Re:Xtr of hs33

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » zo sep 11, 2005 7:49 am

tbonez schreef:
ik zelf vind s winters de slijtage bij hs33 aan de zeer hoge kant, binnen enkele modderritten zijn je blokken op. Volgens mij is dit bij xtr veel minder, ik zit er zelf ook over te denken over te gaan naar xtr, iemand nog een goedkoop adres?

Vreemd, ik heb zowel met originele als aftermarket maura blokken juist de ervaring dat ze erg slijtvast zijn...

rene

Bericht door rene » ma sep 12, 2005 1:28 am

@ tbonez: Probeer es de rooie (alu velg) of groene (ceramische velg) remblokken

walter

Bericht door walter » ma sep 12, 2005 12:01 pm

De rooie blokken waren bij mij haast onverslijtbaar, icm Mavix X517 of X618.
De velgen waren helaas iets minder onverslijtbaar :?

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo sep 21, 2005 8:10 pm

Ik ga een setje XTR remmen overnemen van iemand (nooit gebruikt) voor mijn nieuwe Cube Elite bike, simpel om het feit dat een wiel loshalen gewoon veel makkelijker gaat dan met magura"s. Ik heb in een ver verleden (eeuwwisseling) HS33 gehad en ook XT V-brakes. De magura"s remde wel iets beter maar het wisselen van een band groter dan 2.1" was niet echt handig te noemen. Soms schoot tijdens het rijden zelfs de booster van de bout eraf ::). Tegenwoordig met die EVO2 bevestiging is het wel beter dacht ik zo. Persoonlijk vind ik de XTR"s er ook mooier uitzien dan die magura"s en ze zijn echt een pak lichter dan HS33.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do sep 22, 2005 7:34 am

B.L.Racing schreef:
Ik ga een setje XTR remmen overnemen van iemand (nooit gebruikt) voor mijn nieuwe Cube Elite bike, simpel om het feit dat een wiel loshalen gewoon veel makkelijker gaat dan met magura"s.

Als dat DE reden is kun je beter cantilevers kopen........
Ik haal trouwens alleen mijn wiel eruit als ik een lekke band heb, ik weet niet hoe vaak jij dit doet, maar dit zou voor mij niet een reden zijn om een v-brake aan te schaffen ipv een HS-33.

dusssss©

revis

Bericht door revis » do sep 22, 2005 6:27 pm

De " looks ", is ook een goede reden.
Tenminste ook voor mij.

BLRacing

Bericht door BLRacing » do sep 22, 2005 7:57 pm

BOSS schreef:
[
B.L.Racing schreef:
Ik ga een setje XTR remmen overnemen van iemand (nooit gebruikt) voor mijn nieuwe Cube Elite bike, simpel om het feit dat een wiel loshalen gewoon veel makkelijker gaat dan met magura"s.

Als dat DE reden is kun je beter cantilevers kopen........
Ik haal trouwens alleen mijn wiel eruit als ik een lekke band heb, ik weet niet hoe vaak jij dit doet, maar dit zou voor mij niet een reden zijn om een v-brake aan te schaffen ipv een HS-33.

dusssss©

Andere reden is de centen die ik niet op mijn rug heb groeien en ik het voor een leuke prijs kan overnemen DUSSSS...

Emyl

Bericht door Emyl » vr sep 23, 2005 12:24 pm

Ik ben uiteindelijk toch voor hs33 gegaan. Ik moet zeggen dat ik er weer erg tevreden mee ben. Voor de "looks" hoef je het volgens mij niet te laten, ziet er toch niet slecht uit die magura remmen??
Ik heb zelf gekozen voor de oude versie, kon ik nieuw kopen voor 75 euro. Ik vind ze persoonlijk ook veel mooier dan het nieuwe type. De nieuwe zijn misschien wel iets beter / lichter, maar in mijn geval ook een stuk duurder.

Vorig weekend mh2d gereden in Limburg, die vette leem blijft inderdaad behoorlijk plakken aan de hs33 remmen. Ik kan me voorstellen dat dat iets minder is met v-brakes. Gelukkig heb ik daar in Brabant weinig problemen mee..
In ieder geval nog bedankt voor jullie adviezen.
Emyl

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr sep 23, 2005 12:52 pm

Mooi ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben. :)

Plaats reactie