Hallo,
Mijn trapas begint langzaamaan wat speling te vertonen dus moet er een nieuwe komen.
Nou heb ik een 68mm BB en kan ik een 73mm krijgen. Nou gaat het verhaal dat bij een 73mm XTR (952) as spacers geleverd worden zodat je hem ook voor een 68mm kunt gebruiken.
Is dit zo? Heeft dit dan nog effect op mijn ketinglijn oid? (Lijkt me meer dat de aslengte daar invloed op heeft)
Verlicht mij met uw kennis!
Re:Bracketbreedte en brackets
Moderator:Beheerders
Shimano levert normaal gezien al z"n kwaliteits-BB"s met spacers, zodat ze voor beide standaard inbouwbreedtes goed zijn. Welke spacers je moet monteren in combinatie met welk type voorderailleur staat heel duidelijk uitgelegd in de handleiding. En als je die er niet bij krijgt, kan je hem altijd van de site halen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Volgens mij is dat niet helemaal waar. Alleen de oude XTR brackets (idd de 952) worden met spacers geleverd. De ES70 (LX/XT kwaliteit) zijn er in twee bracket pot maten. (68 en 73 mm).
Maar wat voor cranks heb je? Als je namelijk een XT crank hebt past de XTR bracket daar niet bij. Is wel allebei octalink, maar de XTR is toch net even anders (verschillende diepte van de octalink groeven). Daar moet je dus even goed op letten.
Als dit allemaal wel klopt, dan is de breedte van de as maargevend voor de kettinglijn. Zorg dus dat de breedte van de as goed is (gelijk aan je oude, als daar de kettinglijn goed was).
JJ
Maar wat voor cranks heb je? Als je namelijk een XT crank hebt past de XTR bracket daar niet bij. Is wel allebei octalink, maar de XTR is toch net even anders (verschillende diepte van de octalink groeven). Daar moet je dus even goed op letten.
Als dit allemaal wel klopt, dan is de breedte van de as maargevend voor de kettinglijn. Zorg dus dat de breedte van de as goed is (gelijk aan je oude, als daar de kettinglijn goed was).
JJ
Oké bedankt!
Het verschil tussen de XTR/race en LX/XT octalink is mij wel bekend. Ik heb overigens ook XTR cranks.
Het verschil tussen de XTR/race en LX/XT octalink is mij wel bekend. Ik heb overigens ook XTR cranks.