"Dun" 31,8 mm stuur
Moderator:Beheerders
Ik wil mijn shifters en remhendels verder naar binnen plaatsen maar dit werkt niet meer bij het standaard Specialized stuur. Dit is een 31,8 mm stuur.
Bij welk stuur kan ik de shifter relatief ver naar binnen plaatsen. Stuur moet ongeveer 58 cm breed zijn. Absoluut geen rizer. Een Syntace Duraflite superbend zou perfect zijn, maar volgens mij zijn die niet te krijgen in 31,8mm?
Bij welk stuur kan ik de shifter relatief ver naar binnen plaatsen. Stuur moet ongeveer 58 cm breed zijn. Absoluut geen rizer. Een Syntace Duraflite superbend zou perfect zijn, maar volgens mij zijn die niet te krijgen in 31,8mm?
Dat zou volgens mij niet werken met die shims. Ik denk dat de beste en veiligste manier gewoon een normale diameter stuur en stuurpen te monteren.
Ik zit met het zelfde probleem, ik wilde een een normaal stuur en de thomson X4 monteren, worden die alleen oversized geleverd, dat is dus balen!!
mzzl
Gene
Ik zit met het zelfde probleem, ik wilde een een normaal stuur en de thomson X4 monteren, worden die alleen oversized geleverd, dat is dus balen!!
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Op mijn racefiets heb ik een 31.8 mm stuur. Het is wel verdomd stijf allemaal maar zodra je een fietslamp of een computertje wilt monteren ga je er toch wel anders over denken
. Er is bijna geen enkel voordeel te noemen van oversized stuurpennen behalve dat het geheel stijver aanvoeld. Eigenlijk alleen maar nadelen: Zwaarder, lomper, minder ruimte voor accesoires op mtb stuur, overgang van 1" naar 11/4" ziet er vreselijk uit op een mtb stuur vanwege dat ruimte probleem, geeft trillingen veel beter door en als klap op de vuurpijl zijn veel accesoires gewoon niet op zo'n stuur aan te brengen want ze zijn gemaakt voor 1" buizen.
Nee doe mij maar gewoon 1", heeft altijd gewerkt. Misschien dat het voor downhill voordelen heeft omdat het misschien minder snel stuk gaat (???) en voor sprinters bij het wielrennen maar dat is het wel zo'n beetje.

Nee doe mij maar gewoon 1", heeft altijd gewerkt. Misschien dat het voor downhill voordelen heeft omdat het misschien minder snel stuk gaat (???) en voor sprinters bij het wielrennen maar dat is het wel zo'n beetje.