DJ1 2005 om te zetten naar 80 mm?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
urban waste
DJ1 2005 om te zetten naar 80 mm?

Bericht door urban waste » ma jun 12, 2006 5:26 pm

Ik vroeg me af of een DJ1 2005 om te zetten is naar 80 mm? Ik vind wel info voor oudere DJ's, maar niet voor één uit 2005.
En zo ja, is dat makkelijk zelf te doen of beter naar de LBS?

SebaZ

Bericht door SebaZ » wo jun 14, 2006 10:34 am

Je krijgt je vork makkelijk open door de 'ventielen' open te schroeven zeg maar. Dan kan je je veren eruit halen. Je snapt dat er geen knopje op zit en misschien dat er wat vanaf zagen helpt maar of dat voldoende is? Dat moet je zelf proberen.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo jun 14, 2006 1:05 pm

@sebaz : vork opedoen door de topcaps eraf te halen en dan inkorten door de veren af te zagen ? of lees ik het allemaal verkeerd ?

SebaZ

Bericht door SebaZ » wo jun 14, 2006 3:40 pm

Ik zei dat het een idee is. Ik heb het dus nog niet zelf geprobeerd en weet dus niet zeker of het zal werken. In het ergste geval verneuk je een paar veren...

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo jun 14, 2006 4:24 pm

[quote="SebaZ"] misschien dat er wat vanaf zagen helpt quote]

dit lijkt mij niet zo'n heel goed plan eerlijk gezegd :o
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo jun 14, 2006 4:32 pm

SebaZ schreef:Ik zei dat het een idee is. Ik heb het dus nog niet zelf geprobeerd en weet dus niet zeker of het zal werken. In het ergste geval verneuk je een paar veren...
Dat is idd het ergste geval, maar als je die veren er zo terug erin zet (dus afgezaagd) dan verneuk je ook de binnenkant van je vork, want de veren moet namelijk perfect vlak afgezaagd worden, dus dat ie rond loopt aan 't einde (als je een keer naar een veertje uit een pen ofzo kijkt dan snap je 't wel), als je 'em afzaagt is ie natuurlijk niet mooi afgevlakt maar heel scherp = niet goed voor de binnenkant v/d vork.

En alleen de veren afzagen is waarschijnlijk niet genoeg, je moet ook vulbussen erbij doen en ook de veren op de goede lengte zagen....dus een lastig werkje....maar sommigen zullen het waarschijnlijk wel kunnen.

In ieder geval, even terugkomend op je originele vraag, ja het kan dus wel, je moet wel een beetje van vorken weten om het zelf te kunnen, anders ff contact opnemen met je lokale LBS of een andere winkel...

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo jun 14, 2006 4:42 pm

@sebaz : als mensen hier iets vragen , is het omdat ze het zelf niet goed weten . kom dan niet af met een of ander dom onozel plan :) zwijg dan gwn, volg het topic en leer er zelf uit :) das een veel beter idee dan mense hun vork late verneuke omda jij jezelf verveelt en maar iets post :)

SebaZ

Bericht door SebaZ » wo jun 14, 2006 8:56 pm

Als je goed leest heb ik niet gezegd: ren naar de schuur en zaag je veren af. Ik probeer hier ook slechts een idee aan te zwengelen.

Dat het idee niet het beste idee is ivm beschadigingen aan de binnenkant heb ik idd niet aan gedacht. Omdat ik het niet zeker wist heb ik ook het woord misschien gebruikt en een vraagteken. Ik neem aan dat jullie ook kunnen lezen.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo jun 14, 2006 10:03 pm

SebaZ schreef: Dat moet je zelf proberen.

m.a.w. verneuk een vork en vertel ons wat het resultaat is na enkele
stunts :? dat haal ik er tenminste uit in elk geval en dat heeft mijns inziens niets te maken met ''niet kunnen lezen''het staat er volgens mij toch echt.
dus wat dat betreft kan ik me helemaal in Bansheebeest gain's woorden vinden,maar no offence verders,ik ben weer terug mijn schuurtje in,ik ga twee setjes veren van een pike aan elkaar lassen,dan heb ik strax 280mm veerweg up front met single-crown :arms: huge!!! :o
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie