Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
BLRacing - Berichten:2754
SRAM X9 2007
Bericht
door BLRacing » za feb 25, 2006 9:08 pm
Kermis begint nu al

.
Paar veranderingen aan de X9 groep. X0 vind zijn weg terug naar X9.

Geen versnellingsindicator meer.

X0 Trigger technologie.

X9 is goedkoper dus ook aluminium is het meest gebruikte materiaal bij X9.

Nieuwe remklauwen misschien.
Tnx Singletrack.com
Ben ook benieuwd naar de nieuwe XTR
-
wictor
Bericht
door wictor » zo feb 26, 2006 8:22 am
Ziet er wel mooi uit. Ik denk dat X.9 (of XT) ook het betere alternatief is voor mensen die wat grotere kans maken hun derailleur ergens tegen te knallen. Ik moet er niet aan denken zo'n X.0 tegen een steen te rammen.
-
TheBigLjeweetwel
Bericht
door TheBigLjeweetwel » zo feb 26, 2006 11:39 am
Ja ziet er wel yummy uit.. weten we weer wat we in 2007 gaan gebruiken.
Als het nu nog leuk geprijst word, wordt het wel een hit denk ik. Shimano voelt de hete adem van sram nu al in hun nek. Getuige de laatste xt modellen.

-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » ma feb 27, 2006 11:50 am
1 april is de release datum van de nieuwe XTR,
De nieuwe X-9 ziet er verdomd nice uit. Beter als die gefreesde XT van Shimano. Maar ja om nu te gaan zeggen: weg met die oude zooi. Ik vind de oude XTR (2002) nog een van de mooiere der. Heeft iets nostalgies. Verder zijn de carbon X.0 een beetje overkill voor mij persoonlijk. Zoiets zoals de record groep van Campa.
Maar ja, het blijft mooi om te zien. Ik wil toch nog even zeggen dat de mannen me blijven verbazen. De techniek is bijna al z oud als de weg naar Rome, maar de variaties blijven en verbazend.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
GTLTS
Bericht
door GTLTS » ma feb 27, 2006 12:27 pm
Ik raak steeds meer onder de indruk van de boys van Sram. Moet zeggen dat ik nooit echt opgewonden kon raken van welke derailleur dan ook, maar de laatste paar knutselwerkjes van SRAM zijn toch echt niet voor de poes...
Denk dat Shimano wel met hele spectaculaire vernieuwingen en looks moeten komen willen ze iemand nog zo gek krijgen om ipv een X9 een XT te kopen...
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » ma feb 27, 2006 5:27 pm
Daarnaast is technisch gezien SRAM voor mij gewoon beter.
Ik bedoel, mijn bike heeft het bekende probleem wel eens een derailleur tussen de spaken te gooien. Met een SRAM gebeurt dat veel minder snel of misschien helemaal niet. En door de andere index is schakelen veel beter naar mijn idee. Shimano is gevoeliger voor kleine bewegingen en SRAM niet. Toch vind ik mijn fiets een beetje 'vloeken' met een combi van een complete SRAM drivetrain en XT cranks en remmen...

Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » ma feb 27, 2006 8:59 pm
Bijkomend voordeel van SRAM is dat de derailleurs de achterbrug van mijn specialized niet of minder beschadigen. Ik heb nu nog XTR maar X9 ligt al klaar voor een totale metamorphose