BMX BB met DH crank?
Moderator:Beheerders
Ik zou eerst een 24seven superfat crankstel op mn bike doen maar dat gaat niet door, hij is stuk gegaan bij de verkoper helaas.
Ik heb een bmx bracket en ik wilde een type DH crank zoals een RF erin stoppen.
Ik heb een BB adapter maar vroeg me af of t BB wel even sterk en stijf zou zijn als dat ik een normale mtb crank met die adapter erin zou stoppen. Kan ik anders ook met een BMX crank een beetje dh-en?
Types die ik in gedachte had wanneer met MTB bracket :
Raceface Evolve Prodigy DH crankstel met plateaus voor 135 euro @ barracuda. (dis wel een 3 blads, dat gebruik ik niet)
Saint single voor 159 euro @ B2B
Types die ik in gedachte had wanneer BMX bracket :
FSA Logo vor 119 euro @ B2B
Felt BMX Special voor 159 euro @ Bikefun
Ik heb een bmx bracket en ik wilde een type DH crank zoals een RF erin stoppen.
Ik heb een BB adapter maar vroeg me af of t BB wel even sterk en stijf zou zijn als dat ik een normale mtb crank met die adapter erin zou stoppen. Kan ik anders ook met een BMX crank een beetje dh-en?
Types die ik in gedachte had wanneer met MTB bracket :
Raceface Evolve Prodigy DH crankstel met plateaus voor 135 euro @ barracuda. (dis wel een 3 blads, dat gebruik ik niet)
Saint single voor 159 euro @ B2B
Types die ik in gedachte had wanneer BMX bracket :
FSA Logo vor 119 euro @ B2B
Felt BMX Special voor 159 euro @ Bikefun
Re:BMX BB met DH crank?
Ik zou gaan voor een primo powerbite, supersterk en er zijn makelijk losse onderdelen voor te krijgen zoals o.a. een titanium of chromo as, losse boutjes, lagers en armen. Is wel wat duurder: 189,-. FSA heb ik slechte ervaringen mee.
specifiek met deze FSA crank?Ride schreef: Ik zou gaan voor een primo powerbite, supersterk en er zijn makelijk losse onderdelen voor te krijgen zoals o.a. een titanium of chromo as, losse boutjes, lagers en armen. Is wel wat duurder: 189,-. FSA heb ik slechte ervaringen mee.
Volgens B2B ;
Misschien bedoelen ze qua gewicht :PZwaarste crankset ooit
ja is erg zwaar maar heb al 3 kromme assen gehad en dat in combinatie met het gewicht vind ik niet echt geweldig. Primo heb ik nog nooit stuk gezien.
p.s. kan hem nieuw voor 175 krijgen
darkevilangel666 schreef:
Ik zou eerst een 24seven superfat crankstel op mn bike doen maar dat gaat niet door, hij is stuk gegaan bij de verkoper helaas.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? ???
spare parts zijn trouwens toch los te bestellen
Ah ok, en welke bedoel je dat precies? De bite? Is die ook goed voor DH?Ride schreef: ja is erg zwaar maar heb al 3 kromme assen gehad en dat in combinatie met het gewicht vind ik niet echt geweldig. Primo heb ik nog nooit stuk gezien.
[
Nouja, ik kan ze in ieder geval niet meer kopen als ze stuk zijn. :PBruno schreef: [Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? ???darkevilangel666 schreef: Ik zou eerst een 24seven superfat crankstel op mn bike doen maar dat gaat niet door, hij is stuk gegaan bij de verkoper helaas.
spare parts zijn trouwens toch los te bestellen
[
hahaha, das duidelijk. nah, goed dat je t zegt !bansheebeest schreef: evolde prodigy dh is snel stuk
2 maande![]()
Dit zijn die Felt bij bikefun, ze zien er wel mooi uit maar ik heb geen idee of.....
Is er wel een combi te maken van BMX en DH? ???
Ik zat anders te kijken voor een setje CMP
Deze CMP wordt door Sclickjumper heel goed gereviewd!
http://www.schlickjumper.de/parts/grupp ... &order=bew
deze :
of deze:
Maar ik heb niet zon beste verhalen over ISIS gehoord...
Deze CMP wordt door Sclickjumper heel goed gereviewd!
http://www.schlickjumper.de/parts/grupp ... &order=bew
deze :

of deze:

Maar ik heb niet zon beste verhalen over ISIS gehoord...
waarom geen profiles ?
-
Ik zou geen primo powerbite nemen, maar een primo exel of profile.
The general heeft al 3 powerbite cranks gesloopt, allemaal de draad uit
gebroken waar de pedaal in zit.
The general heeft al 3 powerbite cranks gesloopt, allemaal de draad uit
gebroken waar de pedaal in zit.
De oude primo"s hadden inderdaad problemen met het draad maar is op de nieuwe modellen verholpen (crancks 2003-2004). Andere primo"s zijn idd ook erg goed alleen nog duurder.
En de bones? 

wel , ik heb ze net gehad , welgeteld 2 maanden , stonden zo krom als een hak , zijn goed , maar kunnen niet veel abuse aan qua bailouts en euhm mishandeling :p
stonden ze krom? ik las wel dat je dr speling op gekregen hebt maar das een kwestie van loctite.bansheebeest schreef: wel , ik heb ze net gehad , welgeteld 2 maanden , stonden zo krom als een hak , zijn goed , maar kunnen niet veel abuse aan qua bailouts en euhm mishandeling :p
hoeveel weeg je?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik heb net de as van m"n gt three piece cranks verbogen. en die is staal.
dus ik denk dat ik met mening mag praten:
die three pieces zijn naar binnen geplooid, getordeerd, de lagers naar de kl0ten, en speling op de as.
mijn punt: niet zomaar elke three piece is goed. koop iets deftig. als je niet gek gaat grinden is een profile een investering waar je je leven lang mee kan doen. zijn duur, maar zijn het waard.
en je kan er vrolijk mee downhillen, zeker geen probleem.
dus ik denk dat ik met mening mag praten:
die three pieces zijn naar binnen geplooid, getordeerd, de lagers naar de kl0ten, en speling op de as.
mijn punt: niet zomaar elke three piece is goed. koop iets deftig. als je niet gek gaat grinden is een profile een investering waar je je leven lang mee kan doen. zijn duur, maar zijn het waard.
en je kan er vrolijk mee downhillen, zeker geen probleem.
thanks voor de duidelijke mening
niemand nog iets te zeggen over de MRP bones?
bansheebeest, jij had ze krom, hoe?
(en mail me even over de hookworms
)
niemand nog iets te zeggen over de MRP bones?
bansheebeest, jij had ze krom, hoe?
(en mail me even over de hookworms

yo niemand??
heb even gekeken en die Primos zien er allen wel schoon uit.
heb even gekeken en die Primos zien er allen wel schoon uit.
Truvativ gigapipe gaat ook gewoon passen toch? Dan kan je iedere willekeurige ISIS-set gebruiken.
legion schreef:
Truvativ gigapipe gaat ook gewoon passen toch? Dan kan je iedere willekeurige ISIS-set gebruiken.
yep, door de adapter kan elk bb erin. Maar waarom ISIS?
Nee sorry, ik bedoel de overdrive:
Die gaat volgens mij ook zonder adapter moeten passen. En je zit niet meer met het probleem van kleine lagers door de oversized as.

Die gaat volgens mij ook zonder adapter moeten passen. En je zit niet meer met het probleem van kleine lagers door de oversized as.
legion schreef:
Nee sorry, ik bedoel de overdrive:![]()
das een goeie tip, die zal ik onthouden.
ergens gelezen dat 24seven en MRP misschien dezelfde cranks maken? De bones en superfat verschillen nogal wat van elkaar of niet?
Veel chainguides voor BMX brackets kan ik niet vinden trouwens, alleen die van 24.
Waarom zijn chianguides zo verrekte duur? Ik bedoel, kan je niet zelf met een stel plaatwerk wat fabriceren?
???
Waarom zijn chianguides zo verrekte duur? Ik bedoel, kan je niet zelf met een stel plaatwerk wat fabriceren?
???