Re:Hope 6 Ti ?
Moderator:Beheerders
-
hoi hoi,
vraagje, als ik alleen hier in nederland mountainbike, en ik vind deze remmen er super uitzien is het dan een verkeerde keus ?
ik ken de rem-eigenschappen niet........ wie wel ?
en zijn ze betrouwbaar ?
makkelijk in onderhoud ?
groeten
leon
vraagje, als ik alleen hier in nederland mountainbike, en ik vind deze remmen er super uitzien is het dan een verkeerde keus ?
ik ken de rem-eigenschappen niet........ wie wel ?
en zijn ze betrouwbaar ?
makkelijk in onderhoud ?
groeten
leon
Hope 6 Ti remmen met een Ronin (zoals je in je andere topic aangeeft) lijkt me niet zo een goed idee... ;D
-
waarom niet ?
niet sterk genoeg ?
leon
niet sterk genoeg ?
leon
De vork die je noemt, is bedoeld voor xc gebruik (licht, maar wel stijf enzo) maar kan geen hope 6 ti aan...
Een hope 6 ti is ook niet echt bedoeld voor xc inzet. Misschien zou je wel, als je hope remmen wilt, voor een hope mini kunnen gaan...
Over de kwaliteit van hope remmen valt trouwens mijns inziens niet te twisten.
Een hope 6 ti is ook niet echt bedoeld voor xc inzet. Misschien zou je wel, als je hope remmen wilt, voor een hope mini kunnen gaan...
Over de kwaliteit van hope remmen valt trouwens mijns inziens niet te twisten.
-
oke, maar de hope 6 Ti is juist mooi omdat deze anders is dan het "gewone" remtangetje.
ik bedoel ,elk merk heeft 1 of 2 zuigers
als ik toch voor deze rem zou kiezen sloop ik dan mijn vork??
ik zal de volledige remkracht mischien wel niet eens gebruiken.
leon
leon
oudewess schreef:
oke, maar de hope 6 Ti is juist mooi omdat deze anders is dan het "gewone" remtangetje.
leon
Je zal door de grootte van de schijft waarschijnlijk je vork verwringen, niet letterlijk, maar je veereigenschappen zullen totaal veranderen (of zelfs uitvallen), en je garantie vervalt, omdat de vork er niet voor is gemaakt. Het punt waar je rem namelijk aangrijpt, ligt verder van de vork waardoor er meer kracht op de vork wordt uitgeoefend...
Als je zelf al aangeeft dat je niet de remkracht zal gebruiken, zou ik het al helemaal uit mijn hoofd laten, omdat het ook nog pokkezwaar is op je xc"er...
[quote][ [quote="Dn Helle"]
De feiten liggen deels toch iets anders. Magura Ronin is vrijgelaten voor schijven tot 210mm. Sterker, alle Magura vorken zijn dat. Dus je garantie zal niet vervallen.
In dit geval is het een kwestie van ""heb je het nodig"". Dan denk ik nee. Maar ik weet niet hoe zwaar jij bent wat een grote factor is bij je schijffdiameter keuze.
Mono 6Ti kan je ook krijgen in 185 dus dan zijn er al wat meer vorken die het aankunnen. Hen je al de Mono4 bekeken
O ik zie dat je 90 kilo weegt in een ander topic
De feiten liggen deels toch iets anders. Magura Ronin is vrijgelaten voor schijven tot 210mm. Sterker, alle Magura vorken zijn dat. Dus je garantie zal niet vervallen.
In dit geval is het een kwestie van ""heb je het nodig"". Dan denk ik nee. Maar ik weet niet hoe zwaar jij bent wat een grote factor is bij je schijffdiameter keuze.
Mono 6Ti kan je ook krijgen in 185 dus dan zijn er al wat meer vorken die het aankunnen. Hen je al de Mono4 bekeken

O ik zie dat je 90 kilo weegt in een ander topic
Zelfs als je 90 kg weegt zijn de Mono 6Ti overkill als je alleen in Nederand rijdt, zelfs in onze Belgische ardennen heb je dat niet nodig, als ik jou was zou ik dan eerder voor M4 gaan in 185/165. De Mono 6 is een DH rem.
Als je echt enkel in NL rijdt heb je volgens mij zelfs genoeg met Mini in 185/165
Als je echt enkel in NL rijdt heb je volgens mij zelfs genoeg met Mini in 185/165
- dobbel our zero
als je ze mooi vind koop je ze toch gewoon,
zien er echt supertof uit
zien er echt supertof uit

dobbel our zero schreef:
als je ze mooi vind koop je ze toch gewoon
Ik heb een Cube Analogue en vind een 888 mooi
thr3E schreef:
[dobbel our zero schreef:
als je ze mooi vind koop je ze toch gewoon
Ik heb een Cube Analogue en vind een 888 mooi
Spec Demo 9 is ook erg mooi, ik rijd altijd in Dorst, lijkt jullie dat een verstandige keuze ??? ???

Ik wil eigenlijk gaan trialen maar ik vind de nieuwe Intense zo vet, valt dit te combineren?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
natuurlijk
alleen regelmatig je lagers omdraaien en je spaken vervangen ::)

alleen regelmatig je lagers omdraaien en je spaken vervangen ::)
ik heb de 6ti op mijn dh bike en ze zijn niet voor xc omdat ze alleen goed remmen als ze heet worden
bij xc worden de blokken glad
bb7 schreef:
ik heb de 6ti op mijn dh bike en ze zijn niet voor xc omdat ze alleen goed remmen als ze heet worden
Dit ligt volgens mij ook wel aan het feit dat er std. harde gesinterde blokken in zitten, als je met gesinterde blokken in de winter in de modder gaat dabben heb je daar heus geen last van.
Maar het zijn dus zeker GEEN XC remmen, koop jezelf dan toch maar dat setje Minis, hoe mooi die Mono 6 ti"s ook zijn
Bruno schreef:Maar het zijn dus zeker GEEN XC remmen, koop jezelf dan toch maar dat setje Minis, hoe mooi die Mono 6 ti"s ook zijn
Of koop een DH bike zodat je ze wel kan aanschaffen

Dat je het maar weet, ik rijd de oude XT discs, en voor xc zijn de 160mm schrijven prima, al overkill. Maar met een 203mm schrijf heb je 40% meer remkracht zoals ik het nu heb op mijn FR bakje, achter heb je niet meer nodig dan 160 alhoewel het wel "mooier" zou staan.
Ik zou dus zeggen dat het er meer aanligt welke diameter schrijf je erop zet op die Ti 6 en wat je mooi vind!!!!!
Ik zou dus zeggen dat het er meer aanligt welke diameter schrijf je erop zet op die Ti 6 en wat je mooi vind!!!!!

6 Ti is toch alleen voor grote schijven....
en natuurlijk ook 4!
zane
GTLTS schreef:
6 Ti is toch alleen voor grote schijven....
idd, geloof enkel in 203 vooraan en 185 achter
2 maten van mij gebruiken ook Mono 6 ti remmen. Ze hebben een zeer krachtige remwerking, maar ik raad je ze niet aan op lichte xc vooorvorkjes. Dat kunnen de voorvorkjes echt niet aan.
Ze zijn bedoeld voor FR en DH voorvorken.
Ze zijn bedoeld voor FR en DH voorvorken.