SRAM X-9 Trigger Shifter

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
R@coon
SRAM X-9 Trigger Shifter

Bericht door R@coon » vr aug 27, 2004 6:11 pm

Hoe bevalt deze shifter ? Omdat ik last krijg van mijn skiduim (7 jaar geleden) als ik lange tochten met mn huidige X.0 opstelling rijd, zit ik er aan te denken om deze te vervangen door bovengenoemde set.

Bruno

Re:SRAM X-9 Trigger Shifter

Bericht door Bruno » vr aug 27, 2004 7:33 pm

Heel fijn en heel licht te bedienen

jojo

Bericht door jojo » za aug 28, 2004 6:03 pm

heb zelf de triggers van X.7 maar werken erg fijn en schakelt perfect. je moet er eerst wel ff aan wennen.
Heb af en toe nog wel eens last als ik mijn stuur optrek of spring dat ik perongeluk de ketting voor op kleinste blad schakel, schijnbaar nog niet genoeg er aan gewend.

zonoskar

Bericht door zonoskar » za aug 28, 2004 11:00 pm

Ik had daar ook last van Jojo. Achteraf bleek dat ik altijd met m"n duim op de trigger rondreed. Op Shimano triggers maakt dat niet uit, maar bij de Sram dingen wel. Ik ben er nu wel aan gewend.

Ze schakelen erg snel en soepel en het afstellen is niet zo gevoelig als bij Shimano shifters. Erg OK dus.

R@coon

Bericht door R@coon » zo aug 29, 2004 3:05 pm

Een goede optie dus, ok dan zal ik eens bij B2B binnen stappen om te kijken of zij mij aan zo"n setje kunnen helpen.

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo aug 29, 2004 3:57 pm

Vastwel ;). Ik zit er zelf ook aan te denken zo"n setje aan te schaffen. Aan de andere kant, ik heb nu een Spez Epic met LX shifters te leen omdat mijn remmen kaput zijn. Wat een achteruitgang ten opzichte van dual control xtr"s :P. Ik had werkelijk niet gedacht dat achteraf gezien dual control mij zo goed zou bevallen.
Maar dit is iets heel anders natuurlijk.

Met draaischakelaars krijg ik vaak last van mijn hand omdat ik dan allerlei dingen tegelijk moet doen en omdat de schakelaar zo groot is ;D

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo aug 29, 2004 4:30 pm

zonoskar schreef:
Ik had daar ook last van Jojo. Achteraf bleek dat ik altijd met m"n duim op de trigger rondreed. Op Shimano triggers maakt dat niet uit, maar bij de Sram dingen wel. Ik ben er nu wel aan gewend.

Ze schakelen erg snel en soepel en het afstellen is niet zo gevoelig als bij Shimano shifters. Erg OK dus.

Ik rij op beide bikes van mij met Shimano XT(R) Rapidfire en schakel alleen maar met m"n duimen:)
Op de een of andere manier gebruik ik nooit m"n wijsvinger om te schakelen maar m"n duim.
Werkt prima overigens:)

Plaats reactie