body revisie?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
wout
body revisie?

Bericht door wout » vr jun 18, 2004 3:06 pm

Ik merk een speling aan de cassettebody. Het is er een van het type formula. Is dit zelf makkelijk te verhelpen? of moet de gehele body vervangen worden?
Wat voor soort body kan ik hierop monteren?

alvast bedankt!

Suicide Rider

Re:body revisie?

Bericht door Suicide Rider » vr jun 18, 2004 8:15 pm

Meestal is speling op een body niet echt te verhelpen.... ik weet eigenlijk niet zo hoe dat zit bij formula bodys, als je ze helemaal uit elkaar kunt halen, kan het waarschijnlijk gereviseerd worden (zul je wel moeten opsturen) bij shimano is het iig zo dat als er op een speling zit, een nieuwe body op moet. Waarschijnlijk kost een nieuwe body ook minder dan die oude opsturen en laten reviseren.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za jul 31, 2004 5:57 pm

Op een Body hoort nou eenmaal speling te zitten.
Maar niet meer dan een milimeter.Is het meer:weggooien en een nieuwe erop.Kan bij Shimano niet anders en volgens mij ook niet bij Formula.Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan??

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za jul 31, 2004 7:44 pm

Suicide Rider schreef:
bij shimano is het iig zo dat als er op een speling zit, een nieuwe body op moet

Is niet waar, maar de meeste LBS-en nemen niet de tijd voor een revisie, maar het kan wel degelijk (en is niet moeilijk ;) )

Plaats reactie