Is DT-ONYX achternaaf sterk genoeg voor Dirtbike?
Moderator:Beheerders
Is DT-ONYX achternaaf sterk genoeg voor in een DirtBike?
Oh, ja ... Is normale (geen steekas) naaf en hij heeft 32 spaakholes..
Re:Is DT-ONYX achternaaf sterk genoeg voor Dirtbike?
DT Swiss maken erg degelijke naven, maar deze is meer richting XC-enduro-freeride bedoeld.DrJ schreef: Is DT-ONYX achternaaf sterk genoeg voor in een DirtBike?
Maar ik heb bijvoorbeeld meer dan een jaar met de goedkoopste shimano deore achternaaf gereden,
en ik rij als een blok rauw vlees.....dus "sterk genoeg" is relatief.
Maar ik denk dat de Hugi-series een betere keuze zijn.
-
- Contacteer:
kost ook wel een heel stuk meer...
bedoel je niet de Hugi FR?Lynx schreef: Maar ik denk dat de Hugi-series een betere keuze zijn.
Hugi 240 is superlicht
Het gaat er eigenlijk gewoon om of deze ONYX naaf sterk genoeg om te jumpen is en of mensen hier ervaring mee hebben in een Dirtbike?
Ik weet dat er andere naven beter zijn, maar ik heb nog een achterwiel met ONYX naaf liggen. Als ik deze gewoon zou kunnen gebruiken zonder scheelt me dat weer hoop geld.
Ik weet dat er andere naven beter zijn, maar ik heb nog een achterwiel met ONYX naaf liggen. Als ik deze gewoon zou kunnen gebruiken zonder scheelt me dat weer hoop geld.
Ja, idd ik had het over de FR en die is niet echt goedkoop (+/- 240euro)Enduro schreef: [bedoel je niet de Hugi FR?Lynx schreef: Maar ik denk dat de Hugi-series een betere keuze zijn.
Hugi 240 is superlicht
Maar als je deze Onyx al hebt liggen, dan zou ik er zeker mee durven dirten.
Ik heb een Onyx + mavic EX 823 voorwiel op mijn dirtjumper-4X en ik denk niet dat ik em snel stuk zal rijden (of crashen),
een achterwiel krijgt wel meer te verduren, maar je zal er zeker mee weg geraken, tenzij je echt zwaar bent en alles "cased" en/of erg veel scheef landt.
Ik heb ook een Onyx gehad, heeft het prima gehouden bij wa freeride. Heb nu een Cerit, zwaarder goedkoper en houdt het ook prima...
vriend van mij rijdt er ook mee en die trashed alle naven (ook de hugi FR), maar de Onyx doet het nu nog steeds dus die moet het zeker houden in je dirtbike