Mvg
Moderator:Beheerders
Ja,maar voor een beginnende mountainbiker zijn die remmen wel over de top goed,het is altijd nog beter dan die Promax remmen.Dat zijn gewoon ALdi,Lidl remmen en de MPH's zijn echt geen slechte Remmen hoorMPH's???????????????zijn dat niet die gruwelijk lelijke remmen die een paar jaar terug(weet niet of het nu nog zo is)standaard op de goedkopere giants werden gemonteerd??
heb ik eens in een winkel staan te''bewonderen''.........
meer het halfords/gamma segement toch?
Die eerste generatie had een heel leuke eigenschap: door de hitte krom trekkenkooz schreef:ligt er ook wel aan welke serie je hebt..
de eerste serie is niet echt wat..maar mijn vader rijdt met een serie op zijn giant die nog best goed remt..ze komen niet in de buurt van de hayes remmen enzo natuurlijk..maar ze zijn niet slecht hoor..
kooz
omdat het een gesloten systeem is,bij hoge snelheden kan de hitte er niet uit de remklauw ontsnappen,waardoor de remolie zo heet wordt dat het bijna begint de koken en het gevolg de rem klemt vast.Tegenwoordig zie je de MPH's heel weinig op de mountainbikes van tegenwoordigklem doordat de schijf krom was getrokken van de hitte en in de klauw vast sloeg...lachen joh die MPH's.
Zonder iemand te beledigen wil ik ff wat fabels die hier beweerd worden even recht zetten:downhillbiker schreef:2: Dat zijn ze,het zijn ook schijven bedoeld voor Mx,je hebt 2 versies van de Gustav M.De 1 is voor Downhill(Mtb) en 1 voor Mx(motorcross) en de remklauwen zijn te groot voor Mtb's en de schijfdikte is veel dikker dan die van een Mtb.2) Zijn het goede remmen? Want ik vind de schijven een beetje raar.
4) Passen die op de meeste vorkjes?
4:nee,ten eerste heb je de bevestiging boutjes die aan fork aansluiting horen te klein zijn,ten tweede is het zo dat de bouten dikker zijn dan die van een mtb.ten derde een Mx fork is anders qua aansluiting dan een Mtb vork,dat wil zeggen dat de Mtb vork alleen kleine remklauwen accepteerd omdat die lichter zijn dan een Mx remklauw,een Mx remklauw is groter omdat crossmotoren harder gaan en zijn beter bestand tegen hitte dan die van een Mtb.
ik wil voorderest niet heel lullig doen..maar er staat in zijn post toch echt duidelijk dat hij het over de eerste mechanische MPH's heeft..die hebben geen remolie..downhillbiker schreef:omdat het een gesloten systeem is,bij hoge snelheden kan de hitte er niet uit de remklauw ontsnappen,waardoor de remolie zo heet wordt dat het bijna begint de koken en het gevolg de rem klemt vast.Tegenwoordig zie je de MPH's heel weinig op de mountainbikes van tegenwoordigklem doordat de schijf krom was getrokken van de hitte en in de klauw vast sloeg...lachen joh die MPH's.