Vork bescherming

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Vork bescherming

Bericht door N I E L S » ma jun 27, 2005 12:05 pm

Ik bedoel die rubberen hulsen.
Waarom hebben de duurdere modelle dat juist niet? Voorheen zag ik die dingen nog wel eens maar nu niet meer. Waarom zit er geen binnenpoot bescherming op een Boxxer bijvoorbeeld? Ik kan me voorstellen dat er vuil ophoopt maar na een paar rondjes op een droog Winterberg waren mn poten behoorlijk stoffig...
Ik weet niet of die dingen misschien ook nog bij kleine stenen of vallen toch de poten zouden beschermen tegen krassen. Beetje zonde als t alleen voor de looks is.

BLRacing

Re:Vork bescherming

Bericht door BLRacing » ma jun 27, 2005 12:15 pm

Die krengen zuigen de modder op. Je kan zonder die bescherming als je goede afdichting hebt.
Wat betreft stenen is het denk ik wel verstandig hier en daar steenslagbescherming aan te brengen. Maar ik heb er nooit problemen mee gehad dus het zal wel meevallen denk ik ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jun 28, 2005 11:16 pm

Ze zijn ook niet echt los verkrijgbaar en duurdere vorken worden er niet mee geleverd...

Die modder is er toch gewoon tussen uit te halen?
Ik had vroeger een Manitou Xvert DC met van die dingen en die werkte uitstekend in de blubber als je de onderpoten maar schoonmaakte daarna door de hoezen even te verwijderen. Dat kon wel een vervelend werkje zijn, misschien daarom?

jojo

Bericht door jojo » wo jun 29, 2005 8:37 am

Lizard skins had ze eerder altijd los, mocht je ze willen misschien zijn die nog te verkrijgen.

Modder ophoping in die rubberen dingen was vond ik zelf altijd erg veel en lastig te verwijderen. en de seals zullen nu ook wel stukken beter zijn, vandaar denk ik dat ze niet meer worden toegepast.

Castor

Bericht door Castor » ma jul 04, 2005 4:59 pm

jojo schreef:Modder ophoping in die rubberen dingen was vond ik zelf altijd erg veel en lastig te verwijderen. en de seals zullen nu ook wel stukken beter zijn, vandaar denk ik dat ze niet meer worden toegepast.

De seals zijn goed genoeg en er ontstaat juist slijtage door shockboots met modder idd.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma jul 04, 2005 9:37 pm

Duckrip schreef:
Ik bedoel die rubberen hulsen.
Waarom hebben de duurdere modelle dat juist niet? Voorheen zag ik die dingen nog wel eens maar nu niet meer. Waarom zit er geen binnenpoot bescherming op een Boxxer bijvoorbeeld? Ik kan me voorstellen dat er vuil ophoopt maar na een paar rondjes op een droog Winterberg waren mn poten behoorlijk stoffig...
Ik weet niet of die dingen misschien ook nog bij kleine stenen of vallen toch de poten zouden beschermen tegen krassen. Beetje zonde als t alleen voor de looks is.

Voor het vuil moet je ze niet gebruiken dan kan het meer kwaad doen dan goed i.v.m. het vuil en modder wat er achter blijft zitten.
Als je echter op zeer rotsige/ stenige ondergrond rijdt dan kan je het overwegen om beschadiging(en dus lekkage) van je demper en vorkpoten te voorkomen.

Plaats reactie