Headshok super, schurend geluid??

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Giedo
Headshok super, schurend geluid??

Bericht door Giedo » di mei 24, 2005 11:59 am

Een vriend van me heeft last van een schurend geluid bij het in en uit veren van z"n headshok Super die hij 2dehands heeft gekocht(met garantie). De lbs wilt er niets aan doen omdat dit vaker voorkomt en geen kwaad kan. Heb zelf 3 C"dales met headshok gehad en ken veel mensen met een Headshok maar heb nog nooit deze klacht gehoord... Iemand hier misschien???

Luc

Re:Headshok super, schurend geluid??

Bericht door Luc » di mei 24, 2005 3:14 pm

Lijkt mij dat die Headshock aan een onderhoudje toe is en die LBS aan een cursus of een andere job. Waar ben je mee bezig als je een schurend geluid in een vork normaal noemt ... ::) ???

RR

Bericht door RR » di mei 24, 2005 3:34 pm

Als ik dit zo lees lijkt het dat de vork een keer geserviced moet worden, er zal waarschijnlijk toch water in de headshock zijn gekomen waardoor er een lichte corrosie is ontstaan op de glijplaatjes en de vorkpoot zelf.

Heb dit zelf ook gehad (heerlijk die strandracen)en na de service was het voor een groot deel weg. Niet helemaal want ik had er te lang mee gewacht.

Dus gewoon de LBS even op laten sturen naar Oldenzaal.

Succes

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » wo mei 25, 2005 11:11 am

Of schuim in de rebound ipv olie. Maar een beurtje kan echt geen kwaad...

Giedo

Bericht door Giedo » wo mei 25, 2005 2:55 pm

Het gaat een revisie worden! LBS had het goed verteld, mn maat had niet goed geluisterd. Lbs zei dat dat geluid normaal is als de vork aan revisie toe is....

Bruno

Bericht door Bruno » wo mei 25, 2005 9:46 pm

Hou er ook rekening mee dat een headshock op lagers loopt op 4 zijden, en dat voel je ook wel en kan je mss ook gewaar worden als schuren! terwijl je gewoon de lagers voelt rollen, en dat ge je altijd wel wat hebben, zelfs als hij geserviced is.

Plaats reactie