DMR Chieftain Mk2 - Hebben ze het verkeerd gemonteerd?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ghostdog - X
Contacteer:
DMR Chieftain Mk2 - Hebben ze het verkeerd gemonteerd?

Bericht door Ghostdog - X » di feb 28, 2006 10:12 am

Ik vroeg me af of hier nog meer mensen waren met een DMR Chieftain Mk2 crankset. Ik heb dr 1 op mn fiets en daar zijn nu binnen 8 maanden de gesealde lagers al van naar zn grootje. Ik vraag me af of mn fietsenmaker ze goed heeft gemonteerd.

Dus heb je deze crank/bottombracket combi op je fiets? Zou je er een plaatje van kunnen schieten en mailen naar: dmr[at]interactionfigure.nl? En dan vooral vanaf de zijkant dat ik kan zien hoeveel ruimte er tussen de onderdelen en het frame zit.

Zo zit ie van mij:
Afbeelding
Beide kanten van mn frame dus een paar mm gap. Klopt dit of zit het dan gewoon niet goed gemonteerd?

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di feb 28, 2006 10:32 am

zover ik kan zien, zijn de kranks niet goed uitgelijnd.
Je kan dit controleren door de afstand vanaf de binnenkant van je krank (ter hoogte van je pedaal) naar de buitenzijde van je frame op te meten. Dit moet aan bijde kanten het zelfde zijn!
Zodat de krachten op de lagers juist verdeeld zijn.

Misschien kan je er wat mee....

Greetz S.

Ojah, helaas is het zo dat op lagers bijna tot geen garantie wordt gegeven. :cry:

N I E L S

Bericht door N I E L S » di feb 28, 2006 12:14 pm

Gelukkig zijn losse lagers daarentegen los meestal niet zo duur. Gewoon bij de lagerboer halen.

Hij lijkt een aardig stuk verder aan de driveside. Ik kan niet zien of ie 100% niet goed uitgelijnd is maar ik zou sowieso checken of je crankarmen niet te ver op je as zitten. Lijkt me stug met al die spacers maar als dat zo is dan heb je speling omdat je de armen dan niet vast op de as zet.

Als er in je bracket de verkeerde maat spacer zit dan druk je met het aandraaien ook je lagers naar de maan. Die kans acht ik vrij klein als het door een LBS gedaan is.

Succes ermee.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Liwald

Bericht door Liwald » di feb 28, 2006 4:49 pm

[quote="Bomber"] Je kan dit controleren door de afstand vanaf de binnenkant van je krank (ter hoogte van je pedaal) naar de buitenzijde van je frame op te meten. Dit moet aan bijde kanten het zelfde zijn! :cry: [/quote]

dit hoeft niet het kan zijn dat dat aan de ene kant groter is als aan de andere en dan worden de krachten niet echt groter van op het lager. mischien is er een andere oplossing:
-De lbs heeft de bracketpot niet gevlakt dus zit de lagers niet precies recht op het frame en dus ook niet recht tegenover elkaar en dan gaan ze "wringen"en slijten ze gruwelijk hard.
Dat zou je even na moeten vragen bij je lbs of anders nog een keer laten doen.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di feb 28, 2006 5:44 pm

dit hoeft niet het kan zijn dat dat aan de ene kant groter is als aan de andere en dan worden de krachten niet echt groter van op het lager. mischien is er een andere oplossing:
Inderdaad is het zo dat het NIEt voor elk frame opgaat, maar aangezien dit frame vrij symetrisch is kan het wel, maja tis maar een tip.. owjah je ziet ook dat de afstanden vanaf de bracket pot verschillen, dus conclusie.. cranks zijn niet juist uitgelijnd.. voor de rest een beetje algemene natuurkunde toepassen en klaar.
doe er mee wat je nodig lijkt..

S. is Out of here, ciao

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo mar 01, 2006 7:55 am

Ik had een Chieftain 1 en had die gemonteerd zoals in de handleiding, maar op een of andere manier liep deze toch vast. Voor mij geen Chieftain meer........

Plaats reactie