slr xp gel flow trans-am

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Johnny Santos
slr xp gel flow trans-am

Bericht door Johnny Santos » vr okt 01, 2004 3:12 pm

Ik heb momenteel een slr xp zadel op mijn fiets, errug mooi, maar qua comfort iets minder. Heeft iemand ervaring met slr xp gel flow trans-am?

Animine

Re:slr xp gel flow trans-am

Bericht door Animine » vr okt 01, 2004 3:36 pm

Met de meeste gel zadels heb ik in het verleden last gehad. Ik rijd momenteel met een Selle Italia SLR carbon zadel, zolang je een goed zeemvel hebt en genoeg eelt op je reet, rijdt dat comfortabel ;D

Grtz
Animine

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr okt 01, 2004 6:42 pm

ik heb met een flite gel flow gereden. die zat beter als een standaard flite. maar had nog steeds last van zadelpijn dus terug naar Fizik Nisene

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr okt 01, 2004 11:45 pm

gel ben ik geen fan van in een race/atb zadel omdat je de kans hebt dat de gel bij een drukpunt vandaan gaat lopen. Ik heb zelf vorige week de BBB anatomic lite gekocht nadat mijn flite meer weg had van een budysit. een redelijk lichtgewicht zadel dat prima zit voor een leuke prijs.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za okt 02, 2004 6:20 am

ik heb een trans am op m"n strandfiets, maar moet zeggen dat de specialized BG op m"n XC beter zit en ik het daar langer op volhoud.
Terwijl de trans am toch comfortabeler voelt/oogt, dat zegt niet alles

dussssss©

R@coon

Bericht door R@coon » ma okt 04, 2004 8:41 pm

Op mn racefiets heb ik een SLR Gel Flow Trans Am, erg licht zadel en niet echt oncomfortabel, heb er zonder moeite de Mont Ventoux mee gedaan en als ik mn rondjes van een uurtje of 4 a 5 maak kom ik er niet versleten van af.
Niet zo comfortabel als mn Alliante op mn MTB maar ik vind het wel een zadel dat echt goed bij mn racefiets past.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma okt 04, 2004 9:14 pm

Wat zijn je klachten precies m.b.t. het Slr Xp zadel?

Johnny Santos

Bericht door Johnny Santos » di okt 05, 2004 12:13 pm

Pijn aan mijn "zitbotten" en een slaapzak.

R@coon

Bericht door R@coon » di okt 05, 2004 12:55 pm

Een "slaapzak" mij idd ook niet geheel onbekend in de oren...dan ga ik meestal maar ff een stukje staand fietsen en dan kunnen we weer. Pijn aan mn zitbotten heb ik weer minder (soms).

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di okt 05, 2004 6:29 pm

Nadat 13 "idioten" ruim 1100km(p.p) hadden gefiets met 13 verschillende zadels en 39 verschillende fietsbroeken is de conclusie zadelpijn is niet uit de bannen.
Een goed zadel helpt, een goede fietsbroek helpt nog meer, en fietsbroeken vet mag ook zeker niet onbreken maar zit vlees moet je kweken.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di okt 05, 2004 6:42 pm

The Pyreneeën King schreef:
Nadat 13 "idioten" ruim 1100km(p.p) hadden gefiets met 13 verschillende zadels en 39 verschillende fietsbroeken is de conclusie zadelpijn is niet uit de bannen.
Een goed zadel helpt, een goede fietsbroek helpt nog meer, en fietsbroeken vet mag ook zeker niet onbreken maar zit vlees moet je kweken.

Welk fietsbroeken vet geniet jullie voorkeur?

(rijdt zelf met een SLR en niet echt superlast van zadelpijn, gebruik geen vet, maar als dat zulke voordelen oplevert wil ik het weleens proberen)

R@coon

Bericht door R@coon » di okt 05, 2004 8:46 pm

The Pyreneeën King schreef:

[Semi-Off-Topic] Over die fietsbroeken
Toen ik mn bike voor een servicebeurt naar S-Tec heb gebracht heb ik daar ook gelijk een setje Rocky kleding gekocht (shirt, broek) en die broek heeft een dubbele zeem van echt goede kwaliteit. Zeker een van de fijnste broeken die ik ooit heb gehad (en ik heb ook een Assos, dus dat zegt wel wat over die RM-broek). Zonder echte zadelpijn (af en toe even verzitten) de Mont Ventoux mee beklommen dit jaar.
Die broeken zijn van Surgoi dacht ik.

Plaats reactie