Mobiele telefoon op stuur en navigatie
Moderator:Beheerders
Ik ga na 9 jaar weer eens een mobiele telefoon aanschaffen
Ik vraag me af of er mensen zijn die hun mobiele telefoon waar ook navigatie opzit gebruiken op de fiets...
dank u
Ik vraag me af of er mensen zijn die hun mobiele telefoon waar ook navigatie opzit gebruiken op de fiets...
dank u
If you're a gangster... what are you doing in show business?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Grootste probleem is wat mij betreft de niet waterdichtheid van de meeste telefoons. Bovendien zijn ze niet gebouwd om te stuiteren.
Dat houdt me tegen om die van mij op mijn stuur te plakken.
JJ
Dat houdt me tegen om die van mij op mijn stuur te plakken.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Het scheelt dat ik in de telecombranche zit.
Een telefoon met (of zonder) navigatie is hiertegen niet bestand. Hij zal het uithouden voor een bepaalde tijd, maar er is een heel grote kans dat ie het niet overleeft.
Ook als je een verzekering hebt afgesloten op het toestel, zal het er niet onder vallen omdat er gekozen is om het toestel in een dergelijk gebied te gebruiken.
Wat JJ aangeeft mbt. waterdichtheid is ook een duidelijke statement.
Ik zou er niet voor kiezen, als je zo graag GPS wilt, zou ik voor een Garmin gaan oid.
Een telefoon met (of zonder) navigatie is hiertegen niet bestand. Hij zal het uithouden voor een bepaalde tijd, maar er is een heel grote kans dat ie het niet overleeft.
Ook als je een verzekering hebt afgesloten op het toestel, zal het er niet onder vallen omdat er gekozen is om het toestel in een dergelijk gebied te gebruiken.
Wat JJ aangeeft mbt. waterdichtheid is ook een duidelijke statement.
Ik zou er niet voor kiezen, als je zo graag GPS wilt, zou ik voor een Garmin gaan oid.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Onzin, en dat weet jij ook.
Na een ritje in B.v. Maasmechelen, Teutoburgerwald of andere mooie spot zonder vaste route zou ik het soms wel handig vinden als ik daar alleen terug zou kunnen gaan zonder gids. Met GPS kun je dan makkelijk zonder local 1 van de mooie rondjes daar rijden.
JJ
Na een ritje in B.v. Maasmechelen, Teutoburgerwald of andere mooie spot zonder vaste route zou ik het soms wel handig vinden als ik daar alleen terug zou kunnen gaan zonder gids. Met GPS kun je dan makkelijk zonder local 1 van de mooie rondjes daar rijden.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
gewoon gps op je stuur en desnoods bluetooth oortje...........
Ik rijd nu al paar maanden met gps en het is wel grappig hoor.
- je vind altijd je auto weer terug
- je kan door anderen gereden routes na rijden http://www.gpstracks.nl/
- je kan achteraf zien welke route je gereden hebt.
- je kan zelfs met google earth vanuit satelietbeeld je route zien.
- je kan vooraf een route bepalen vanaf een kaart die je wil gaan rijden.
enfin kijk ook eens op de site van Huub die heft er ook een stuk over geschreven
http://home.wanadoo.nl/huubc/
Ik rijd nu al paar maanden met gps en het is wel grappig hoor.
- je vind altijd je auto weer terug
- je kan door anderen gereden routes na rijden http://www.gpstracks.nl/
- je kan achteraf zien welke route je gereden hebt.
- je kan zelfs met google earth vanuit satelietbeeld je route zien.
- je kan vooraf een route bepalen vanaf een kaart die je wil gaan rijden.
enfin kijk ook eens op de site van Huub die heft er ook een stuk over geschreven
http://home.wanadoo.nl/huubc/
ik heb een nokia 5140 gehad (eerst een rode) die heb ik prongeluk hard laten vallen en die deed het niet meer
daarom had ik dur een nieuwe nokia 5140 (blauwe) die had ik perongeluk in me zwembroek laten zitten toen ik het zwembad in ging (hij is wel spatwater bestendig maar niet een zwembad) dus die liep vast
toen heb ik een nokia 6230i (die is inmiddels op school gejat)
en nu heb ik een nokia 6230 met i toetsenbord (teleen)

daarom had ik dur een nieuwe nokia 5140 (blauwe) die had ik perongeluk in me zwembroek laten zitten toen ik het zwembad in ging (hij is wel spatwater bestendig maar niet een zwembad) dus die liep vast
toen heb ik een nokia 6230i (die is inmiddels op school gejat)
en nu heb ik een nokia 6230 met i toetsenbord (teleen)

- didadunlop
GPS op stuur werkt goed hoor.
Ik heb een etrex venture en die heeft zelfs een half uur onder water overleefd (omgaan tijdens zeekajakken) en in het zwemvest tijdens wildwaterkajakken. Dus gewoonweg goed spul
Telefoons zijn duidelijk niet geschikt voor dit doel. Ik sluit alleen maar 1 jarige abbo's af en alleen omdat ik niet langer dan een jaar met een telefoon doe.
Ik heb een etrex venture en die heeft zelfs een half uur onder water overleefd (omgaan tijdens zeekajakken) en in het zwemvest tijdens wildwaterkajakken. Dus gewoonweg goed spul
Telefoons zijn duidelijk niet geschikt voor dit doel. Ik sluit alleen maar 1 jarige abbo's af en alleen omdat ik niet langer dan een jaar met een telefoon doe.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
Ik heb laatst gespeeld met de nieuwe color vista C (met de geheugenkaartjes) en die is duidelijk beter dan mijn oude zw/w venture. Snellere lock en duidelijk betere ontvangst onder de bomen.
Maar ik gebruik mijn venture eigenlijk alleen tijdens het wandelen en daar gaat alles wat langzamer en heb ik dus ook weinig last van bomen.
Maar ik gebruik mijn venture eigenlijk alleen tijdens het wandelen en daar gaat alles wat langzamer en heb ik dus ook weinig last van bomen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Ik heb de GPS60 van Garmin die gebruikt onvangerchipset SIRFII
de nieuwere GPC60C map bijv gebruikt als SIRFIII net als de TOM tOM in de auto.
Maar ja dan heb je het ook over prijzen boven de 600 euro.
In ieder geval is het een goede leidraad om je weg te vinden of te registereren waar je gereden hebt, of domweg om je auto weer terug te vinden
de nieuwere GPC60C map bijv gebruikt als SIRFIII net als de TOM tOM in de auto.
Maar ja dan heb je het ook over prijzen boven de 600 euro.
In ieder geval is het een goede leidraad om je weg te vinden of te registereren waar je gereden hebt, of domweg om je auto weer terug te vinden