Re:Fizik Arione
Moderator:Beheerders
Sinds een paar maanden op m"n fiets maar nu al door gezakt, Ti buisjes verbogen. Is dit normaal bij Fizik zadels?
Heb altijd met een Flite ti gereden zonder problemen. Zijn Selle Italia"s qualitatief beter dan Fizik"s?
Wat is jullie ervaring? En welk licht zadel heeft jullie voorkeur?
De Arione zat wel erg lekker maar ja als de punt tijdens een ritje een dikke centimeter naar beneden zakt dan is het plezier wel over.
Greetzzz Klaas
Heb altijd met een Flite ti gereden zonder problemen. Zijn Selle Italia"s qualitatief beter dan Fizik"s?
Wat is jullie ervaring? En welk licht zadel heeft jullie voorkeur?
De Arione zat wel erg lekker maar ja als de punt tijdens een ritje een dikke centimeter naar beneden zakt dan is het plezier wel over.
Greetzzz Klaas
Airone is volgensmij ook voor de racefiets bedoeld, niet echt voor de mtb, al is dat geen excuus voor buigen.
Ik heb met beide zadels goede en slechte ervaringen, flite"s die bij valpartijen afscheuren en bij harde landingen ook buigen.
Fisik"s die ook gescheurd zijn bij de bevestiging van de rails naar het zadel.
Misschien dat het een garantie gevalletje is
Ik heb met beide zadels goede en slechte ervaringen, flite"s die bij valpartijen afscheuren en bij harde landingen ook buigen.
Fisik"s die ook gescheurd zijn bij de bevestiging van de rails naar het zadel.
Misschien dat het een garantie gevalletje is
Hoi Bracket,
Na 2 zadels van Fizik gebroken te hebben heb ik inmiddels het vertrouwen verloren in dit merk, erg jammer want het zat heerlijk en zag er ook nog goed uit. Alle twee de keren was het plastic dat de zadelrails vooraan vast moet houden afgebroken.
Het ging trouwens over een Pave zadel.
Ik zou een ander merk uit proberen.
Groeten Rob.
Na 2 zadels van Fizik gebroken te hebben heb ik inmiddels het vertrouwen verloren in dit merk, erg jammer want het zat heerlijk en zag er ook nog goed uit. Alle twee de keren was het plastic dat de zadelrails vooraan vast moet houden afgebroken.
Het ging trouwens over een Pave zadel.
Ik zou een ander merk uit proberen.
Groeten Rob.
Fi:zi"k Pavé is ook een racefietszadel...
Welke Fizik zadels zijn dan wel MTb Proof? (Buiten de Nisense, die me wat te breed lijkt.) Was er verder namelijk wel heel tevree mee.
Ik rij met een Nisene of hoe het ook mag heten en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Eerst fietste ik met een Specialized zadel maar dat was door gezeten. Dit type is wat harder, maar er zijn ook types met een gel insert. Ik heb wel een wat ouder type met een leather look en titatium rails.
Rijden er ook mensen met de Arione op de race fiets (Dit is toch dat lange zadel)? En bevalt hij dan??
mzzl
Gène
Rijden er ook mensen met de Arione op de race fiets (Dit is toch dat lange zadel)? En bevalt hij dan??
mzzl
Gène
Robbedoes schreef:
Welke Fizik zadels zijn dan wel MTb Proof? (Buiten de Nisense, die me wat te breed lijkt.) Was er verder namelijk wel heel tevree mee.
Ik rijd met een Alliante (carbon), uiterst comfortabel en zeker MTB-proof.
@ Bakkersma: Bedankt voor de reactie. Helaas zit de Alliante carbon ver boven mn budget (198 euries bij B2B). Desondanks bedankt voor de tip.
@ PazZzcal: Fizik heeft welgeteld twee zadels die op de website als MTB zadels aangeboden worden. Is het volgens jou echt een onmogelijkheid om een race zadel op een MTB te monteren? De spoeling zou dan wel heel erg dun worden.
Groeten Rob.
@ PazZzcal: Fizik heeft welgeteld twee zadels die op de website als MTB zadels aangeboden worden. Is het volgens jou echt een onmogelijkheid om een race zadel op een MTB te monteren? De spoeling zou dan wel heel erg dun worden.
Groeten Rob.
Robbedoes schreef:
Fizik heeft welgeteld twee zadels die op de website als MTB zadels aangeboden worden. Is het volgens jou echt een onmogelijkheid om een race zadel op een MTB te monteren?
Vrienden van me hebben dit jaar de Transalp gereden met een Fizik Alliante zadel, dus dat gaat prima. Het zou een heel comfortabel zadel zijn, dat ik me misschien volgend jaar ook wel koop.
Als je voor een Alliante gaat, neem dan in ieder geval de versie met titanium rails, die is een stuk beter mountainbike-geschikt dan de versie met kartonnen railing.
heb net gezien dat Paulissen met een arione zadel biked. Knapste zadel dat ik al gezien heb : het zadel is in de belgische kleuren