achtervering

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Puc
achtervering

Bericht door Puc » vr okt 08, 2004 2:07 pm

Hoi.......

Ik rijd een giant box one.
Vroeg me of of er iemand is die weet of de demper die erop zit vervangbaar is door een meer up to date type demper. of zijn al die maten zo verschillend dat het een onmogelijke opgave is of is het zowieso tijdverspilling bij dit type fiets?

Hoop dat er iemand is die hier wat inzicht in kan geven

cheers..........mzzzl

Manual Frenkel

Re:achtervering

Bericht door Manual Frenkel » vr okt 08, 2004 2:17 pm

Lijkt me een beetje tijdverspilling ja.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr okt 08, 2004 2:26 pm

Misschien wel een beetje lullig zeggen van mij, maar ik heb zelf jaren geleden ook zo"n fiets gehad en neem van mij aan zonde van de tijd/ moeite/ geld. Ik had dan wel de uitvoering met hydraulische velgremmen i.p.v. schijfremmen. In die tijd 3 achterempers kapot gereden, 1 velg, 1 gescheurde achterbrug en en een gescheurd frame. Moraal van het verhaal, lekker blijven biken als alles het nog doet, en anders als de financien het toelaten kijken naar een andere bike.

GTLTS

Bericht door GTLTS » za okt 09, 2004 1:29 pm

@ Puc....stond jou fiets bij Born in Amstelveen? Blauw/gele Giant met Magura"s?
Als dat zo is kun je volgens mij gewoon het beste een tweedehands dempertje op de kop tikken voor heeeeeeel weinig want als het die fiets is met die demper die het niet meer doet zou ik niet teveel investeren...want ik zag dat de stijfheid ook een beetje uit het frame was...

maar wil je toch een demper...dan heeft Ruud van Born volgens mij nog wel wat...en anders ik denk ik wel...

Plaats reactie