Lange sterke zadelpen gezocht

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
EH
Contacteer:
Lange sterke zadelpen gezocht

Bericht door EH » zo okt 24, 2004 9:05 pm

Mijn Roox S4.2 zadelpen is vanmiddag afgeknapt en nu heb ik een nieuwe nodig.

Omdat ik van de lange ben, steekt mijn zadelpen een behoorlijk eind boven het frame uit en knapt er ook wel eens eentje af. Bij eerdere fietsen was de oplossing altijd een Syncros pen, maar dat merk lijkt van het toneel verdwenen te zijn.
Ik ben dus op zoek naar een pen van Syncros-kwaliteit, Roox is te licht bevonden. De lengte zou zo"n 420 a 430 mm moeten bedragen.

Is carbon een goede optie, of is dit slechts lichter en niet sterker?

Wie heeft een goeie tip?

Ninko

Re:Lange sterke zadelpen gezocht

Bericht door Ninko » zo okt 24, 2004 9:17 pm

Pak in ieder geval geen carbon... :d
Probeer een thomson pen dan? Die zijn lang en stevig... en zien er nog netjes uit ook... mooi gefrreesd uit 1 stuk. of een syncros pen kan ook maar weet niet of die zo lang zijn...

Ninko

EH
Contacteer:

Bericht door EH » zo okt 24, 2004 9:36 pm

Thomson gaat niet verder dan 410mm, ik had 430mm. Ik zal eens moeten kijken of ik die 2 cm kan missen.

Dank je voor de tip in ieder geval.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo okt 24, 2004 9:39 pm

Ernest schreef:
Thomson gaat niet verder dan 410mm, ik had 430mm. Ik zal eens moeten kijken of ik die 2 cm kan missen.

Dank je voor de tip in ieder geval.

Met wat voor zadel reed je tot nu toe? een SLR is bijvoorbeeld ruim 1.5 cm lager dan een Nisene, dus als de Thomson te kort blijkt kun je altijd nog een ander zadel overwegen ;)

En kijk anders een bij Tune, die gaan tot 420, waarbij minimaal 8,5 cm in het frame moet zitten. Het gaat immers om effectief te benutten lengte he... wisselt ook per merk

EH
Contacteer:

Bericht door EH » zo okt 24, 2004 10:32 pm

Ik ben nog eens aan het meten geslagen. Ik heb ongeveer 31 cm nodig om boven het frame uit te steken. Het zou dus met een Thomson moeten kunnen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 25, 2004 8:22 am

Yep, Thomson is jouw pen. SUpersterk en nog relatief licht ook, rij er sinds het einde van Syncros ook mee en nog steeds recht en strak. Top spul.

JJ (1.96 m, 90 kg, 21.5" frame)

Plaats reactie