andere schijfremmen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Grobbebol
Re:andere schijfremmen

Bericht door Grobbebol » zo okt 31, 2004 12:42 pm

Jumping Hansje schreef:

Tja dit had Shimano ook al in 2000 met de staalfelx leidingen dussssss

Probeer het eens uit en je weet wat ik bedoel...ik rijd met alle 3 de systemen en er is echt een wereld van verschil te merken tussen de "stalen" en de Goodridge. Maar we maken er inmiddels wel en heel ander topic van dus laten we er maar eens een slotje aan brijen...iets zegt me dat we er anders niet uit gaan komen ;D

frieraider

Bericht door frieraider » zo okt 31, 2004 5:22 pm

Ik zou anders toch nog graag een reactie van Rizzy hebben.
Scheelt me mischien 300 euri.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo okt 31, 2004 10:56 pm

Dat voorop gesteld, remmen zijn remmen en die behoren goed te functioneren.

RIZZY

Bericht door RIZZY » ma nov 01, 2004 7:25 am

waar worden de remmen voor gebruikt?

cross country, freeride, downhill? en laat even weten welke schijfmaten er zijn gemonteerd.

het is vreemd dat de rem door de fietsvakhandel is omgewisseld en dat de nieuwe rem exact de zelfde problemen heeft.
moet de remleiding gedemonteerd worden voordat deze op de fiets kan worden gezet?
het sponsig remmen lijkt wel te komen uit het niet goed ontluchten van de rem na montage.deze remmen moeten namelijk ten allertijden goed remmen tenzy er lucht in het systeem zit.dezelfde problemen komen voor als de rem is afgevuld met minerale olie inplaats van dot 4 of 5.1.
je kunt de rem door de fietsvakhandel op laten sturen, als dat op een maandag of dinsdag doet is de rem voor zaterdag terug.

de remwerking hangt voor een groot deel af van de grootte van de schijf, als je freeride of downhill doet met de standaard achterschijf van 140mm kan dit aan de kleine kant zijn, maar sponzig aanvoelen van de rem mag nooit dat vooropgesteld.

de sport is overigens gelijk aan de pro. de pro is echter aftermarket en de sport OEM.
je kunt ook rechtstreeks reageren naar info@rizzy.nl..is misschien sneller, wij kijken niet dagelijks op dirty pages.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma nov 08, 2004 5:17 pm

@ Frieraider, kijk eens wat er te koop staat http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=18895
Succes ps als er niets mis mee is bere goede remmen. ;D

frieraider

Bericht door frieraider » ma nov 08, 2004 8:25 pm

Da lijkt er meer op,
maar ben eerst nog ff met de mensen van rizzy parts bezig.
Volgens hun moeten het gewoon goede remmen zijn (die van mij)
en moet het dus ergens aan liggen dat ze niet naar behoren werken.

Fry

Bericht door Fry » do nov 11, 2004 1:21 am

frieraider schreef:
Wat is er zo speciaal aan die goodridge leidingen?

die lekken niet en wss ook steviger voor als je valt en zo

ZAG

Bericht door ZAG » do nov 11, 2004 11:00 pm

ben laatst bij B2B geweest. De kussentjes ofzo in de formula remmen gaan snel kapot. Er zijn in hun ogen maar drie echt goede merken. shimano, hope en hayes. Geen gezeik, wat bij magura wel vaak het geval schijnt te zijn. Het gaat dan om de merken die zij verkopen. Avid schijnt ook echt top te zijn

Plaats reactie