Truvativ Gigapipe loopt rauw: alternatief?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dubbelop
Contacteer:
Truvativ Gigapipe loopt rauw: alternatief?

Bericht door dubbelop » di jun 20, 2006 9:20 pm

Na 3.500 km. loopt de voorste Truvativ Gigapipe SLLT op onze straattandem rauw. Ik heb al het nodige rondgekeken op het WereldWijde Web en geconstateerd dat deze ISIS-assen niet altijd even positief worden beoordeeld ...... :oops:

Helaas hebben wij geen alternatief, want de cranksets zijn specifiek voor ISIS gemaakt en een nieuwe tandemcrankset is een tamelijk kostbare grap. Er nog vanaf gezien dat we net een setje Hope Mono6 hebben laten monteren op de MTB-tandem :)

Vragen:
- weet iemand of bepaalde ISIS-assen beter/slechter zijn dan gemiddeld?
- kun je zo'n as (deels) demonteren en smeren?
Mvg,
Marten
www.tandemclub.nl

Luc

Bericht door Luc » wo jun 21, 2006 8:48 am

Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo jun 21, 2006 10:21 am

ik rij nu met een gigapide team dh 4x bearing en ik heb er niks op aan te merke, hij loopt na meer dan een jaar nog altijd zoals ik hem kocht in het doosje. ik weeg ong 85 kilo en rij ni altijd even zacht :) toch wel een aanrader eigelijk :)

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo jun 21, 2006 10:11 pm

Bansheebeest gain schreef:ik rij nu met een gigapide team dh 4x bearing en ik heb er niks op aan te merke, hij loopt na meer dan een jaar nog altijd zoals ik hem kocht in het doosje. ik weeg ong 85 kilo en rij ni altijd even zacht :) toch wel een aanrader eigelijk :)
Past zo'n DH model ook in een standaard bracketpot, voor zover je weet? En/of is dat het model met "buitenboordlagers"?
Mvg,
Marten
www.tandemclub.nl

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo jun 21, 2006 11:43 pm

dubbelop schreef:
Bansheebeest gain schreef:ik rij nu met een gigapide team dh 4x bearing en ik heb er niks op aan te merke, hij loopt na meer dan een jaar nog altijd zoals ik hem kocht in het doosje. ik weeg ong 85 kilo en rij ni altijd even zacht :) toch wel een aanrader eigelijk :)
Past zo'n DH model ook in een standaard bracketpot, voor zover je weet? En/of is dat het model met "buitenboordlagers"?
Past gewoon in een standaard BB, en is zonder buitenboordlagers....is denk ik een beter gelagerde versie van wat je nu hebt gewoon...

Reprox

Bericht door Reprox » do jun 22, 2006 4:31 pm

Precies het zelfde probleem, alleen dan na +/- 300 km ( misschien nog omdat ik ooit eens paal geraakt heb :? )

Gooi hem gewoon weg, 3500 km is behoorlijk veel
Mn maat heeft een betere prestatie neergezet, na minder dan 100 km kwamen al de eerste krakende geluiden al naar boven..(cranks zaten nog stevig vast!) snif snif
Al is een tandem weer iets heel anders dan een dirt fiets. en drooglopen is heel wat anders dan onzorgvuldig gebruik
Wat geeft Truvativ aan dan ? Wat zijn de maximale aantal km's wat je er mee zou kunnen maken ?

Op = Op ;)

Groeten Daan
Normal people worry me.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » do jun 22, 2006 9:57 pm

Reprox schreef:Gooi hem gewoon weg, 3500 km is behoorlijk veel
[KNIP]
Wat geeft Truvativ aan dan ? Wat zijn de maximale aantal km's wat je er mee zou kunnen maken ?

Op = Op ;)
Tja, op = op, maar 3500 km is natuurlijk achterlijk weinig voor een trapas. Maar goed, vandaag maar een Truvativ DH-versie besteld (met 4 lagers i.p.v. de 3 van de SL-versie). De aanbevolen SKF is te bestellen via Codagex, maar dan ben je wel 100 Euro kwijt tegen 60 voor de Truvativ. Misschien blijkt het verkeerde zuinigheid te zijn, maar dat weten we pas naderhand :oops:
Mvg,
Marten
www.tandemclub.nl

Plaats reactie