Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
scouby - Berichten:10
S625x Hartslagmeter - wat nuttig op je MTB?
Bericht
door scouby » wo feb 28, 2007 11:26 pm
Ik gebruik voor het hardlopen een S625x Polar hartslagmeter. Heeft iemand ervaring met dit horloge tijdens het MTB-en? Er zijn een aantal accessiores voor te krijgen:
- snelheidsensor
- trapfrequentiesensor
- power outputsensor (vermogen op de pedalen)
Je hebt niet zo'n horloge als je geen data-junky bent

M'n hartslag /belasting vind ik tijdens het hartlopen belangrijk. De snelheidsensor zal ik omwille van de "leuk" sowieso kopen. (wil toch ook weten hoeveel km er nu gefiets is

) Is vervolgens de trap of de power output het beste om te kopen? Of kan ik het het beste gewoon houden bij hartslag icm snelheid?
Graag jullie ervaring op dit vlak! Alvast bedankt voor je reactie...
Een Giant NRS-3, XT afgemonteerd en in de schuur nog een Scott Octane FX1

-
Pino - Berichten:2472
Bericht
door Pino » do mar 01, 2007 7:42 am
Power output werkt al vrij beroerd op een racefiets, mede door verschillende afstanden tussen ketting en sensor (eigen ervaring). Zal op een MTB alleen beroerder zijn.
Gebruik zelf al jaren een S710 met veel plezier.
Meen dat de S725x geen auto start/stop functie heeft, die ik wel heb. Is handig.
Voor de wat serieuzer trainende fietser zijn de own-zone en own-optimizer functie mooi.
De trapfrequentie gebruik ik alleen (soms) op de reetfiets.
Hoogteprofielen bijhouden blijft leuk.
En het blijft natuurlijk mooi speelgoed.
-
Bericht
door scouby » do mar 01, 2007 11:06 pm
En wie zit er in het Pino pak??

(ruuddewild luisteraar?)
Pino, bedankt voor je reactie! Dan ga ik niet voor de power output, hou ik het bij de snelheidsmeter. Vraag me sowieso wat het nut is van een trapfrequentie. In heuvelig gebied kan je niet niet constant in je ideale trapfrequentie zitten...
Own-zone heb ik nog niet mee gewerkt, ga het uitzoeken
Thanx for the tip!

-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » vr mar 02, 2007 2:28 pm
Ik heb een S510, heb daar alleen de snelheidsmeter bij maar dat ding geeft me iets te vaak iets té bijzondere meetwaarden. Zo blijk ik nogal eens een topsnelheid van boven de 80km/h te klokken zonder dat ik daar erg in heb en de sample freq. is erg laag (grote stappen, late reactie).
Then again, leuk voor datajunkies idd en ik heb nog altijd liever 1 aparaat dat alles een beetje kan dan een stuur vol hoogsensitieve meuk.
Laatst gewijzigd door
legion op zo mar 04, 2007 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikepark Groningen
-
Bericht
door scouby » vr mar 02, 2007 11:02 pm
Hij werkt dus niet optimaal? Dan ga ik wel voor een normale draadloze km-teller voor een paar tientjes. Gebruik ik m'n s625x wel alleen voor m'n hartslag. Bedankt voor de tip!

-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » zo mar 04, 2007 2:26 pm
Bij mij iig niet nee.
Werkt trouwens ook weer niet zo slecht dat ik er een aparte teller naast zou kopen, maar ik wil dan ook absoluut niet nog meer toeters en bellen aan mijn stuur hebben hangen. Persoonlijke afweging dus.
Bikepark Groningen
-
Pino - Berichten:2472
Bericht
door Pino » zo mar 04, 2007 4:07 pm
Hij heeft bij mij nog nooit een meter gemist. Niet op de racfiets, niet op de MTB, niet de tandem.
Voor een brevet had ik ooit "voor de zekerheid" een tellertje met draad gemonteerd. Die zekere heeft het nooit fatsoenlijk gedaan en is er weer af.
-
Bericht
door scouby » zo mar 04, 2007 8:59 pm
Ik zat ook al te twijfelen, nog een ding ernaast (wil m'n hartslagmeter toch ook wel blijven gebruiken). Dan ga ik toch voor een snelheidsmeter van polar. Thanx voor de input!
Van mij mag er een slotje op...