Nieuwe Wheelset ..
Moderator:Beheerders
-
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe wheelset, en kan nu een Mavic DeeMax wheelset van Eddy_The_Eagle kopen. Maar ik kwam er net pas achter dat het een 2002 of 2003 model betreft.
Nu weet ik niet of dat nadelig is, of dat het nagenoeg geen verschil maakt met de nieuwere modellen.
IK dacht net ook aan de DT Swiss Fr6.1d velgen, en ik vroeg me af wat voor wheelsets daar van bestonden, maar ik kan niks vinden op internet. Heeft iemand een idee wat ik voor 300-350 EURO kan krijgen wanneer ik wielen met DT Swiss Fr6.1d velgen wil.
Laat maar horen wat jullie zouden doen.
Nu weet ik niet of dat nadelig is, of dat het nagenoeg geen verschil maakt met de nieuwere modellen.
IK dacht net ook aan de DT Swiss Fr6.1d velgen, en ik vroeg me af wat voor wheelsets daar van bestonden, maar ik kan niks vinden op internet. Heeft iemand een idee wat ik voor 300-350 EURO kan krijgen wanneer ik wielen met DT Swiss Fr6.1d velgen wil.
Laat maar horen wat jullie zouden doen.
zie www.dtswiss.com hierop staat de FR wheelset op aan gegeven.
Als ik zelf een keuze zou moeten maken dan zou ik de DT-set nemen. Kwalitatief betere naven en een ruime keus met type assen. Tja en nieuw is voor DH/FR altijd wat betrouwbaarder dan 2e hands. Maar ja setje kost geloof ik weer ergens rond de 500 euries maar dat zal dat 2e hands setje niet kosten.
Als ik zelf een keuze zou moeten maken dan zou ik de DT-set nemen. Kwalitatief betere naven en een ruime keus met type assen. Tja en nieuw is voor DH/FR altijd wat betrouwbaarder dan 2e hands. Maar ja setje kost geloof ik weer ergens rond de 500 euries maar dat zal dat 2e hands setje niet kosten.
-
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=9097
Dat misschien iets voor je? Soort van goedkopere versie van de Deemax..
Dat misschien iets voor je? Soort van goedkopere versie van de Deemax..
Over het algemeen zijn de DT naven iets beter, maar dat wil dan weer niet zeggen dat Mavic bagger is. Als die wieltjes van eddy in orde zijn waarom niet? Ze mogen dan wel iets ouder zijn, maar er rijden wel meer mensen ( probleemloos ) op 2002/3 wielen. Choice is yours
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
-
DT Swiss 440 FR Disc Custom Laufradsatz
Laufradsatz (Vorder+Hinterrad) ohne Schnellspanner
fertig eingespeicht und zentriert
Felgen,Speichen und Nippel frei wählbar
mit Nope Rimbo Starr Felge schwarz
DT Niro 2.0 Speichen silber
DT Prolock Nippel schwarz
ab 369,00 Euro
Met de DT 6.1 FR betaal je 60 euro extra
www.actionsports.de
Laufradsatz (Vorder+Hinterrad) ohne Schnellspanner
fertig eingespeicht und zentriert
Felgen,Speichen und Nippel frei wählbar
mit Nope Rimbo Starr Felge schwarz
DT Niro 2.0 Speichen silber
DT Prolock Nippel schwarz
ab 369,00 Euro
Met de DT 6.1 FR betaal je 60 euro extra
www.actionsports.de
De Deemax van 2003 wordt door velen als het best modeljaar gezien. Afgaande op reviews van de 2004 sets heeft mavic ze te licht gemaakt en voelden ze slapper en gingen sneller kapot etc etc. Of het allemaal waar is weet ik niet, maar als die wielen nog in goede staat zijn dan heb je er een goede set aan.
- Eddy_the_Eagle
Dat zijn ze dus, ik heb er zelf bijna niet mee gereden (helaas) en er zitten ook nog michelin banden op. Deze wielen hebben 36 spaken en de latere hadden er volgens mij minder.Sjase schreef:De Deemax van 2003 wordt door velen als het best modeljaar gezien. Afgaande op reviews van de 2004 sets heeft mavic ze te licht gemaakt en voelden ze slapper en gingen sneller kapot etc etc. Of het allemaal waar is weet ik niet, maar als die wielen nog in goede staat zijn dan heb je er een goede set aan.
Uiteraard krijg je met street alles kapot, maar voor downhill de ideale wielset!
Die Nope wielen moeten volgens mij goedkoper kunnen, heb er zopas ook besteld :
Nippel:Messing schwarz
Speichen:DT Comp 2.0/1.8 schwarz
Felge:Nope Rimbo Starr schwarz 24"
Nabe:Nope 2Way disc VR+HR 6Loch schwarz
Dit samengesteld wielset aan 186,01 EURO bij www.actionsports.de , ze zijn heel snel, Paasmaandag besteld en dinsdag kreeg ik bericht dat ze reeds opgezonden waren. Andere onderdelen volgens mij ook aan lekkere prijzen. Ge kunt de wielen zelf samenstellen, zo krijg je exact wat je wenst.
Nippel:Messing schwarz
Speichen:DT Comp 2.0/1.8 schwarz
Felge:Nope Rimbo Starr schwarz 24"
Nabe:Nope 2Way disc VR+HR 6Loch schwarz
Dit samengesteld wielset aan 186,01 EURO bij www.actionsports.de , ze zijn heel snel, Paasmaandag besteld en dinsdag kreeg ik bericht dat ze reeds opgezonden waren. Andere onderdelen volgens mij ook aan lekkere prijzen. Ge kunt de wielen zelf samenstellen, zo krijg je exact wat je wenst.
Wat Sjase en Eddy zeggen klopt. Het is een betere wielset dan de nieuwere modellen omdat de naven en velgen minder zijn (minder spaken etc..).
Ze wegen alleen niet heel weinig, 2,5 kg ofzo. Tja, wel minder dan de standaard Double track wielsets natuurlijk.
Ze wegen alleen niet heel weinig, 2,5 kg ofzo. Tja, wel minder dan de standaard Double track wielsets natuurlijk.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!