Banden "kraken"?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BeenPower
Banden "kraken"?

Bericht door BeenPower » ma sep 05, 2005 7:04 pm

M"n fiets heeft weer een nieuw "fenomeen"ontwikkeld.... de banden "kraken".
Net alsof je met een erg lage bandenspanning op asfalt scherp door de bocht gaat en de banden om grip vechten maar dan nog harder en bij de minste-geringste belasting van de band.
Eerst dacht ik dat ze niet lekker in het velgbed lagen ofzo maar daar kan ik niks ontdekken... ziet er droog en schoon uit. Om de noppen zitten wel allemaal kleine haarscheurtjes maar ik kan me niet voorstellen dat het geluid daar vandaan komt.

Iemand een idee?

Banden zijn overigens Conti Vertical Protections.

Steelboy
Contacteer:

Re:Banden "kraken"?

Bericht door Steelboy » di sep 06, 2005 8:40 am

rollen van binnenband in buitenband, het is vaak irritant, maar het kan geen kwaad

Erikje

Bericht door Erikje » di sep 06, 2005 9:17 am

Baby poeder erin en u bent er vanaf (en je bandjes ruiken er lekker door...)

Erikje

BeenPower

Bericht door BeenPower » di sep 06, 2005 2:18 pm

Ik heb de banden ruimschoots van talkpoeder voorzien maar dat maakte geen verschil :?

Het zal inderdaad geen kwaad kunnen, maar irritant is het zeker... niks zo lekker als geruisloos door het bos zoeven... dan verras je ook nog eens wat wild :P

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo sep 07, 2005 8:52 pm

De laag die onder het rubber zit, kevlar of uit welk materiaal ook, is het geen dat kraakt. Mijn Sworks Fast Track banden hebben precies hetzelfde. Alleen hoor ik het niet tijdens het rijden.

walter

Bericht door walter » ma sep 12, 2005 11:59 am

Ik had het afgelopen voorjaar ookweer eens, toen ik na de winter de slicks uit de kast haalde.
Het waren Kenda"s, maar ik denk dat "t merk er niet toe doet.
Rubber is verdroogd en gescheurd, waarschijnlijk een kwestie van geduld voordat de band ergens scheurt.
Een aantal jaren geleden ook al eens een setje Conti Avenue weggemikt vanwege deze kraakjes.

Plaats reactie