marzocchi wedge

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
pinoisgeel
Contacteer:
marzocchi wedge

Bericht door pinoisgeel » ma dec 20, 2004 11:15 am

ik heb een marzocchi wedge 2004, en heb daar een boek bij gekregen. elke vork staat erin maar de mijne niet :?

mja, ik wil deze wat stugger instellen, want zo is het net een soeplepel ;D moet ik dat gewoon met die imbusdingen aan de bovenkant doen???

*neem aan van wel maar wil t ff checken :) voordat ik iets verkeerds doe.

p.s. weet iemand wat dit vorkje trouwens precies weegt???

superslop0r

Re:marzocchi wedge

Bericht door superslop0r » wo dec 22, 2004 8:48 am

je link heeft er maar 58blz

Bruno

Bericht door Bruno » wo dec 22, 2004 8:49 pm

Om meer voorspanning te geven aan die inbusjes draaien, zijn ettelijke toeren hoor, als je ze te ver draait geen paniek, de veer houdt het geheel naar boven, moet je enkel de inbus goed voor het gat hebben zitten en de inbussen iets terug draaien. Kan eigenlijk niks mis gaan.

den osse

Bericht door den osse » di jan 25, 2005 5:47 pm

Heb dezelfde vork. Heb er ook niks anders als last mee gehad maar heb DE oplossing gevonden.
Eerst heb ik negatieve veren erbij in gedaan. maar daarom stond mijn vork dan op 140 mm niet zo gezond dus.....
dus die heb ik er trug uit gedaan
mja nu is mijn vork wel op 135mm gebleven.....mja whatever altijd leuk 135 mm veerweg.
DE oplossing is gewoon 10WT vorkolie kopen in de motowinkel. Je vork open gooien, vork"dopjes " op een doek leggen, rondellen op een doek leggen, veren ook op een doek leggen. alles goed afvegen.
Dan vork ondersteboven leegkappen en paar keer veren zodat alle olie eruit loopt. en dan terug vullen met 10 WT olie. alles er terug in zwieren en dicht vijzen en veren.
De juiste hoeveelheid olie dat erin moet weet ik niet meer dat staat ergens op de site van MZ. denk dat het 95ml is fzoiet maar ben niet zeker...
kijk toch maar eens om zeker te zijn.
Mijn vork is nu BENGELIJK bottomed nooit meer, veert nog wel vrij tot zeer soepel maar veert eerst snel en dan hoe dieper hoe trager.
Probeer niks anders heb echt alles al gedaan om mijn vork te verbeteren dit was de enige en goedkoopste oplossing. 10.euro voor 1l olie.......

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » ma jan 31, 2005 10:26 am

den osse schreef:
Heb dezelfde vork. Heb er ook niks anders als last mee gehad maar heb DE oplossing gevonden.
Eerst heb ik negatieve veren erbij in gedaan. maar daarom stond mijn vork dan op 140 mm niet zo gezond dus.....
dus die heb ik er trug uit gedaan
mja nu is mijn vork wel op 135mm gebleven.....mja whatever altijd leuk 135 mm veerweg.
DE oplossing is gewoon 10WT vorkolie kopen in de motowinkel. Je vork open gooien, vork"dopjes " op een doek leggen, rondellen op een doek leggen, veren ook op een doek leggen. alles goed afvegen.
Dan vork ondersteboven leegkappen en paar keer veren zodat alle olie eruit loopt. en dan terug vullen met 10 WT olie. alles er terug in zwieren en dicht vijzen en veren.
De juiste hoeveelheid olie dat erin moet weet ik niet meer dat staat ergens op de site van MZ. denk dat het 95ml is fzoiet maar ben niet zeker...
kijk toch maar eens om zeker te zijn.
Mijn vork is nu BENGELIJK bottomed nooit meer, veert nog wel vrij tot zeer soepel maar veert eerst snel en dan hoe dieper hoe trager.
Probeer niks anders heb echt alles al gedaan om mijn vork te verbeteren dit was de enige en goedkoopste oplossing. 10.euro voor 1l olie.......

bedankt!

ga dit wel proberen.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » ma jan 31, 2005 10:26 am

weet iemand het gewicht van dit vorkje...??? ::)

den osse

Bericht door den osse » do feb 03, 2005 7:18 pm

heb mijn vork gewogen en dat was ongeveer 2.2 kg
(twas wel zeer primitief afgewogen op een keuken weegschaaltje om suiker of meel af te wegen)

Plaats reactie