Andere vork of andere veren???
Moderator:Beheerders
Ik twijfel! Heb een Minute 1:00 en ben er niet helemaal uit hoe ik hem vind veren,stijf genoeg vindt etc. Weeg zelf 100 kg en heb standaard veren erin zitten. Vraag me af of ik niet lucht moet gaan rijden Fox Talas of zo. Kunnen me jullie helpen/ (Ik hoef niet perse een nieuwe vork maar vraag me af of deze vork wel de juiste voor mij is. ??? ???
Re:Andere vork of andere veren???
Heb je 25 tot 35% sag of meer?
Dat zit wel snor volgens mij maar nooit echt nagemeten.
Als je 25 tot 35% sag hebt,, zijn het de goede veren, he.
En als jij al niet weet hoe je hem vindt veren en of je hem stijf genoeg vindt, hoe moeten wij dat dan weten??
En als jij al niet weet hoe je hem vindt veren en of je hem stijf genoeg vindt, hoe moeten wij dat dan weten??
Vork is goed, alleen denk ik dat je zwaardere veren nodig hebt. 25-35% sag in een VOORVORK vind ik voor enduro te veel, laat staan voor x-country. In een achterdemper is dit percentage acceptabel voor freeride. Let wel 35 % bij een ontspannen veer is bij een vork met 130mm veerweg al 4,6 cm !!!!
. Door de veer op te draaien kun je de sag minderen, mocht dat helpen dan is dat ok. Ik denk echter wel dat de vork niet lekker meer rijd als je de veer te strak hebt staan.
enkele vragen om tot een beter advies te komen:
1. wat is je rijstijl
2. waarvoor heb je de minute 1.00 aangeschaft?
3. je gewicht (dat heb je al aangegeven)
download even de manual en sag settings hier (pagina 3)

enkele vragen om tot een beter advies te komen:
1. wat is je rijstijl
2. waarvoor heb je de minute 1.00 aangeschaft?
3. je gewicht (dat heb je al aangegeven)
download even de manual en sag settings hier (pagina 3)
Ik hou zelf ook 25% aan, maar je kunt op zich met 35% procent rijden vanwege SPV toch? (luchtvolume verkleinen en dan dus nog niet al te snel bottom out)