Fox F80X-Hope mono mini-CK
Moderator:Beheerders
he bikers,
ik zat me iets aftevragen;
Ik reed tot afgelopen week met een RS Team "04, King naven en Hope mono mini"s en daar kwamen de boutjes van m"n schijf tegen de vork. Dit had ik met Tune naven niet. Bij de RS moest ik een heel dun ringetje tussen de vork en remklauw doen.
Nu heb ik er tijdelijk een Rond/Magura O24U in en hier komen die boutjes weer tegen de vork, (standaard hope boutjes) dus moet ff nieuwe regelen. Maar nu hoeft er geen ringetje tussen de vork en remklauw.
Ik wil een Fox F80X en zat me aftevragen of dat wel gaat passen. Zometeen koop ik dat ding en past het niet...
En zijn die CK iso disc nu zo breed? Staan die Hope"s (te) ver naar binnen?
Gr Merlin
ik zat me iets aftevragen;
Ik reed tot afgelopen week met een RS Team "04, King naven en Hope mono mini"s en daar kwamen de boutjes van m"n schijf tegen de vork. Dit had ik met Tune naven niet. Bij de RS moest ik een heel dun ringetje tussen de vork en remklauw doen.
Nu heb ik er tijdelijk een Rond/Magura O24U in en hier komen die boutjes weer tegen de vork, (standaard hope boutjes) dus moet ff nieuwe regelen. Maar nu hoeft er geen ringetje tussen de vork en remklauw.
Ik wil een Fox F80X en zat me aftevragen of dat wel gaat passen. Zometeen koop ik dat ding en past het niet...
En zijn die CK iso disc nu zo breed? Staan die Hope"s (te) ver naar binnen?
Gr Merlin
Re:Fox F80X-Hope mono mini-CK
Als de boutkopjes bij je SID en Rond al tegen de poten aan zal komen; zal dat zeker ook het geval zijn bij Fox. De diameter van de Fox poten is groter dan bij een Sid, en meer ook zit de binnenkant van de dropout anders t.o.v. binnenkant poten.
Ik had dezelfde perikelen bij mijn King/Sid setup 2 jaar terug. Daar had ik nog een ander probleem; de Hope Mini Caliper kwam af en toe tegen te spaken. Liep amper vrij en tijdens het rijden kwam het ooit voor dat een spaak de caliper net schampte...
Dit was echter een probleem van de te breed geplaatste naafflenzen... De ISO"s zouden dit probleem niet hebben. Ga je echter je remklauw verder spaceren richting de spaken, kom je volgens mij ook al redelijk snel in de problemen. De diameter van de schijf bepaald dan wel veel...
Is niet veel aan te doen, want dat zijn constructuele problemen. Hooguit een andere voornaaf steken ....
Ik had dezelfde perikelen bij mijn King/Sid setup 2 jaar terug. Daar had ik nog een ander probleem; de Hope Mini Caliper kwam af en toe tegen te spaken. Liep amper vrij en tijdens het rijden kwam het ooit voor dat een spaak de caliper net schampte...
Dit was echter een probleem van de te breed geplaatste naafflenzen... De ISO"s zouden dit probleem niet hebben. Ga je echter je remklauw verder spaceren richting de spaken, kom je volgens mij ook al redelijk snel in de problemen. De diameter van de schijf bepaald dan wel veel...
Is niet veel aan te doen, want dat zijn constructuele problemen. Hooguit een andere voornaaf steken ....
Torx boutjes gebruiken, die hebben een minder hoge kop.
Luc spreekt waarheid, ik had hetzelfde probleem met mijn Mini"s (en daardoor een bijgefreesde SID), plattere boutjes steken is de oplossing.
Exar schreef:
...daardoor een bijgefreesde SID....
Uh... je mag me eens uitleggen hoe je dát meent te doen....?

Magura Gnann-o-mat? :-*
De boutjes waar de schijf mee vast zaten liepen net aan tegen de onderkant van vork aan, zag ik natuurlijk pas toen er al een aardig stukje af was. Boutjes bleken een stuk meer hufterproof dan de vork.
dat heb ik nu ook op 2 vorken.
maar gaat het dan wel passen? fox f80x met ck iso disc en hope mono mini 160mm?
ge kees
maar gaat het dan wel passen? fox f80x met ck iso disc en hope mono mini 160mm?
ge kees
kan iemand mij antwoord geven op mijn laatste vraag?
of het uberhaupt gaat passen F80X "05-hope mono mini 160mm-Ck iso disc.
badankt,
gr kees
of het uberhaupt gaat passen F80X "05-hope mono mini 160mm-Ck iso disc.
badankt,
gr kees
-
[quote="DeKerf"s"]
[
[/quote]
mijn fox vanilla is ook bijgefreest om de hope enduro caliper te laten passen. dit heb ik zo 2e hands gekocht van zonoskar..vraag ff aan hem hoe hij dit gefixt heeft! werkt goed voor de rest hoor niks aan t handje.
[
Exar schreef:
...daardoor een bijgefreesde SID....

[/quote]
mijn fox vanilla is ook bijgefreest om de hope enduro caliper te laten passen. dit heb ik zo 2e hands gekocht van zonoskar..vraag ff aan hem hoe hij dit gefixt heeft! werkt goed voor de rest hoor niks aan t handje.
Jongens... bijfrezen? De eerste die dát lukt... verdient een medaille!?
[quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Nou ik heb gisteren m"n haar wat laten bijknippen, kom maar op met dat goud
dussssss©
[/quote]
Nou ik heb gisteren m"n haar wat laten bijknippen, kom maar op met dat goud

dussssss©
-
- Forumbeheerder
[quote="DeKerf"s"]
[/quote]
denk da luc bedoelt da die boutjes de nodige ruimte zelf uitgefreesd hebben......
krijg Ãk nu die medaille?
[/quote]
denk da luc bedoelt da die boutjes de nodige ruimte zelf uitgefreesd hebben......
krijg Ãk nu die medaille?
ff een klein beetje on topic graag. ik zit nog steeds met de vraag of het gaat passen!! en ik wil het graag aanschaffen...
gr kees
gr kees
-
- Forumbeheerder
we kunnen hier nog blijven filosoferen over boutjes en spaken till the cows come home maar waarom neem je je wiel en rem niet mee naar een dealer die fox xtaan heeft en pas je het meteen?
das t minste da ze kunnen doen als ze je een fox willen verkopen....
das t minste da ze kunnen doen als ze je een fox willen verkopen....
Zijn die CK iso naven dan veel anders dan de discotec naven die ik heb? Ik heb zelfs ringetjes van 0.8mm tussen de schijf en de naaf moeten doen, anders moesten er veel te veel ringetjes tussen de caliper en nu zit er ca 2.5mm speling tussen de vork en de boutjes (met Torx boutjes, maar met normale boutjes zou ik ook zat ruimte over hebben). Ik heb dan wel Hope MonoM4 180mm schijven en een hele oude Forx Float RLC en CK discotec naven (ook oud dus). Vroegah, toen ik nog Hope enduro had, kwam de caliper soms tegen de spaken (net wat Dekerfs had), dat was ook met 165mm schijven.
@Sir Gonz Lays: Doen de Enduro"s het nou een beetje, of heb je er nog problemen mee?
@Sir Gonz Lays: Doen de Enduro"s het nou een beetje, of heb je er nog problemen mee?
ik heb vandaag mijn wiel (met torxboutjes) in een F80 RLT gehad en dat ging prima.
is een RLT passing het zelfde als een F80X? lijkt me wel toch..
maar van de week ook ff de remmen mee, past het dan dan gaan we bestellen.
en ik zag dat Merlin misschien wel SCALE LTD gaat worden ;D
gr merlin (ik hoop niet voor lang) haha
is een RLT passing het zelfde als een F80X? lijkt me wel toch..
maar van de week ook ff de remmen mee, past het dan dan gaan we bestellen.
en ik zag dat Merlin misschien wel SCALE LTD gaat worden ;D
gr merlin (ik hoop niet voor lang) haha
Let er even op dat een Scale (net als je Merlin) geen vervangbaar patje heeft...
Da"s niet erg bij een titanium fiets, sterker nog, het is een pluspunt!
Gelukkig is een Scale ook niet echt van titanium...
-
jaja, ze doen t goed genoeg hoor! voor street dan hè! de voorste heeft zo nu en dan nog wel eens kuren, dat ie sponzig wordt..maar ja daar valt niks aan te doen!