shimano xt remmen (oude type)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mtb arno
shimano xt remmen (oude type)

Bericht door mtb arno » ma dec 25, 2006 12:20 am

heeft er iemand ervaring met de shimano xt remmen , wel het oude type, met 4 zuigers. is de remkracht veel groter dan bij de 2 zuiger xt klauwen? Ik zou ze gebruiken voor lichte freeride/ enduro.
Afbeelding

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma dec 25, 2006 1:09 pm

Ik heb er geen directe ervaring mee, maar in de tijd werden ze vergeleken met de Hope Enduro 4 (ook 4 zuigers) en remden vergelijkbaar. De Hope Enduro heb ik wel gehad en ik had toen niet echt een tekort aan remkracht en dat was met 160/140mm schijven. Sterker nog, mijn huidige MonoM4's met 180/160 remmen minder hard dan die oude Enduro's. De Enduro's werden toen gepositioneerd als DH/Freeride remmen (en ik had ze op mijn XC machien), want ze waren de opvolger van de DH4 remmen.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma dec 25, 2006 9:22 pm

ik heb ze al 4 of 5 jaar zonder enig probleem. Menig seizoentje in duitsland, frankrijk en australie waren ze de vaste waarde.
Nooit t gevoel gehad remkracht tekort te komen,
remkracht is net iets beter dan de nieuwe monoblok modellen.
Het drukpunt is niet overdreven scherp of vaag, qua doseren zijn ze top, en ook als ze gloeiend heet staan, kennen ze geen fading. De rooi blokjes zijn ellendig goed, maar snel op. Met groene kom je normaal gezien wel toe qua remkracht
Laatst gewijzigd door De Jean op do jan 11, 2007 11:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

J.BL

Bericht door J.BL » ma dec 25, 2006 11:07 pm

Hetzelfde hier. Die dingen remmen echt perfect. Zelfs al met de 'gewone' kleine schijven. Ik heb nu een setje Hope Mono M4 en die remmen niet noemenswaardig harder dan de oude shimano's.
De hope remmetjes hebben het trouwens zwaar te verduren gehad dit jaar ;). 601, Mont ventoux, portes du soleil, alpe d'huez, winterberg :evil:
Als je voor een prikkie aan die shimano's kunt komen: gewoon kopen!!!

mtb arno

Bericht door mtb arno » di dec 26, 2006 4:07 pm

dat is het juist, ik kan voor een goed prijske aan een set geraken.
ik denk wel dat ik ze ga ophalen.
bedankt voor de informatie allesinds.

Spunk

Bericht door Spunk » di dec 26, 2006 4:27 pm

ik zelf heb die remmetjes ook al 4 jaar en hebben heeeeel wat alpen ritten overleefd... soms zelfs blauw geremd en nog geen fading... super
weet er iemand nog zo een setje tekoop? ik kan er nog een gebruike :) (2de fiets)

Tjeerd61

Bericht door Tjeerd61 » di jan 09, 2007 12:03 pm

Ze staan nog wel eens op marktplaats, ik heb laatst zelf een setje voor €150,- verkocht. Erg fijne remmen, zelfs met de 160 schijven.
Mocht je nog een postmount adapter en 170mm schijf nodig hebben, dan heb ik die nog liggen.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jan 11, 2007 4:11 pm

Dijken van remmen, heb ze op alledrie mijn bikes zitten en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Enige wat ik in loop der jaren ooit eens een enkele keer heb moeten doen doen is (versleten) remblokken vervangen.
Voor de rest heb ik alleen de positieve ervaringen die reeds hierboven door anderen zijn beschreven.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo jan 14, 2007 6:33 pm

Ik rij met 3 van die setjes. De beste schijfremmen ooit gemaakt als je het mij vraagt. Makkelijk te servicen / bleeden, ongelofelijk veel remkracht en ook heel goed doseerbaar. Ook zijn ze redelijk sterk zodat ze niet breken wanneer je op je muil gaat. Nadeel is dat ze niet goedkoop zijn en adapters en schijven van Shimano niet goedkoop zijn.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

brabobiker
Contacteer:

perfecte remmen

Bericht door brabobiker » di dec 18, 2007 7:57 am

de beste remmen die in de XT 'geschiedenis' gemaakt zijn, rijd er zelf ook mee en nooit geen problemen (moet natuurlijk wel zo nu en dan de blokjes vervangen)
www.ebaweb.nl - Cannondale rules!

Brum.

Bericht door Brum. » di dec 18, 2007 10:01 am

N I E L S schreef:Ik rij met 3 van die setjes. De beste schijfremmen ooit gemaakt als je het mij vraagt. Makkelijk te servicen / bleeden, ongelofelijk veel remkracht en ook heel goed doseerbaar. Ook zijn ze redelijk sterk zodat ze niet breken wanneer je op je muil gaat. Nadeel is dat ze niet goedkoop zijn en adapters en schijven van Shimano niet goedkoop zijn.
Adapters niet goedkoop? Vond 5 euries anders best te doen voor een +20mm.

Hier ook een vaste gebruiker: 2 setjes, super remmen!

N I E L S

Bericht door N I E L S » di dec 18, 2007 2:48 pm

Brum. schreef:
N I E L S schreef:...
Adapters niet goedkoop? Vond 5 euries anders best te doen voor een +20mm.

Hier ook een vaste gebruiker: 2 setjes, super remmen!
Dat is niet duur nee, maar dat is niet de normale prijs. Ze staan overal rond de 35 euro. Hayes adapters kosten daarentegen vaak 10 a 15 euro.

Als je PM hebt zijn ze trouwens wel stukken goedkoper zie ik net.

Ik had trouwens wat problemen met de power van deze remmen, maar dat lag aan het merk en type blokken. Daar zit best veel verschil in.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Plaats reactie