HS33 gesloopt?
Moderator:Beheerders
-
Pff, ik kan het zelf niet eens geloven, maar volgens mij heb ik m"n remgreep gesloopt! Ik had geen idee dat je ze niet eens "goed vast" kon draaien zonder ze dol te draaien?!
Is iemand anders dit weleens overkomen?
Is m"n remgreep nog te redden (nieuw schroefdraad indraaien??), of moet ik een nieuwe aanschaffen?
Zijn die dingen eigenlijk los te krijgen, of kan ik gelijk een hele nieuwe rem aanschaffen??
SH***T!! Help!
Is m"n remgreep nog te redden (nieuw schroefdraad indraaien??), of moet ik een nieuwe aanschaffen?
Zijn die dingen eigenlijk los te krijgen, of kan ik gelijk een hele nieuwe rem aanschaffen??
SH***T!! Help!
- Sir Rides a Lot
Re:HS33 gesloopt?
Je hebt zowieso van die goedjes die je in een gat kan stoppen, die laat je dan drogen (of niet) en dan kan je daarna gewoon schroef erin draaien. Dat is niet zozeer plamuur of zo, maar echt speciaal bedoeld om er vervolgens weer iets in te draaien.
Maar das natuurlijk laatste redmiddel. Heb dit zelf al bij verschillende klussen gebruikt (alleen waren deze wel huis-tuin-en-keuken) maar waarom niet?
Maar das natuurlijk laatste redmiddel. Heb dit zelf al bij verschillende klussen gebruikt (alleen waren deze wel huis-tuin-en-keuken) maar waarom niet?
-
Hoe werkt dat ongeveer dan?
Ik bedoel, hecht dat spul zich aan welk ander materiaal dan ook?
Zou zoiets ook echt geschikt zijn voor aluminium?
...toch eerst maar proberen nieuw schroefdraad in te draaien...
In elk geval thanx!
Ik bedoel, hecht dat spul zich aan welk ander materiaal dan ook?
Zou zoiets ook echt geschikt zijn voor aluminium?
...toch eerst maar proberen nieuw schroefdraad in te draaien...
In elk geval thanx!
-
Asphalt Licker schreef:
Pff, ik kan het zelf niet eens geloven, maar volgens mij heb ik m"n remgreep gesloopt! Ik had geen idee dat je ze niet eens "goed vast" kon draaien zonder ze dol te draaien?!
SH***T!! Help!
Yep,...natuurlijk kun je het dol draaien (met geweld n**k je een ezel ;D)
En ZEKER bij aluminium spul is, ....vast is vast!!!
Wat je zou kunnen proberen is een vloeibaar borgspul (bijvoorbeeld Locktite), of een Tap ijzertje kopen en een iets grotere draad opnieuw snijden.
Als je boutje nu een 4mm draad heeft opsnijden met een 5 mm tap
Of mischien is een langer boutje met een moertje een oplossing.
-
Ok.... Ik hoef dus nog niet gelijk naar een nieuwe remgreep op zoek..?
-
Asphalt Licker schreef:
Ok.... Ik hoef dus nog niet gelijk naar een nieuwe remgreep op zoek..?
Zolang je niets hebt afgebroken is er vast wel iets te verzinnen
Ik heb hier nog een remgreep liggen, kabel is ooit eens gebroken, maar hij is nog intact.
Modeljaar? Links/Rechts?
Modeljaar? Links/Rechts?
-
net nieuw; 2005 HS33evo2, rechts zwart...
...toch eerst eens kijken wat hier nog aan te doen is...
iig thanx!
...toch eerst eens kijken wat hier nog aan te doen is...
iig thanx!
Gebeurt vaker, as en stelmoertje zijn gewoon los te krijgen en mischien zelfs nog garantie.
garantie?
Ik lees dat het te vast is gedraaid en daarbij afbrak...dus dat is dan toch geen garantie? Dat is ongeveer hetzelfde als met een auto met 80 over een hoge verkeersdrempel heenraggen en dan bij de garage om garantie aankomen omdat de voorspoiler er "zomaar" afviel.
Of ben ik nu gek ::)
Ik lees dat het te vast is gedraaid en daarbij afbrak...dus dat is dan toch geen garantie? Dat is ongeveer hetzelfde als met een auto met 80 over een hoge verkeersdrempel heenraggen en dan bij de garage om garantie aankomen omdat de voorspoiler er "zomaar" afviel.
-
Grobbebol schreef:
Dat misschien ook wel, maar ik denk dat je gelijk hebt.
Wellicht dat de LBS er niet zo"n punt van maakt en dat onder de noemer garantie/ coulance vervangt.