Mijn huidige LX-crankstel is stuk zodat ik een nieuwe moet kopen. Nu twijfel ik eigenlijk tussen 2 cranksets, namelijk de:
- Shimano XT http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6554
- Truvativ Stylo http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10529
Qua looks ga ik voor de Stylo maar of deze ook beter is dan de XT.
Wat is jullie advies?
Zijn er misschien nog betere crankstellen van rond de €200?
Passen deze cranksets op mijn huidige BB? (Ik heb nu een BB met vierkante as)
Ik doe voornamelijk XC en af en toe lichte freeride.
Alvast bedankt!
welk crankstel?
Moderator:Beheerders
-
Re:welk crankstel?
Heb zelf al jaren XT en wil niets anders. Heb geen vergelijkingsmateriaal wat andere merken/ modellen betreft.
Qua rijstijl doe je ongeveer hetzelfde.
Tot op heden geen klachten over XT.
Qua rijstijl doe je ongeveer hetzelfde.
Tot op heden geen klachten over XT.
Hehe, al "jaren" met een crankstel rijden dat pas een goed jaar verkrijgbaar is ;D
Maarre, dit zijn de nieuwe extern gelagerde systemen, je schroeft de lagers in je BBhuis, daar gaan de cranks (met aan één arm de as) in. Je vierkantige BB kun je dan dus in de vitrinekast leggen. De nieuwe XT is zeker goed als je kijkt naar de ervaringen tot nu toe. Over de Truvativ kan ik en kunnen weinig andere mensen je iets vertellen, zijn redelijk nieuw. Je zou ook nog kunnen kijken naar de FSA V-Drive MegaExo, de laatste tijd al 2x bij Barracuda in de aanbieding geweest voor €99, skandalig goedkoop!
Maarre, dit zijn de nieuwe extern gelagerde systemen, je schroeft de lagers in je BBhuis, daar gaan de cranks (met aan één arm de as) in. Je vierkantige BB kun je dan dus in de vitrinekast leggen. De nieuwe XT is zeker goed als je kijkt naar de ervaringen tot nu toe. Over de Truvativ kan ik en kunnen weinig andere mensen je iets vertellen, zijn redelijk nieuw. Je zou ook nog kunnen kijken naar de FSA V-Drive MegaExo, de laatste tijd al 2x bij Barracuda in de aanbieding geweest voor €99, skandalig goedkoop!
-
- Contacteer:
bij XT zit de as aan de rechter crank arm, hierover worden soort van bb cups geplaats, dus je hebt je huidige bb niet meer nodig... werkt super hetzelfde werkt saint van shimno die heb ik, nooit problemen mee gehad...
-
@ Brum je hebt gelijk, maar ik heb het dan ook over het vorige model XT.
Bedankt voor de info.
Ik heb ook de FSA op barracuda bekeken en ook deze spreekt mij erg aan. Echter, zoals jullie ook al aangeven, is XT betrouwbaar. Dat weet ik uit ervaring met andere onderdelen van XT, heb daarover zeker niet te klagen.
Ik heb gisteren op internet gezocht en ik kwam regelmatig reacties tegen van mensen die slechte ervaringen hebben met de lagers van de Truvativ.
Ik denk dus dat ik voor de XT ga, tenzij er mensen zijn die zeggen dat misschien de FSA V-Drive MegaExo toch een betere keus is dan de XT?
Ik heb ook de FSA op barracuda bekeken en ook deze spreekt mij erg aan. Echter, zoals jullie ook al aangeven, is XT betrouwbaar. Dat weet ik uit ervaring met andere onderdelen van XT, heb daarover zeker niet te klagen.
Ik heb gisteren op internet gezocht en ik kwam regelmatig reacties tegen van mensen die slechte ervaringen hebben met de lagers van de Truvativ.
Ik denk dus dat ik voor de XT ga, tenzij er mensen zijn die zeggen dat misschien de FSA V-Drive MegaExo toch een betere keus is dan de XT?