Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Yvkov* - Berichten:25
Truvativ Stylo carbon/Noir- CRANK ARM BOLT
Bericht
door Yvkov* » za mar 17, 2007 10:04 pm
'lo
'k Ben op zoek naar een "alloy self-extracting bolt M15" voor op mijn crank GPX arm van Truvativ. De ouwe bout is gebarsten!!
Volgens mijn fietszaak zou die nergens te vinden in de Benelux.
Al alle invoerders afgebeld maar zonder resultaat! En een rechtstreeks mail adres naar Sram/Truvativ is ook nergens te vinden!!
Heeft of weet iemand die toevallig liggen?
Het lijkt me vreemd dat die in een straal van 500 km dit stukje nergens zou liggen!?
Mocht iemand iets meer weten, graag een seintje want zolang kan ik mijn mooi crank niet meer gebruiken!! Ik geef nog het product nummer mee; GXP 11.6900.002.140
Alez...let's hope!!
Thx alvast
Mazeln,
Yvkov

-
Patman - Berichten:1360
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » zo mar 18, 2007 5:31 pm
Wat is er precies gebarsten: de bout zelf, de ring of de cap?
Het geheel is in elk geval door de fietshandelaar bestelbaar bij de Sram grootverdeler, maar is momenteel "out of stock".
De standaard M15 crankbolt is echter wel op voorraad en daarmee zou je je alvast (voorlopig) kunnen behelpen.
Ik meen zelfs dat een M15 ISIS crankbolt voorlopig dienst zou kunnen doen ...
Laatst gewijzigd door
Patman op ma mar 19, 2007 12:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Yvkov* - Berichten:25
Bericht
door Yvkov* » zo mar 18, 2007 11:30 pm
Patman schreef:Wat is er precies gebarsten: de bout zelf, de kunststof ring of de cap?
Het geheel is in elk geval door de fietshandelaar bestelbaar bij de Sram grootverdeler, maar is momenteel "out of stock".
De standaard M15 crankbolt is echter wel op voorraad en daarmee zou je je alvast (voorlopig) kunnen behelpen.
Ik meen zelfs dat een M15 ISIS crankbolt voorlopig dienst zou kunnen doen ...
Hey P,
't Is de bout zelf die gebarsten is!! Het ringetje die nodig is om het geheel conisch vast te maken en zo ook de speling weg te werken s ook aan vervanging toe.
Eventueel een adresje waar ik dit online kan bestellen?
Thx mate,
Y
-
-
Contacteer:
Bericht
door Patman » ma mar 19, 2007 12:54 am
ff synchroniseren: behoudens ik helemaal mis ben is de opbouw een onderlegschijfje, een bout (die je met een 8mm inbussleutel vastzet) en een alu cap (die je met een 16mm inbussleutel vastzet).
Vaak zit er bij self-extracting systemen een kunststof onderlegschijfje tussen de bout en de cap, maar dat is bij Truvativ, geloof ik, niet het geval, vandaar dat je de ook bovenkant van de bout moet invetten vooraleer de cap te monteren.
Alles wat boven de bout zit is niet cruciaal voor de montage: dat is er enkel voor de self-extracting functie ...
Het onderlegschijfje tussen crankarm en bout heeft trouwens geen afstelfunctie, dat is er enkel om de kwetsbare arm te beschermen tegen beschadiging door het draaien van de bout wanneer je die vast of los zet.
Afstelling van de lagering gebeurt door de crankbout met het juiste moment vast te zetten.
Daarom dat ik zei dat je je met de simpelere basisbout (voorlopig) ook kon voorthelpen.
Ik pastte zonet ff een gewone 15mm ISIS crankbout met onderlegschijfje en dat past perfekt.
Over online bestellen kan ik je hier niet adviseren, iedereen die Patman kent weet waarom
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » wo mar 21, 2007 8:06 pm
Misschien moet je pat zelf even mailen
@ Patman: Weer terug?! (te) lang geleden!
Ich Heisse Super Fantastisch!
-
-
Contacteer:
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » do mar 22, 2007 7:03 am
Kleine zij-noot; Welkom terug P!
---www.cjmedia.nl---
-