Dual Control shifters
Moderator:Beheerders
Ik heb nu een setje XT shifters en schijfremmen, en zit eraan te denken over te stappen naar XT Dual Control. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Aan te raden? Zonde van het geld?
-
Re:Dual Control shifters
jep, zonde geld.
- De wappertjes-shifters vind ik RUK. Zoek de eerdere forums hierover maar eens op.
- En je huidige XT schijven (2003?) schijfremmen met 4 cilinders remmen VEEL beter dan de 2004 versies met 2 cilinders
Ik zou zeggen: Stop je geld liever in een setje mooie wielen, of een nette vork! Daar wordt je fiets namelijk ook echt functioneel beter van.
Groeten, Lars
- De wappertjes-shifters vind ik RUK. Zoek de eerdere forums hierover maar eens op.
- En je huidige XT schijven (2003?) schijfremmen met 4 cilinders remmen VEEL beter dan de 2004 versies met 2 cilinders
Ik zou zeggen: Stop je geld liever in een setje mooie wielen, of een nette vork! Daar wordt je fiets namelijk ook echt functioneel beter van.
Groeten, Lars
Das duidelijk
Thanks!
Jurriaan

Jurriaan
-
Als je de "oude" XT 4 zuiger remmen gewent bent wil jij de nieuwe 2 zuiger uitvoering niet hebben. Ik heb proef gereden met de nieuwe 2 zuiger uitvoering en inderdaad ze zijn aanmerkelijk minder sterk qua remvermogen dan de "oude" versie. Over het schakelen kan ik niet veel zeggen dat is sterk persoonlijk wat je fijner vindt. (ik kon er niet aan wennen) Mocht je echter je fiets ook in het buitenland gebruiken en remvermogen nodig hebben dan zou ik voor de "oude" XT remmen gaan.
De oude XT remmen zijn toch compatible met flippyshifters?
Dan zou je kunnen combineren.
Dan zou je kunnen combineren.
-
Weet niet of dat ze compatible zijn met de nieuwe shifters, wat ik wel weet is dat de oude XT remmen minerale olie gebruiken i.p.v. DOT 4 of 5. Of dat met de nieuwe ook zo is weet ik dus niet. Als dat wel zo is zijn ze mijns inziens inderdaaad compatible.
-
Jep, zijn compatible. Maar dan zit je nog steeds met die shitshifters
Lars

Lars
-
Kun je in ieder geval onderweg lekker flipperen als je je verveelt. ;D
-
Als je er niet mee kan rijden / of het niet fijn vind is het niet gelijk klote voor iedereen!!!
XT dualcontrols zijn klote met een riser, kabels lopen verder door.
Heb beide bikes voorzien van de XTR versie, das beter met een riser.
Verder heb ik nog niet 1 keer mis geschakeld of vanzelf geschakeld tijdens een afdaling / klim....
XT dualcontrols zijn klote met een riser, kabels lopen verder door.
Heb beide bikes voorzien van de XTR versie, das beter met een riser.
Verder heb ik nog niet 1 keer mis geschakeld of vanzelf geschakeld tijdens een afdaling / klim....
ik rijd nu al 9 maanden met die flippers en vind het perfect.
je kunt met gemak remmen en schakelen tegelijk. je moet er wel die lompe duimdingen afhalen die zitten idd alleen maar in de weg.
je kunt met gemak remmen en schakelen tegelijk. je moet er wel die lompe duimdingen afhalen die zitten idd alleen maar in de weg.
JJvH schreef:
zit eraan te denken over te stappen naar XT Dual Control.
Waarom?
Ik zou zeggen: ga naar je LBS en vraag of je effe een fiets met dual control mag proberen... Weet je meteen of het voor jou werkt . . .
En dan bestaat er natuurlijk ook nog zoiets als SRAM ;D
Hey,
Ik heb dezelfde combinatie van XTR dual control shifters met de XT 4 piston disc brake !!! En ik kan je vertellen dat het echt goed fietst. De schifters schakelen goed en de remhendels zijn ook fijn !!!!!
Ik heb het nu ook zo"n 4 weken op mijn fiets gemonteerd, het was wel wennen met schakelen maar ik wil nu nooit meer iets anders. Het werkt echt goed
Deefke
Ik heb dezelfde combinatie van XTR dual control shifters met de XT 4 piston disc brake !!! En ik kan je vertellen dat het echt goed fietst. De schifters schakelen goed en de remhendels zijn ook fijn !!!!!
Ik heb het nu ook zo"n 4 weken op mijn fiets gemonteerd, het was wel wennen met schakelen maar ik wil nu nooit meer iets anders. Het werkt echt goed

Deefke
- Xircuit
- Contacteer:
Ik zou de flip/flappers links laten liggen. Alles leuk en aardig, maar ik vind dat het systeem niks bij brengt aan het fietsen. Rapidfire is, als je het een prettig systeem vind, denk ik eenvoudiger te bedienen. Bovendien zit je dan ook niet vast aan Shimano remmen mocht je ooit iets anders willen.
En, de XT 2003 schijven staan beter aangeschreven als de XT 2004 schijven. Denk ook eens aan Sram als je eens iets anders wil, zowel de triggers als de gripshift vind ik véél prettiger als al het andere van Shimano.
En, de XT 2003 schijven staan beter aangeschreven als de XT 2004 schijven. Denk ook eens aan Sram als je eens iets anders wil, zowel de triggers als de gripshift vind ik véél prettiger als al het andere van Shimano.
-
Klopt en met de "oude" XT shifters kan ik ook remmen en schakelen tegelijk. Zowel terug als opschakelen kan ik met mijn duimen, met mijn wijsvingers remmen en met de overige vingers houdt ik mijn stuur vast. En inderdaad de "oude"XT" remmen zijn beter. (slepen minder en zijn krachtiger)