"Dun" 31,8 mm stuur

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Peter V
"Dun" 31,8 mm stuur

Bericht door Peter V » zo feb 05, 2006 10:56 pm

Ik wil mijn shifters en remhendels verder naar binnen plaatsen maar dit werkt niet meer bij het standaard Specialized stuur. Dit is een 31,8 mm stuur.
Bij welk stuur kan ik de shifter relatief ver naar binnen plaatsen. Stuur moet ongeveer 58 cm breed zijn. Absoluut geen rizer. Een Syntace Duraflite superbend zou perfect zijn, maar volgens mij zijn die niet te krijgen in 31,8mm?

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo feb 08, 2006 5:46 pm

Ik heb geen idee welk stuur wel beter zou kunnen passen. Maar het is algemeen gehoorde klacht dat deze sturen veel te dik zijn voor mtb, om wat accesoires op het stuur te monteren. Op een racefiets gaat het nog wel maar waarom ze 31.8mm voor de mtb hebben geintroduceerd is mij echt een raadsel :thumbsdown:

walter

Bericht door walter » do feb 09, 2006 3:44 pm

En een ouderwets stuur met wat shims ?

31,8 mm brengt weer nw problemen met zich mee, waarvan dit er 1 is.
Concept zou pas echt werken wanneer stuur tot het uiteinde toe oversized zou zijn, maar dat houdt zo lastig vast.

Gène

Bericht door Gène » do feb 09, 2006 4:55 pm

Dat zou volgens mij niet werken met die shims. Ik denk dat de beste en veiligste manier gewoon een normale diameter stuur en stuurpen te monteren.

Ik zit met het zelfde probleem, ik wilde een een normaal stuur en de thomson X4 monteren, worden die alleen oversized geleverd, dat is dus balen!!

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Peter V

Bericht door Peter V » do feb 09, 2006 6:10 pm

Shims heb ik ook overwogen, maar ik verwacht niet dat het echt subtiel zal staan. Misschien toch maar een Thomson Elite kopen en een nieuw stuurtje.

Caramba

Bericht door Caramba » do feb 09, 2006 8:55 pm

Ben ik even blij om te lezen dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan die nieuwe diameter sturen en stuurpennen :P Ik ben dus opzoek naar een stuurpen, maar 70% is ineens allemaal 31.8mm :x
Waarschijnlijk wordt het voor mij gewoon maar een goede oude Thomson Elite, zit je altijd goed mee ;)

BLRacing

Bericht door BLRacing » za feb 11, 2006 11:25 am

Op mijn racefiets heb ik een 31.8 mm stuur. Het is wel verdomd stijf allemaal maar zodra je een fietslamp of een computertje wilt monteren ga je er toch wel anders over denken :roll: . Er is bijna geen enkel voordeel te noemen van oversized stuurpennen behalve dat het geheel stijver aanvoeld. Eigenlijk alleen maar nadelen: Zwaarder, lomper, minder ruimte voor accesoires op mtb stuur, overgang van 1" naar 11/4" ziet er vreselijk uit op een mtb stuur vanwege dat ruimte probleem, geeft trillingen veel beter door en als klap op de vuurpijl zijn veel accesoires gewoon niet op zo'n stuur aan te brengen want ze zijn gemaakt voor 1" buizen.

Nee doe mij maar gewoon 1", heeft altijd gewerkt. Misschien dat het voor downhill voordelen heeft omdat het misschien minder snel stuk gaat (???) en voor sprinters bij het wielrennen maar dat is het wel zo'n beetje.

Plaats reactie