cranck investigation

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
den osse
cranck investigation

Bericht door den osse » zo nov 21, 2004 5:57 pm

Ik zou dus een nieuw cranck moeten kopen en een GOEI, HEEL GOEI!
Ben het beu om elke 2 maand een nieuw te moeten kopen. Tot hiertoe heb ik alleen goedkope crancks gekocht, deore, deore octalink, Cmp dual (isis),...
Nu, ik was aan het twijfelen tussen een saint en een lx, Saint is dus wssch het beste, maar ja ik heb dus niet veel geld en een saint vind ik nogal duur. Dus ik vraag mij af, zou het beter zijn om een LX 05 te kopen dat ook zoals de saint met het hollowtech2 systeem werkt? Of zou ik die LX na 1 maand weer gebroken hebben en 120 eur door het raam gegooid hebben, en dan toch beter nog even sparen voor een saint?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want al die brackets en crancks smelten gewoon als ik ermee rijd. andere suggesties zijn ook welkom (lager dan 250 euro liefst)
thanx everyone
den osse

@sph@ltdude
Contacteer:

Re:cranck investigation

Bericht door @sph@ltdude » zo nov 21, 2004 6:57 pm

Als je goed zoekt kun je voor onder de 250 ook wel een XTR (Hollowtech 2) vinden :)

den osse

Bericht door den osse » zo nov 21, 2004 7:02 pm

is saint niet steviger als XTR? kweet het niet e maar dacht dit? heb trouwens zojuist op bike2build.nl een RaceFace Evolve DH 05 x-type cra,nck gezien voor 219 euro
denk dat dit mij uit mijn lijden gaat verlossen. hoop ik toch

Benani

Bericht door Benani » zo nov 21, 2004 7:07 pm

Race Face , je kunt altijd wel ergens eentje vinden aan een bodemprijs. Anders FSA V-Drive 05 zelfde systeem als shimano XTR,XTen LX. Alleen ietske zwaarder dan ne XT Weet die fsa voor ongeveer 140 euro

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma nov 22, 2004 12:44 pm

LX 05 is een stevige optie lijkt me en niet extreem duur.

Er is nu echter ook de nieuwe " Hone" groep, een wat steviger uitvoering van de LX. Bij de Hone groep hoort ook een hollowtech crankstel.

Ik weet echter niet of deze veel steviger is dan de LX. Het kan ook hetzelfde crankstel zijn met een ander kleurtje, maar dat moet je zelf ff uitzoeken.

Lars

Beerfly

Bericht door Beerfly » ma nov 22, 2004 12:45 pm

Benani schreef:
Weet die fsa voor ongeveer 140 euro

Waar dan?

Benani

Bericht door Benani » ma nov 22, 2004 7:52 pm

Bij m"n lbs , hij verwacht ze ieder moment te hebben . Ze gingen normaal vrijdag binnen zijn maar dat waren ze dus nie . Zit er ook op te wachten . Het crankstel weegt amper 100 gr meer dan ne XT Hollowtech 2 maar kost wel de helft minder. Ze staan ook op de site van de Barracuda comp. aan dezelfde prijs. Chech it out ;D
De site van m"n lbs www.vegabike.be , doet ook postorder denk ik.

Greetz Benani

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo nov 24, 2004 11:49 am

he Den Osse:
ongebruikte XTR cranks te koop, nog in doos!

do me an offer!

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » wo nov 24, 2004 12:37 pm

enkel blad saints is bij bike2build 160 euro. sommige shops kunnen ze met enkel of dubbelblad + bashguard bestellen voor ook rond de 160 euro. die komen dan niet van shimano vandaan maar van een andere leverancier...

zoiezo gaan die veel langer mee dan Lx cranks, en zoveel scheelt het niet. Ik heb ook die fout gemaakt met een aantal goedkope cranks, maar dat gaat uiteindelijk gewoon veel meer kosten. koop in 1 keer gewoon iets goeds!

Fry

Bericht door Fry » wo nov 24, 2004 11:43 pm

profiles

wss de laatste set cranks die je zal kopen

den osse

Bericht door den osse » do nov 25, 2004 8:37 pm

he BF=DE JEAN
Xtr crancks zijn niet echt wat ik zoek :? sorry...
De oude xtr crancks voor DH vind ik echt zalig maar als het zo een nieuw is :-[ denk ik dat het meer voor cross country is... niet?
Ik wil echt iets dat ik zeker in 1 jaar niet moet vervangen.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr nov 26, 2004 7:34 pm

Saints handsdown. !! Afbeelding

Zijn echt de stijfste en fijnste cranks die ik gehad heb.
Ze zien er echt mega burly uit.
:P

Afbeelding

Afbeelding

M"n lx hollowtechs,versleten, 1 waren een wetnoodle er vergeleken bij. Ze lopen ook veel soepeler zo met die " steekas " op die lagers, dan een octalink asje.

Nu met een Raceface bashgaurd. Omdat die beter paste bij m;n chaindog, enne vond het plastic shimano ding maar een bullig P.O.S.

Tabee bulleke..

Plaats reactie