mavix crossland of crossride

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
X-Ray
mavix crossland of crossride

Bericht door X-Ray » wo mar 01, 2006 6:48 pm

hallo

Ik wilde wat vragen over de mavic velgen

ik wil overstappen naar schijfrem en zag een mooi setje mavic's staan

Nu is er de crossland en de crossride maar de crossride zijn lichter en goedkoper??

Dus mijn vraag is welke ik het beste kan bestellen???
En welke beter of mooier zijn ze lijken me het zelfde?

iedergeval bedankt

Gène

Bericht door Gène » wo mar 01, 2006 9:28 pm

Ik denk dat je voor het zelfde geld een lichtere wielset kunt krijgen dan dat Mavic je aanbied. Ze zullen dan wel niet zo bling bling uitzien, maar je merkt het wel in het totaal gewicht en in de roterende massa. Dat laatste merk je dan als je accelereerd.

Het verschil tussen de twee wielen zal vooral te merken zijn in de verschillende velgen/ spaken/ naven cq. lagers.

Probeer je dan ook een beetje te verdiepen in de wereld van het wielen (laten) bouwen. Merken als DT, Sapim, Hoshi (spaken) Shimano, DT (naven) en Mavic, DT (velgen) bieden verschillende producten die bedoeld zijn voor een bepaald gebruik.
Op internet zijn er genoeg bedrijven te vinden die zelfbouw (normale )wielen aanbieden. Je moet dan alleen weten waarover ze het hebben, omdat er nogal wat rare combi's worden aangeboden.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

revis

Bericht door revis » wo mar 01, 2006 9:33 pm

Dacht dat de crossland voor tubeless gebruik was en de ride voor normale banden met biba.
Grtz revis

skalle

crossland-crossride

Bericht door skalle » wo mar 01, 2006 10:17 pm

Ikzelf had enkele maanden terug 2 sets crosslandwielen aangekocht.Het is juist dat je die zowel voor tubless als gewone banden kan gebruiken.
De reden waarom ik 2 sets aanschaf.Ik gebruik de mtb zowel voor baan als op terrein(bos).Hierdoor kan ik vlug de wielen veranderen zonder het gedoe van bandenwissel.Uiteraard ook 2 kettingen gebruiken die je gelijkertijd verwisseld.Het gemakkelijks via de slotjes van scram,die je ook gebruiken kan met een shimanoketting!!Ik doe ik reeds 5 jaar en heb sindsdien geen kettingbreuk meer gehad.Daar de baanbandjes (1.25) onmogelijk in de tublessvelg zich juist zetten,was ik genoodzaakt om over te stappen naar de crossride wielset.Geloof me ik heb alles geprobeerd ,zelfs de ervaren fietsenmaker kreeg het niet voor mekaar.
Ik moet zeggen dat deze wielset prijs- kwaliteit een prima keuze is.

;) groetjes

Skalle

X-Ray

Bericht door X-Ray » do mar 02, 2006 5:20 pm

bedankt alvast voor de antwoorden

Maar zit er nu uiterlijk ook verschil in de crossland en crossmax
Zelf kan ik weinig verschil ontdekken maar van de futurum shop zegt dat de velgen iets anders er uit zien ???

Alles het zelfde naven e.d (behalve tubless dan)

Maar ik denk dat ik ook voor de crosslands ga in het zwart?

mvgr

Harry67

crossland

Bericht door Harry67 » vr mar 10, 2006 7:57 pm

doen het zijn best wel goede velgen heb ze zelf ook in
het zwart en vind ze super.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » vr mar 10, 2006 8:11 pm

Als je gewoon met biba's gaat/blijft rijden dan zeker weten voor de crossrides gaan. Enige voordeel van de crosslands is namelijk dat ze voor tubeless geschikt zijn.

Verder hebeen de crossrides platte spaken ipv gewone zoals de crossland.

Zelf vind ik de Crossrides qua looks zeker een stukje mooier. Voordeel is dus ook dat ze lichter zijn en idd goedkoper (vandaar ook dat je alleen crossland moet kopen als je tubeless wilt gaan rijden.

Harry67

Bericht door Harry67 » vr mar 10, 2006 9:53 pm

ik rij gewoon crosslands met binnenband

X-Ray

Bericht door X-Ray » vr mar 10, 2006 10:34 pm

heb de crosslands binnen en ze zien er goed uit :o

denk dat ze me wel gaan bevallen

nu alleen me achterrem probleem oplossen :cry:

Plaats reactie