik heb ze nu 1 jaartje, en nog to-taal geen problemen gehad. Aardig wat kilometers erop zitten en ook geen problemen ermee gehad.
Ze kunnen aardig wat hebben, zijn stevig en ook qua lagering zijn ze superieur. Het geluid van de achternaaf is heerlijk en het uiterlijk is ook niet slecht he...

Al met al heb ik het idee dat die 90 gram niet veel hoeven uit te maken. Als ik nú nog een keer de keuze zou maken, zou voor mij de DT wederom mijn keuze zijn. Betrouwbaar en licht tegen een goede prijs zijn belangrijke factoren in het mtb-rijden, waar deze naven aan tegemoet komen.
-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
Daniel Prijkel rijdt er World Cups 4x Mee, met de DT 240 naven, en die springt behoorlijk en die dingen zijn ook nog heel (Wel 1X een gebroken achter as, in het begin, daarna nooit meer problemen)
Dus ik zou zeggen, STERK die dingne, daarentegen rijdt Marcus Klausman DH met de Tune naven, dus die zullen ook echt wel goed zijn hoor
Dus ik zou zeggen, STERK die dingne, daarentegen rijdt Marcus Klausman DH met de Tune naven, dus die zullen ook echt wel goed zijn hoor
Mijn ervaring: Tune is superlicht, erg mooi, onderdelen zijn zeker geen probleem (superservice zelfs), maar de duurzaamheid van de naaflagers vond ik niet zo best. Ook de body vertoont is vrij licht gemaakt waardoor je tandwielen zich er al snel in vastzetten. Zeker met spidercassette's rijden!
Met de DT240 naven zelf heb ik geen ervaring, maar ik hoor weinig problemen. Met de Magura Pro naven heb ik wel ervaring (DT derivaten), en deze zijn zeker ok.
Wel minder knap dan de Tune's.
Met de DT240 naven zelf heb ik geen ervaring, maar ik hoor weinig problemen. Met de Magura Pro naven heb ik wel ervaring (DT derivaten), en deze zijn zeker ok.
Wel minder knap dan de Tune's.
Exact!Nard schreef:Tsje, ik heb met beide gereden, en heb nu 2 sets met Tune, maar dat wil niet zeggen dat ik die sowieso aanraad. 240's zijn imo onderhoudsvriendelijker en duurzamer (en wat goedkoper), Tune mooier (persoonlijk) en lichter. Onderdelen is bji beide ok, maar bij Tune van groter belang wellicht...