Schijf roest
Moderator:Beheerders
-
je ziet aan de titel al waar het over gaat, ik heb namelijk maar 1 goeie bike en die neem ik ook mee naar school en gezien ik geen controle heb over het weer ofzo :P
roest mn remschijf, dus mijn vraag aan jullie is wat kan ik hier nou precies aan doen ???
En kan ik nog iets doen om bij de plekken waar al roest zit dit weg te halen ?
thnx voor de hulp
roest mn remschijf, dus mijn vraag aan jullie is wat kan ik hier nou precies aan doen ???
En kan ik nog iets doen om bij de plekken waar al roest zit dit weg te halen ?
thnx voor de hulp
Re:Schijf roest (beetje domme vraag)
Vaker remmen . . . ::)
Ik denk dat er weinig tegen te doen is, je kunt "m tenslotte niet invetten.
Fiets (remschijven) droog maken & droog stallen zou kunnen schelen?
Heeft het gevolgen voor de remprestaties?
Ik denk dat er weinig tegen te doen is, je kunt "m tenslotte niet invetten.
Fiets (remschijven) droog maken & droog stallen zou kunnen schelen?
Heeft het gevolgen voor de remprestaties?
-
Door te remmen blijft je remvlak altijd roestvrij. De rest van je schijf is niets aan te doen vrees ik.
-
het heeft geen effect op de remprestaties en de remvlak is idd roestvrij maar de rest niet, jammer dat er niets aan te doen is :-/
gewoon lekker inspuiten met teflon, roest ie niet meer, denk er wel aan dit kan en zal invloed hebben op de remprestatie ----------- die heb je dan waarschijnlijk niet meer, maar de schijf roest niet meer.
Alle gekheid op een fr-bike, je kunt het deel wat de blokken niet raakt wel inspuiten, zorg en dan voor dat je het remvlak schoonhoud (evt. schijf demonteren). Een vriend van mij doe dit "s winters meestal vanwege de pekel en dat werkt prima. Het remvlak roest altijd wel een beetje maar maakt vrijwel niks uit voor de remprestatie, alleen zorgen dat je af en toe de blokken even opruwt.

Alle gekheid op een fr-bike, je kunt het deel wat de blokken niet raakt wel inspuiten, zorg en dan voor dat je het remvlak schoonhoud (evt. schijf demonteren). Een vriend van mij doe dit "s winters meestal vanwege de pekel en dat werkt prima. Het remvlak roest altijd wel een beetje maar maakt vrijwel niks uit voor de remprestatie, alleen zorgen dat je af en toe de blokken even opruwt.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Beetje off-topic:
Maar maar één fiets? Dan ga je toch gewoon naar de politie die verkopen één keer per zoveel tijd fietsen voor bedragen van max. 60 euro. En dat zijn hardstikke goeie fietsen..
Rinse
Maar maar één fiets? Dan ga je toch gewoon naar de politie die verkopen één keer per zoveel tijd fietsen voor bedragen van max. 60 euro. En dat zijn hardstikke goeie fietsen..
Rinse
- King Zeus @ DirtE19
Mag je je schijf niet gewoon afkuisen met een staalwolletje?
ik kan me inbeelden dat dit op het remvlak krassen maaakt, maar dat kan toch geen kwaad?
ik kan me inbeelden dat dit op het remvlak krassen maaakt, maar dat kan toch geen kwaad?
-
Eventueel Shimano XT schijven monteren, volgens mij zijn deze van roestvast staal en dus beter bestand tegen roest.
Ik wou dat het waar was. Mijn XT schijven roesten ook. Vooral met dit pekel weer heb je heel snel last van roest.
-
misschien toch maar ff bij de politie langsgaan :P:P:P:P
ik denk dat ik toch maar ga zoeken naar schijfjes van roestvrij staal
ik denk dat ik toch maar ga zoeken naar schijfjes van roestvrij staal
Normaal gezien zijn schijven meestal uit inox (stainless steel) en zou het niet mogen roesten. Welk merk zijn je remmen/schijven?
Leerink schreef:
Ik wou dat het waar was. Mijn XT schijven roesten ook. Vooral met dit pekel weer heb je heel snel last van roest.
Vriend van me heeft daar ook last van bij zijn XT"s, echter met goed schoonmaken steeds valt het opzich wel mee.
Maar dat zijn ook de enigste remschijven die ik ooit heb gezien met roest, net zoals Bruno al zij: welk merk schijfremmen heb je dan??
ps. zal het inspuiten met blankelak niet helpen? (niet op remvlak spuiten natuurlijk)
jojo schreef:
[Leerink schreef:
Vriend van me heeft daar ook last van bij zijn XT"s, echter met goed schoonmaken steeds valt het opzich wel mee.
Maar dat zijn ook de enigste remschijven die ik ooit heb gezien met roest, net zoals Bruno al zij: welk merk schijfremmen heb je dan??
ps. zal het inspuiten met blankelak niet helpen? (niet op remvlak spuiten natuurlijk)
Damn, heb ook juist XT"s

-
@bruno: mn remmen zijn van Formula het zijn de B4 Pro"s ik ga over een paar maanden nieuwe remmen kopen dan zal ik er ook gelijk goeie roestvrij stalen schijven kopen.
Rinse Appelstroop schreef:
Beetje off-topic:
Rinse
Dan heb je dus max. 50 euro teveel betaald...