Re:Spikende Boxxer
Moderator:Beheerders
-
Gewoon eens een echte vork kopen Don, ipv die afgeragde Boxxer, Dorado ofzo, Fox 40, whuahahahaha ;D
-
Don, ik stuur je straks een mailtje hieromtrent
greetzz
greetzz
Christiaan schreef:
Gewoon eens een echte vork kopen Don, ipv die afgeragde Boxxer, Dorado ofzo, Fox 40, whuahahahaha ;D
Smoel houden van der Laan!
Macaronienkaassaus schreef:
Don, ik stuur je straks een mailtje hieromtrent
greetzz
check, doe mij die veer maar.
Net ff Flooks gebeld, spring kost 25 pond t stuk...
Wit = extra soft
zilver = soft
geel = medium
rood = hard
Ik rij dus met geel/wit voor 62kg (geel/wit = zilver/zilver qua hardheid (theoretisch), al moet dat volgens mij toch iets anders reageren op het terrein)
Woog jij zelf niet iets rond de 75kg? Dan zou geel/zilver goed moeten zijn, en vertrek van minimum voorspanning in het begin, en pas de preload erna aan als het nodig is.
zilver = soft
geel = medium
rood = hard
Ik rij dus met geel/wit voor 62kg (geel/wit = zilver/zilver qua hardheid (theoretisch), al moet dat volgens mij toch iets anders reageren op het terrein)
Woog jij zelf niet iets rond de 75kg? Dan zou geel/zilver goed moeten zijn, en vertrek van minimum voorspanning in het begin, en pas de preload erna aan als het nodig is.
Ik krijg/koop een zilveren veer van maccaronikaassaus. Knal die in de rebound poot, giet dr andere olie en dan zien wel weer verder!
Olie, rebound..5W, ingaande demping 7,5W...?
Olie, rebound..5W, ingaande demping 7,5W...?
die oliediktes zou ik idd eens proberen. Als het spiken dan nog niet over is zou ik hem eens opendoen en zien of hij wel degelijk is geBlackBoxed. Een BB zou daar in feite geen last meer van mogen hebben.
Gevolg ook van lichtere veren is dat je de rebound weer iets meer kan open zetten waardoor de olie daar ook weer vlotter kan doorstromen, en dat kan mss ook wel weer wat geven.
Gevolg ook van lichtere veren is dat je de rebound weer iets meer kan open zetten waardoor de olie daar ook weer vlotter kan doorstromen, en dat kan mss ook wel weer wat geven.
Gisteren onderhoud gedaan aan m"n Boxxer Race 2004 die destijds onder handen is genomen door Flooks. Ik had hem op voorhand gemaild welke olie er in welke poot moest en de hoeveelheid. Bij mij zit er in de rebound poot een zilvere veer in en in de andere een gele.
Alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt; daarna de poten weer monteren en dan eerst de olie. Volgens Flooks moest er in m"n vork aan de rebound kant 120 ml 2.5Wt olie en in de andere poot 120 ml 7.5Wt olie. Niet vergeten om de poten een aantal keer flink op en neer te bewegen zodat de olie door het systeem kan lopen.
Als alles weer dicht zit, vork monteren en alles voelt weer lekker soepel en plush aan ;D
grtz
Animine
Alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt; daarna de poten weer monteren en dan eerst de olie. Volgens Flooks moest er in m"n vork aan de rebound kant 120 ml 2.5Wt olie en in de andere poot 120 ml 7.5Wt olie. Niet vergeten om de poten een aantal keer flink op en neer te bewegen zodat de olie door het systeem kan lopen.
Als alles weer dicht zit, vork monteren en alles voelt weer lekker soepel en plush aan ;D
grtz
Animine