Magura Gustav M

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

tist

Bericht door tist » vr mei 26, 2006 6:11 pm

Jaja mo 'k heb nu MPH's gekocht hé ;) en kga ze houden maar kwouw gewoon weten welke hope's dit zijn en wat ze zouden waard zijn.

Mvg

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » za mei 27, 2006 9:13 am

MPH's???????????????zijn dat niet die gruwelijk lelijke remmen die een paar jaar terug(weet niet of het nu nog zo is)standaard op de goedkopere giants werden gemonteerd??
heb ik eens in een winkel staan te''bewonderen''.........
meer het halfords/gamma segement toch? :o
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » za mei 27, 2006 10:32 am

MPH's???????????????zijn dat niet die gruwelijk lelijke remmen die een paar jaar terug(weet niet of het nu nog zo is)standaard op de goedkopere giants werden gemonteerd??
heb ik eens in een winkel staan te''bewonderen''.........
meer het halfords/gamma segement toch?
Ja,maar voor een beginnende mountainbiker zijn die remmen wel over de top goed,het is altijd nog beter dan die Promax remmen.Dat zijn gewoon ALdi,Lidl remmen en de MPH's zijn echt geen slechte Remmen hoor

Sven

Bericht door Sven » za mei 27, 2006 10:36 am

In vergelijking met een setje XT 2004 en Hayes voor 150 euri, zijn MPH's wel degelijk slechte remmen.

Lees wel, voordat ik 1500 leden over me heen krijg: IN VERGELIJKING MET.

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » za mei 27, 2006 10:36 am

ligt er ook wel aan welke serie je hebt..
de eerste serie is niet echt wat..maar mijn vader rijdt met een serie op zijn giant die nog best goed remt..ze komen niet in de buurt van de hayes remmen enzo natuurlijk..maar ze zijn niet slecht hoor..

kooz

R@coon

Bericht door R@coon » za mei 27, 2006 1:47 pm

kooz schreef:ligt er ook wel aan welke serie je hebt..
de eerste serie is niet echt wat..maar mijn vader rijdt met een serie op zijn giant die nog best goed remt..ze komen niet in de buurt van de hayes remmen enzo natuurlijk..maar ze zijn niet slecht hoor..

kooz
Die eerste generatie had een heel leuke eigenschap: door de hitte krom trekken

Die eerste generatie mechanische MPH schijfremmen zaten op mijn oude Giant (XtC ds3), waarmee ik Alpe d'Heuz op was gereden. Onderweg naar beneden sloeg mijn achterwiel klem doordat de schijf krom was getrokken van de hitte en in de klauw vast sloeg...lachen joh die MPH's.

Gène

Bericht door Gène » za mei 27, 2006 2:39 pm

Gelukkig sta je dan vanzelf wel stil. Het zelfde geld was een kabel door de hitte gesmolten en zie dan maar eens stop te geraken.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » za mei 27, 2006 2:43 pm

klem doordat de schijf krom was getrokken van de hitte en in de klauw vast sloeg...lachen joh die MPH's.
omdat het een gesloten systeem is,bij hoge snelheden kan de hitte er niet uit de remklauw ontsnappen,waardoor de remolie zo heet wordt dat het bijna begint de koken en het gevolg de rem klemt vast.Tegenwoordig zie je de MPH's heel weinig op de mountainbikes van tegenwoordig ;)

DESL

Bericht door DESL » za mei 27, 2006 4:08 pm

downhillbiker schreef:
2) Zijn het goede remmen? Want ik vind de schijven een beetje raar.
4) Passen die op de meeste vorkjes?
2: Dat zijn ze,het zijn ook schijven bedoeld voor Mx,je hebt 2 versies van de Gustav M.De 1 is voor Downhill(Mtb) en 1 voor Mx(motorcross) en de remklauwen zijn te groot voor Mtb's en de schijfdikte is veel dikker dan die van een Mtb.
4:nee,ten eerste heb je de bevestiging boutjes die aan fork aansluiting horen te klein zijn,ten tweede is het zo dat de bouten dikker zijn dan die van een mtb.ten derde een Mx fork is anders qua aansluiting dan een Mtb vork,dat wil zeggen dat de Mtb vork alleen kleine remklauwen accepteerd omdat die lichter zijn dan een Mx remklauw,een Mx remklauw is groter omdat crossmotoren harder gaan en zijn beter bestand tegen hitte dan die van een Mtb.
Zonder iemand te beledigen wil ik ff wat fabels die hier beweerd worden even recht zetten:

1- De schijven en klauwen zijn van ongeveer '98 a '99 en wel degelijk voor mtb. want ik heb ze ook gehad (met de zelfde schijven en klauwen).

Op het plaatje zie je aan de rechter kant de voor schijf die uit 2 delen composite bestaat voor het uitzetten onder hitte, zoals je bij een motor ook wel eens ziet. Maar ze werken ook perfect met gewone andere dunnere schijven (alleen ff opnieuw bleeden).

2- De boutjes enz. passen dus gewoon prima op elke vork (anders wel met standaard verkrijgbare adapter voor grotere rotors).

Ik vind zelfs dat ze (deze dus) beter dozeerbaar zijn dan de nieuwe zwart zilver Gustav M versie van heden, want die heb ik ook nu.

Al met al een puik rem systeem, maar voor huidige maatstaven zwaar(maar de huidige Gustavs wegen net zoveel).

Het nadeel kan zijn dat onderdelen wat moeilijk verkrijgbaar zullen zijn.
En watbetreft de prijs zou ongeveer 75 tot 100 euries voor een complete set van deze gele generatie mooi zijn (mits alles nog werkt zoals het hoort).

Doe er je voordeel mee,
Laatst gewijzigd door DESL op za mei 27, 2006 4:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » za mei 27, 2006 4:09 pm

downhillbiker schreef:
klem doordat de schijf krom was getrokken van de hitte en in de klauw vast sloeg...lachen joh die MPH's.
omdat het een gesloten systeem is,bij hoge snelheden kan de hitte er niet uit de remklauw ontsnappen,waardoor de remolie zo heet wordt dat het bijna begint de koken en het gevolg de rem klemt vast.Tegenwoordig zie je de MPH's heel weinig op de mountainbikes van tegenwoordig ;)
ik wil voorderest niet heel lullig doen..maar er staat in zijn post toch echt duidelijk dat hij het over de eerste mechanische MPH's heeft..die hebben geen remolie..

kooz

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za mei 27, 2006 10:18 pm

Hoe dan ook, MPH schijfremmen zijn zeker niet de top.
Niet al te veel remvermogen, relatief veel onderhoud, lekkage gevoelig, gesloten remsysteem (leuk als je lang afdaalt en te maken krijgt met luchtdrukverschil en oplopende temperatuur) en niet zelfstellend.
Alleen de MPH 3 was beter. (lees minder slecht)
Tenzij je ze voor een appel en een ei hebt kunnen kopen durf ik te stellen dat dit zonde van je geld is geweest.
Mijn advies ---> luister naar mensen die ervaring met remmen hebben.
En als meerdere mensen zeggen koop XT (of een ander model) want die zijn goed, dan zou daar wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

tist

Bericht door tist » ma mei 29, 2006 11:58 am

Mag slotje op hoor

Mvg

Gesloten