kettingbladen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
kettingbladen

Bericht door Gast » zo apr 03, 2005 4:40 pm

hoi, ik heb een shimano hone crankstel maar wil er een bashring opzetten. dat is nog niet zon probleem, maar ik wil ook het kleinste blad en het middelste blad in een andere grootte erop zetten.

Is het mogelijk om in plaats van 22T daar een 26 of 28 of 30T erop te zetten???
en kan er in plaats van de 32T een iets van 34, 36, of 38T erop???

Welke fabrikanten leveren die bladen en waar kun je ze kopen???

gr danny

Enduro

Re:kettingbladen

Bericht door Enduro » zo apr 03, 2005 6:19 pm

Hey Danny,

Ik denk dat je in plaats van die 22T kunt kiezen voor kettingbladen tot 28T. 26T en 28T zijn echter wel vrij moeilijk te vinden, maar misschien dat je ze op internet ergens kunt vinden.
Hetzelfde geldt voor het middenblad, zijn volgens mij tot 38T, misschien 40T te verkrijgen, alleen als je hoger dan 36T wilt, moet je goed gaan zoeken.

Belangrijk is dat je alleen kijkt naar 64mm steek voor je kleinste blad en 104mm steek voor je middenblad. Alleen die maat kettingblad past op een Hone crank (en de meeste 4-bolt cranks).

Een 24T steken i.p.v. een 22T heeft volgens mij weinig zin, maar een 36T i.p.v. een 32T lijkt me wel nuttig voor afdalingen en XC.

Gangbare en redelijk makkelijk verkrijgbare merken zijn TA, Raceface en BBB. Allemaal te koop bij Bike2Build.

Johnny.

Gast

Bericht door Gast » zo apr 03, 2005 9:42 pm

hoe groot verschil in tanden kan een xt voorderailleur hebben???

Enduro

Bericht door Enduro » zo apr 03, 2005 10:06 pm

Officieel 14T van het ene naar het andere blad, maar velen rijden rond met een 16T verschil en dat schijnt ook prima te werken.

Plaats reactie