Voorvork Bulls Race Pro 9000

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lepman
Voorvork Bulls Race Pro 9000

Bericht door Lepman » wo aug 11, 2004 7:26 pm

Hallo,
Ik heb een Bulls Race Pro 9000 van 2003. Ik rij er al een tijdje met plezier op alleen snap ik nog steeds niks van de voorvork.
Links en rechts zitten 2 draaiknoppen waarmee ik de instelling van de verende voorvork zou moeten kunnen veranderen. Maar welke kant ik ook opdraai, ik heb het idee dat de vering niet veranderd.
Weet iemand hoe deze vork werkt?

Normaniac

Re:Voorvork Bulls Race Pro 9000

Bericht door Normaniac » wo aug 11, 2004 8:56 pm

Als ik het goed heb zit er een suntour nrx 7000 xc vork in.. http://www.srsuntour-cycling.com/ vind je misschien wat over.

bulls racepro 9000

Bericht door bulls racepro 9000 » vr okt 07, 2005 12:28 pm

nou ik hb die fiest ook als je hm naar de plus draait wordt de veering stuger en als je hm naar de min draait zal die verder en eerder in veeren ;)

Gène

Bericht door Gène » za okt 08, 2005 12:46 pm

De voorvork die je gebruikt is nogal een matige vork. Dat wil zeggen ze zijn niet nauwkeurig in de afstelling. Beetje bijstellen lukt vaak niet. Die optie wordt ook vaak gezien als een verkoop truc.
Mijn tip is dan ook een vaste instelling gebruiken en hier verder op fietsen. De vork moet je eigenlijk zo instellen dat je hem bijna niet merkt. Verder weet ik niet voor welke doeleinde je de fiets gebruikt. Bij tour gebruik (eens in de week) zou ik me er niet te druk om maken, gewoon genieten van de tocht.
Bij elk intensiever gebruik zou ik gaan nadenken over een andere voorvork. Een Manitou Axel, Magura Vidar of Marzocchi M serie (geloof ik) komt al verder dan de gemiddelde Suntour. Dat hoeft nog niet eens duur te worden.
mzzl
Gène

Plaats reactie