ik heb sinds kort een Fox Float 80RL vork, 2dehands gekocht via DP.
Bevalt prima, veert heerlijk veel beter dan mijn quake. Kortom had ik veel eerder moeten doen, maar goed daar gaat het niet om.
Nu lijkt het alsof de de rechter binnenpoot steeds een beetje vetter is dan de linker, het is erg weinig maar toch.
Is dit normaal???
alvast bedankt
dusssss©
Fox Float
Moderator:Beheerders
Re:Fox Float
Is normaal!
In de rechter poot van achteren gezien zit de demping met olie en een oliebad.
Daar zit dus meet olie om te "lekken"
Ik heb zelf een Float 100RLC met hetzelfde, zonder problemen overigens.
In de rechter poot van achteren gezien zit de demping met olie en een oliebad.
Daar zit dus meet olie om te "lekken"
Ik heb zelf een Float 100RLC met hetzelfde, zonder problemen overigens.
oef ik schrok al, heb dat met mijn quake nl. nooit aan de hand gehad.
Moet je die vorkpoten eigenlijk onderhouden, ik heb daar wel es iets over gelezen, een speciaal spulletje waar ik de naam ff van kwijt ben.
Tot nu toe spoot ik altijd wat siliconenspray op de poten en veegde dit uit met een doek.
Ik heb nl. het idee dat de linkerbinnenpoot wat stroef door de seal loopt, is hier iets aan te doen.
alvast bedankt
dusssss©
Moet je die vorkpoten eigenlijk onderhouden, ik heb daar wel es iets over gelezen, een speciaal spulletje waar ik de naam ff van kwijt ben.
Tot nu toe spoot ik altijd wat siliconenspray op de poten en veegde dit uit met een doek.
Ik heb nl. het idee dat de linkerbinnenpoot wat stroef door de seal loopt, is hier iets aan te doen.
alvast bedankt
dusssss©
On der de stofscharper zit een foam ring die doorweekt moet zijn met olie voor de smering.
In principe moet je bij Fox je bike af en toe ff op z"n kop zetten zodat deze foam ring zich weer vol kan zuigen met olie die onderin de vork verzameld..
Maar je kan ook zelf smeren met een middel waar teflon in zit, dat werkt ook prima.
In principe moet je bij Fox je bike af en toe ff op z"n kop zetten zodat deze foam ring zich weer vol kan zuigen met olie die onderin de vork verzameld..
Maar je kan ook zelf smeren met een middel waar teflon in zit, dat werkt ook prima.