dualring chainguide

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
steven01
dualring chainguide

Bericht door steven01 » do mar 08, 2007 9:12 pm

Ik zoek een goede dualring chainguide, te gebruiken met een E type voor-derailleur.

E-13 heeft er zo eentje, maar moest er iemand iets beter of interessanter weten, laat maar horen.

Grts Steven

SeMy

Bericht door SeMy » do mar 08, 2007 9:37 pm

Je hebt behalve de e-13 drs ook nog :

MRP Long range patrol (LRP)
Blackspire Dewlie
Blackspire Stinger
Truvative shiftguide.

En vast meer, ik heb alleen geen idee wat de compatibility met e-type derailleurs is. Dus dat zou je even moeten googelen. Persoonlijk vind ik vooral de LRP en Blackspire Dewlie er degelijk uitzien. De stinger en truvative zijn allebei meer budgetmodellen.

RR

Bericht door RR » wo mar 14, 2007 7:30 am

Heb zelf de truvativ shiftguide en deze wordt net als de E-type derrie op de BB gemonteerd. Nadeel hiervan is dat als de shiftguide een tik krijgt de derrie ook zal verschuiven waardoor je alles weer kunt afstellen.

Heb hier zelf geen last van trouwens (normale derrie) maar de guide wil nog wel eens verschuiven.

Is denk ik ook afhankelijk of je frame ISCG bevestigingspunten heeft, daarom misschien even handig om te melden welk frame je hebt, krijg je misschien wat gerichter advies :)

steven01

Bericht door steven01 » wo mar 14, 2007 7:38 pm

Het is een scott octane van ik denk rond 2001.
Zonder iscg en dus met een E-type derri.

Het probleem is dus dat de iscg adapter of de chainguide samen met de derri op de bottem bracket gemonteerd moet worden.

RR

Bericht door RR » do mar 15, 2007 7:59 am

Klopt normaal zit hier waarschijnlijk al de E-type ring en een spacer, in de plaats van de spacer komt dan de chainguide of de iscg-adapter.
Let wel even op bij sommige bb is maar 1 spacer aanwezig aan de ketting zijde en zou je dus alleen maar een derri kwijtkunnen.

Zou eens op de site van scott kijken of je daar wat kan vinden, in een maual of zo. Deze wel gevonden maar verwijst naar een bijlage (is wel van 2003 maar setup kan misschien hetzelfde zijn), misschien dat ze jou die via de mail kunnen toesturen.

Plaats reactie