Piepende remmen (Formula B4 Pro)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Steelhead Rider
Piepende remmen (Formula B4 Pro)

Bericht door Steelhead Rider » di okt 19, 2004 3:15 pm

Nou je ziet het al aan de titel mn remmen (hydraulische Formula B4 Pro"s) piepen heel erg als ik een heel klein beetje rem maar niet als ik ze helemaal indruk want dan stop ik gelijk ;) het is trouwens alleen bij de voor remmen niet bij de achter remmen
weet iemand hoe dit komt?
of hoe ik dit moet oplossen?
Of is het gewoon dat mn fiets nieuw is en het even duurt voordat dat weg is?
Bedankt voor al jullie antwoorden ;D

Jumping Hansje

Re:Piepende remmen (Formula B4 Pro)

Bericht door Jumping Hansje » di okt 19, 2004 3:42 pm

Bestaat al een topic over, gebruik eventueel de zoekfunctie.
Anders probeer eens kopervet op de achterkant van je remblokken te smeren dit voorkomt/ dempt trillingen die wij horen als piepen.
Een middel dat al jaren wordt gebruikt in de auto- en motorwereld.
Overigens met succes!!!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma okt 25, 2004 2:51 pm

@DragonZzZ, en is je probleem inzake piepende remmen al gefixt?!?

Deefke

Bericht door Deefke » ma okt 25, 2004 3:24 pm

Hey,

Als je last hebt van piepende schijfremmen kun je ze het beste op de eerste plaats heel goed schoonmaken ( dus de remblokken eruit halen en dan schoonmaken ), ook kun je de remblokken ontvetten door er gewoonweg een gasbrander op te houden ( het vuil op de remblok verbrand dan ) en je kunt natuurlijk de schijf zelf ontvetten !!! Als je die drie dingen eens doet dan moet het probleem toch ver verholpen zijn dus... ga je gang maar :P

Deefke ;)

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma okt 25, 2004 3:29 pm

Hoeft helaas niet altijd zo te zijn de schijf of remblokken kunnen gaan trillen waardoor een hoorbaar piepend geluid het gevolg kan zijn.
Als dit aan remblokken ligt kun je dit "dempen" door ze aan de achterkant in smeren met kopervet.

Deefke

Bericht door Deefke » ma okt 25, 2004 3:29 pm

Jumping Hansje schreef:
Bestaat al een topic over, gebruik eventueel de zoekfunctie.
Anders probeer eens kopervet op de achterkant van je remblokken te smeren dit voorkomt/ dempt trillingen die wij horen als piepen.
Een middel dat al jaren wordt gebruikt in de auto- en motorwereld.
Overigens met succes!!!

Hey,

Teflon spray wilt ook wel helpen. Als je vet gerbuikt dan ben ik bang dat je teveel rotzooi in je remklauw blijft steken. Dan krijg je met modder etc. één dikke smerige bende en dat heb je met teflon spray niet zo erg.

Deefke :D

RIZZY

Bericht door RIZZY » di okt 26, 2004 8:11 am

beste dragon,

het piepen van de remmen kan een aantal oorzaken hebben,
de remklauw staat niet haaks op de schijf, zeer zelden de oorzaak.
het verglazen van de remblokken, dit kan komen door het veelvuldig remmen in een omgeving met veel modder, deze modeer verglaast op het oppervlak van de remblok waardoor de remwerking sterk afneemt en bij het aangrijpen van de remmen piepen veroorzaakt.
een lager in het voorwiel wat niet meer helemaal in orde is.
indien er remblokken van BBB worden gebruikt kan dit ook de oorzaak zijn omdat deze blokken niet goed gelijden over de borgpen die door de blokken loopt.

de oplossing is de remblokken met een schuurpapier opschuren tot deze weer schoon zijn van vuil en het oppervlak ruw is.de schijf met een schuurpapiertje of schuurspons opschuren. op deze manier geef je de remblokken de kans op de schijf in te remmen waardoor de werking weer 100% is.
ontvetten kan maar geeft niet het zelfde resultaat.
het insmeren met kopervet mag, maar dan een kleine hoeveelheid, het houdt namelijk vuil vast en kan er voor zorgen dat de blokken niet helemaal in hun begin positie terugkomen.
het inspuiten met teflon spray is ten strengste verboden....dit brandt direct in op schijf en blokken samen met het vuil.... het piepen zal even weg zijn, maar daarna is de remwerking nul.

wat een oorzaak kan zijn wat vaak over het hoofd wordt gezien is speling op het wiel of een kapot lager, wat er voor kan zorgen dat de rem piept bij het aangrijpen van de blokken .

hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

rizzy-parts formula importeur

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do okt 28, 2004 3:55 pm

Sorry dat ik zo laat reageer me pc was ff weg naar de reparatie =/
Maar bedankt voor al jullie reacties ik zal als eerste proberen de remblokken schoon te maken want ik denk wel dat dat het is want toen ik voor het eerst met deze fiets door het bos ging terwijl het modderig was begon het ongeveer.. ik denk wel dat dat het probleem is, zo niet dan probeer ik de kopervet oplossing :)

Plaats reactie