Nieuwe achternaaf

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Nieuwe achternaaf

Bericht door N I E L S » di sep 07, 2004 7:16 pm

Ik heb een dirt, freeride fiets met een BMX dropout en zit er aan te denken een andere achternaaf in mn wiel (momenteel een D321 met een deore naaf) te zetten.

Of is mn deore naaf toch sterk genoeg?

Ik heb het zelf nog niet (merkbaar) gehad maar ik heb minder goede dingen gehoord over mijn soort fietsen met QR"s achter en ik heb ook slechte dingen gelezen over BMX dropouts omdat het wiel zou gaan verschuiven bij grote drops. Ik heb geen steekas mogelijkheid achter, dus ik zat er aan te denken om een bolt on systeem.

Wat zijn de voordelen en nadelen daarvan? Past dat in elke naaf?
Buiten simpele dingen als een lekke band krijgen en dan minder snel je wiel los kunnen halen :P

Er is momenteel een XT naaf tot mn beschikking met bolt on, is dat echt een verbetering op mn deore naaf?

En als laatste ;)

Is een QR20 naaf van Marzocchi hetzelfde als elke andere steekasnaaf? m.a.w. Kan je een QR20 naaf in elke steekasvork zetten? (mits de inbouwmaat van 110mm hetzelfde is)

Bedankt ;D

DYNO

Re:Nieuwe achternaaf

Bericht door DYNO » wo sep 08, 2004 9:05 pm

ik zou voor die xt gaan met bolt on ,tenminste als dat een massieve as is met moeren , want qr as is hol en wil nog wel eens krom gaan,wiel wisselen is iets lastiger maar went vanzelf

helaas geen ervaring met qr20 naaf maar wat ik ervan gezien past ie gewoon in elke steekasvork met 110 breedte

N I E L S

Re:Nieuwe achternaaf

Bericht door N I E L S » vr sep 17, 2004 9:18 am

niemand meer?

Plaats reactie