Hoogtemeter Ciclosport CM 434
Moderator:Beheerders
Dag bergbeklimmers,
Ik sta op het punt om de bovenvermelde Ciclosport CM434 te kopen. Dit
omdat ik de bergen in ga om te mountainbiken en graag wil weten welke
hoogte ik zit en wat het stijgingspercentage is. Gewoon leuk om te
hebben.
Hebben jullie ervaring met dit computertje, werkt het een beetje
gebruiksvriendelijk of valt de toepasbaarheid in de praktijk tegen?
Of adviseren jullie een ander merk of misschien een polshorloge?
Ik vind een tellertje van rond de 100 euro duur genoeg dus een HAC4 is niet aan de orde.
Graag jullie reactie.
Vr groet, Ralph
Ik sta op het punt om de bovenvermelde Ciclosport CM434 te kopen. Dit
omdat ik de bergen in ga om te mountainbiken en graag wil weten welke
hoogte ik zit en wat het stijgingspercentage is. Gewoon leuk om te
hebben.
Hebben jullie ervaring met dit computertje, werkt het een beetje
gebruiksvriendelijk of valt de toepasbaarheid in de praktijk tegen?
Of adviseren jullie een ander merk of misschien een polshorloge?
Ik vind een tellertje van rond de 100 euro duur genoeg dus een HAC4 is niet aan de orde.
Graag jullie reactie.
Vr groet, Ralph
-
Re:Hoogtemeter Ciclosport CM 434
Nadeel van de cm 434 is dat je die niet kan uitlezen heb zelf de cm 436m kan je met een interface aansluiten op de PC en je kan alles uitlezen maar hij is iets duurder?
Maar voor de rest super veel functies?

groetjes Divere
Maar voor de rest super veel functies?

groetjes Divere
ervaring van mij met deze teller is goed.
uitlezen kan niet, maar mis ik ook niet.
het is inmiddels wel mijn 2de. de eerste was na een maand stuk, knopjes bleven hangen. maar boeien, je hebt 3 jaar garantie. en die werd perfect afgehandeld.
dus kopen dat ding.
ps koop hem in duitsland, scheelt zo 20euro.
uitlezen kan niet, maar mis ik ook niet.
het is inmiddels wel mijn 2de. de eerste was na een maand stuk, knopjes bleven hangen. maar boeien, je hebt 3 jaar garantie. en die werd perfect afgehandeld.
dus kopen dat ding.
ps koop hem in duitsland, scheelt zo 20euro.
mijn eerste is van mijn stuur afgevallen tijdens een mooie route bij morzine..
mijn tweede heb ik langer van kunnen genieten, tis een supercomputer! kan hem absoluut aanraden!
mijn tweede heb ik langer van kunnen genieten, tis een supercomputer! kan hem absoluut aanraden!

Alvast bedankt voor de reactie"s
Ik heb de vraag ook gesteld bij de fietspagina van google. Ik krijg toch veel reactie"s dat je vaak moet ijken en dat het dan nog allemaal maar natte vinger werk is. Temp. meting klopt ook niet helemaal en inderdaad veel problemen met knoppen e.d.
Is het niet verstandiger om naast de bestaande fietscomputer gewoon een hoogtemeter van 12 euro te kopen? Deze schijn je niet te hoeven ijken en is een stuk goedkoper. Je hebt dan wel veel minder mogelijkheden (eigenlijk geen) maar ik heb de indruk dat het wel beter werkt.
Ik heb de vraag ook gesteld bij de fietspagina van google. Ik krijg toch veel reactie"s dat je vaak moet ijken en dat het dan nog allemaal maar natte vinger werk is. Temp. meting klopt ook niet helemaal en inderdaad veel problemen met knoppen e.d.
Is het niet verstandiger om naast de bestaande fietscomputer gewoon een hoogtemeter van 12 euro te kopen? Deze schijn je niet te hoeven ijken en is een stuk goedkoper. Je hebt dan wel veel minder mogelijkheden (eigenlijk geen) maar ik heb de indruk dat het wel beter werkt.
Das onzin van dat niet hoeven ijken!
99,9% van de hoogtemeters werkt barometrisch (aan de hand van luchtdruk)en dus MOET je wel ijken!
Als er een lagedrukgebied aankomt zal de aanduiding van de hoogte een hogere waarde aangeven terwijl je niet bent gestegen.
Zelfde gebeurt omgekeert bij een hogedrukgebied.
Het ijken van de hoogtemeter aan de hand van vastgestelde punten waarvan de hoogte bekent is vergroot de nauwkeurigheid alleen maar.
Eigenlijk meet je dus helemaal geen hoogte maar luchtdruk die door de hoogtemeter word omgezet in een hoogte aan de hand van een gemiddelde luchtdruk op zeeniveau.
Ook de GPS-handsets die voor particulier gebruik op de markt zijn werken met zo"n barometrische sensor.
Ik ben zelf landmeter van beroep en werk veel met de professionele versie van GPS.
Deze werkt niet barometrisch maar met sateliet-signalen die dmv tijdsverschillen X, Y en Z coordinaten geeft die je aan de hand van een vastgestelde/bekende hoogte om kunt zetten naar een NAP hoogte.
Dit werkt wel tot ongeveer 3mm nauwkeurig, maar je praat wel over rond de € 75.000,- tot € 100.000,- voor een compleet systeem.
Een barometrische hoogtemeter blijf een benadering die je nauwkeuriger kunt maken door te ijken op punten met een bekende hoogte. (oa. bergtoppen en bergpassen)
99,9% van de hoogtemeters werkt barometrisch (aan de hand van luchtdruk)en dus MOET je wel ijken!
Als er een lagedrukgebied aankomt zal de aanduiding van de hoogte een hogere waarde aangeven terwijl je niet bent gestegen.
Zelfde gebeurt omgekeert bij een hogedrukgebied.
Het ijken van de hoogtemeter aan de hand van vastgestelde punten waarvan de hoogte bekent is vergroot de nauwkeurigheid alleen maar.
Eigenlijk meet je dus helemaal geen hoogte maar luchtdruk die door de hoogtemeter word omgezet in een hoogte aan de hand van een gemiddelde luchtdruk op zeeniveau.
Ook de GPS-handsets die voor particulier gebruik op de markt zijn werken met zo"n barometrische sensor.
Ik ben zelf landmeter van beroep en werk veel met de professionele versie van GPS.
Deze werkt niet barometrisch maar met sateliet-signalen die dmv tijdsverschillen X, Y en Z coordinaten geeft die je aan de hand van een vastgestelde/bekende hoogte om kunt zetten naar een NAP hoogte.
Dit werkt wel tot ongeveer 3mm nauwkeurig, maar je praat wel over rond de € 75.000,- tot € 100.000,- voor een compleet systeem.
Een barometrische hoogtemeter blijf een benadering die je nauwkeuriger kunt maken door te ijken op punten met een bekende hoogte. (oa. bergtoppen en bergpassen)
Bedankt voor alle reactie"s. De keus is gevallen op een ciclosport 436 M
Groeten Ralph
Groeten Ralph
-
goede keus ;D
Toch een leuke optie dat uitlezen kan je alles vergelijken met ander of zo ?
Toch een leuke optie dat uitlezen kan je alles vergelijken met ander of zo ?
Nu heb ik via internet de CM 436 binnengekregen maar er is me wat onduidelijk omdat het me niet lukt om de gefietste gegevens naar de computer te zenden en het weergeven van de gemiddeldesnelheid niet altijd lukt.
Is het zo dat hij alleen de gemiddelde fietssnelheid aangeeft indien je fietst met het "bergsymbool" knipperend?
Moet het "bergsymbool" tijdens het fietsen knipperen wil je later de gegevens naar de computer toe zenden?
Dat knipperen, het verzenden naar de computer en het weergeven van de gemiddelde fietssnelheid is me dus niet helemaal duidelijk.
Ik heb deze vraag ook net gesteld aan de leverancier maar ik ben iemand die veel waarde hecht aan de praktijkgebruikers.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Ralph
Is het zo dat hij alleen de gemiddelde fietssnelheid aangeeft indien je fietst met het "bergsymbool" knipperend?
Moet het "bergsymbool" tijdens het fietsen knipperen wil je later de gegevens naar de computer toe zenden?
Dat knipperen, het verzenden naar de computer en het weergeven van de gemiddelde fietssnelheid is me dus niet helemaal duidelijk.
Ik heb deze vraag ook net gesteld aan de leverancier maar ik ben iemand die veel waarde hecht aan de praktijkgebruikers.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Ralph
-
Je gem snelheid zie je alleen als je bergsymbool knippert dan onthoud ie de gegevens. En als je de data naar de pc wil sturen moet je je software installeren op starten je cm 436 in de houder van je pc doen op hoogte functie zetten linker kop ingedrukt houden door kilkken met links tot je PC ziet druk je allebei tegelijk links en rechts in en voila hij verzend het naar je pc moet je wel eerst natuurlijk dat programma opgestart hebben van ciclo sport en op verzenden/ontvangen zetten?
succes
succes