Re:saint /e-thirteen?
Moderator:Beheerders
-
weet hier iemand of:
een saint crank past icm een e-thirteen shainguide?
een saint crank past icm een e-thirteen shainguide?
-
- Contacteer:
moet passen!
-
ikzelf wil ook een E-13 op mijn saint crankers zetten, had daarom een mailtje gedaan naar BikeRight en volgens hen was het geen probleem. Enkel moet je een beetje vijlen aan de bashguard in de buurt van de crank zelf, maar zou in principe geen probleem mogen zijn.
Op pinkbike op het forum is er ergens een post van Dave Wiggle (of hoe noemt die vent van evil) waarin hij uitlegt met detailfoto"s hoe je het net moet doen.
Ik ga het binnenkort in ieder geval proberen
greetzz
Op pinkbike op het forum is er ergens een post van Dave Wiggle (of hoe noemt die vent van evil) waarin hij uitlegt met detailfoto"s hoe je het net moet doen.
Ik ga het binnenkort in ieder geval proberen
greetzz
idd, lukt zeker, maar idd de bashring uitvijlen waar de arm komt (saint heeft nogal dikke armen) of stuk tussenuit zagen.
yep , en een stuk uitzagen kan geen kwaad voor uwen bash , kheb da bij mijne ook moete doen(volledig stuk eruit gezaagd) en da is nog heel

-
Kheb een e13 bashguard (deel van de chainguide dus) en een LX Crank, de LX crank en Saint crank hebben een beetje dezelfde vorm en idd je moet dus een stukje wegvijlen/schuren anders past de crank er niet in
Ligt er een beetje aan hoevel bladen je voor rijd.Bruno schreef: idd, lukt zeker, maar idd de bashring uitvijlen waar de arm komt (saint heeft nogal dikke armen) of stuk tussenuit zagen.
Ik heb Saint crank, e13 (36t) en rijd alleen middeblad.
Hoeft e13 bashguard niet te zagen/vijlen... pas prima.

Heb gisteren mijn Saint opgehaald en dacht met hetzelfde probleem te zitten.. Maar bij thuiskomst ff passen en geen probleem.
Mocht je er echt dikke spacers tussen crank en e13 gaan zetten dan zou je hem misschien wat kunnen invijlen, maaar standaard... "fits as a glove" ;D
ps. zal straks ff foto posten.
-
mooi zo, weet ik dat ook weer.
DrJ schreef:
[Bruno schreef:
idd, lukt zeker, maar idd de bashring uitvijlen waar de arm komt (saint heeft nogal dikke armen) of stuk tussenuit zagen.
Hoeft e13 bashguard niet te zagen/vijlen... pas prima.![]()
Heb gisteren mijn Saint opgehaald en dacht met hetzelfde probleem te zitten.. Maar bij thuiskomst ff passen en geen probleem.
Mocht je er echt dikke spacers tussen crank en e13 gaan zetten dan zou je hem misschien wat kunnen invijlen, maaar standaard... "fits as a glove" ;D
ps. zal straks ff foto posten.
Ben je echt zeker?
Heb er nog geen een weten passen op een Saint zonder (kleine) aanpassing, je moet goed opletten dat je geen spanning zet op die bashring, anders zou hij volgens mij wel eens kunnen barsten als hij een impact te verwerken krijgt.
Ipv te raden en te doen, ga gewoon naar de site van E13 en stuur een mail naar hun customer service of techhelp. Kerels die er werken zijn ZO behulpzaam! Of kijk anders op het forum van Ridemonkey.com, maar beste kan je mailen en dan heb je snel antwoord terug met hele tekst en uitleg...
Grtz
Animine
Grtz
Animine
Bruno schreef:
Ben je echt zeker?
Heb er nog geen een weten passen op een Saint zonder (kleine) aanpassing, je moet goed opletten dat je geen spanning zet op die bashring, anders zou hij volgens mij wel eens kunnen barsten als hij een impact te verwerken krijgt.
Ehhh,... check foto"s welke ik heb gepost..

Grote blad er af en e13 (36tanden uitvoering) er op...
DrJ schreef:
[Bruno schreef:
Ben je echt zeker?
Ehhh,... check foto"s welke ik heb gepost..![]()
Grote blad er af en e13 (36tanden uitvoering) er op...
Ja, op die foto"s zie niks naar mijn mening, en ik heb ook al E-13 bashrings gemonteerd op saints en die pasten niet zomaar en zie niet in dat een 36t ring dat wel zou doen. En die stonden ook op de plaats van het grootste tandwiel.
Als de ring je arm raakt als hij vast zit, past hij dus niet, als dat het geval is heb je hoogstwaarschijnlijk "spanning" op de ring gezet, hem er lichtjes op gewrongen, en da kan ni goe zijn volgens mij.
Ik heb bijna 2mm ruimte over tussen crankarm en ring. (zie 2e foto)

Waar moet ik nog meer foto"s van maken om aan te tonen dat het zonder problemen past? ???
Bij mij past het gewoon, dus ik heb geen enkel probleem met deze bashring.

Waar moet ik nog meer foto"s van maken om aan te tonen dat het zonder problemen past? ???
Bij mij past het gewoon, dus ik heb geen enkel probleem met deze bashring.
heb ook juist een saint gekocht bij bike2build promo 159 euro.
Heb er mijn E13 Bashring op gezet en paste niet. Je moet idd alleen de hoekjes wat afvijlen maar NIET zagen.....................
Mja Saint met E13 erop= SWEET
Heb er mijn E13 Bashring op gezet en paste niet. Je moet idd alleen de hoekjes wat afvijlen maar NIET zagen.....................
Mja Saint met E13 erop= SWEET

Wat vaag zeg,... bij mij past ie zonder problemen
misschien is er een verschil tussen de grootte van bashrings ofzo? ik heb een 36t bash ring, 38t of 44t is missch anders? kweet niet missch heb ik er voor niets iets afgeveild mja trijdt wel dus ik ben blij...
oi das mooi, ik heb exact dezelfde kwestie in mijn hoofd, maar ik vind het wel foei lelijk zeg, ik dacht dat het mooier zou staan op een zwarte crank, is die E13 ook in het zwart leverbaar? Of wat kost een originele saint bashguard?
Ik heb een FC-M800 Saint Single, 38 tands dus, met daarop een (zwarte) E-13 bashring voor 36T en zelfs die past perfect. De ketting heeft nog een mm of drie vrijheid, voor de streeter wellicht iets te weinig.....
Gemonteerd zonder enige aanpassingen...
Gemonteerd zonder enige aanpassingen...
En ook bij mij +/- 3 mm ruimte tussen de crank en de bashring..
XLR8, wil je zeggen dat een saint single maar 38T is? is 44T te groot voor gewone freeride? En steekt je ketting boven E13 uit of dat nog net niet?
Ik zou ook een E13 willen kopen, maar bij mijn frame kreeg in heel onverwachts een gratis MRP geleider bij, daar zaten 2x 44T schijven bij met 5-arms bevestiging, mijn saint maar 4, die probeert mijn dealer nu om te ruilen.
Nu weet ik niets van T"s af en al die verhoudingen, maar is 38 groot zat of zou je toch gewoon aanraden om voor een 44T te gaan? ???
Ik zou ook een E13 willen kopen, maar bij mijn frame kreeg in heel onverwachts een gratis MRP geleider bij, daar zaten 2x 44T schijven bij met 5-arms bevestiging, mijn saint maar 4, die probeert mijn dealer nu om te ruilen.
Nu weet ik niets van T"s af en al die verhoudingen, maar is 38 groot zat of zou je toch gewoon aanraden om voor een 44T te gaan? ???
Saint single = 38T
Saint double = 32T en 22T en Bash Guard
Saint triple = 44T, 32T en 22T
Freeride met 38T + achterderailleur moet gewoon kunnen, "t is maar wat je wensen zijn.
Mijn ketting steekt niet boven bashring uit, heeft ong. 3 mm ruimte.
E-13 bashing voor 36T gemonteerd op 38T Saint dus.., maar er zijn ook verschillende maten E-13 bashringen...
Je zou die 5 armige kettingbladen moeten proberen te ruilen tegen 4 armige die wel passen, kun je ook nog kiezen hoeveel tanden!
Saint double = 32T en 22T en Bash Guard
Saint triple = 44T, 32T en 22T
Freeride met 38T + achterderailleur moet gewoon kunnen, "t is maar wat je wensen zijn.
Mijn ketting steekt niet boven bashring uit, heeft ong. 3 mm ruimte.
E-13 bashing voor 36T gemonteerd op 38T Saint dus.., maar er zijn ook verschillende maten E-13 bashringen...
Je zou die 5 armige kettingbladen moeten proberen te ruilen tegen 4 armige die wel passen, kun je ook nog kiezen hoeveel tanden!
-
ik rijd freeride met 32T voor en 9 speed race achter , werkt perfect
waarom 32 ? een groter tandwiel zou tege men frame komen nu ik die guide heb gestopt en ik wil men signature dh as van race face er niet uithalen :d