Re:Welke fietsendrager? (zonder trekhaak)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
msxx
Contacteer:
Welke fietsendrager? (zonder trekhaak)

Bericht door msxx » di okt 05, 2004 6:57 pm

De vraagstelling zegt eigenlijk alles al...

Wie heeft er ervaring met fietsendragers welke aan de achterklep gehangen worden?

Criteria welke ik in gedachten wil houden:
Geschikt voor 2 fietsen
Geen klemming om de crank
Aanwezige klemming geschikt voor fully"s
Goede prijs/kwaliteitsverhouding, geen zin in rommel, geen zin om de hoofdprijs te betalen.

Welke types bevelen jullie aan??

Alvast bedankt!!

MauiForce

Bericht door MauiForce » wo okt 06, 2004 5:56 pm

hier zelfde vraag !!!

Ben vandaag gaan zien om een bol, maar dat kost € 400.
Een draagrek voor op het dak kost € 119 voor een degelijk model (voor speciale opel rail)

ik dacht er ook aan om zelf een "soort" rekje te maken op de plaats waardat ze de trekhaak in z"n geheel op hangen.

greetings

Watje

Bericht door Watje » wo okt 06, 2004 6:29 pm

Ik heb zo"n ding van Thule (clip-on) op m"n V70 hangen. Simpele montage, 3 fietsen. Klein nadeel, om m"n Uzzi SL erop te hangen is het betere knip en puzzelwerk vereist. Buiten de bijgeleverde rubbers gebruik ik spanriemen om de fietsen tegen elkaar te trekken en isolatiebuis om de kontaktzones te beschermen.

Je nummerplaat is niet zichtbaar, maar met een extra "lampenblok en nummerplaat" is dit snel verholpen.

Naar mijn mening is de drager niet demonteerbaar als de koffer niet open is, dus redelijk veilig tegen diefstal als je biken bent.

voilà, da"s al.
Bart

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo okt 06, 2004 7:14 pm

Watje schreef:
Ik heb zo"n ding van Thule (clip-on) op m"n V70 hangen. Simpele montage, 3 fietsen. Klein nadeel, om m"n Uzzi SL erop te hangen is het betere knip en puzzelwerk vereist. Buiten de bijgeleverde rubbers gebruik ik spanriemen om de fietsen tegen elkaar te trekken en isolatiebuis om de kontaktzones te beschermen.

Je nummerplaat is niet zichtbaar, maar met een extra "lampenblok en nummerplaat" is dit snel verholpen.

Naar mijn mening is de drager niet demonteerbaar als de koffer niet open is, dus redelijk veilig tegen diefstal als je biken bent.

voilà, da"s al.
Bart

thx voor jouw commentaar! maarreuh, wat kost dat? :)

Watje

Bericht door Watje » wo okt 06, 2004 9:05 pm

geen idee meer. iig goedkoper dan een trekhaak. Zal wel meevallen ;)

Plaats reactie